Web Analytics Made Easy - Statcounter

آئین استقبال و چشن مردمی زیر سایه خورشید با حضور خدام رضوی به همراه پرچم متبرک آقا علی بن موسی الرضا (ع) در روستای بالاجاده شهرستان کردکوی برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از رادکانا؛ آئین استقبال و چشن مردمی زیر سایه خورشید با حضور خدام رضوی به همراه پرچم متبرک آقا علی بن موسی الرضا (ع) در روستای بالاجاده شهرستان کردکوی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شعبانعلی کبیری از استقبال کم نظیر، باشکوه، حماسی و معنوی اهالی روستای بالاجاده در استقبال از کاروان زیر سایه خورشید تقدیر و تشکر و اظهار کرد: حضور کاروان زیر سایه خورشید و خدام حرم و پرچم متبرک به حرم ملکوتی حضرت امام رضا علیه السلام، روح معنویت را در جامعه تقویت می کند و باعث استشمام عطر و بوی رضوی در جامعه می شود .

وی با بیان اینکه امروز دشمنان با هر دسیسه ای درصدد هستند تا ریشه های معنوی و دینی مردم را بخشکانند، افزود: لذا برنامه ریزی مدیران آستان مقدس رضوی با راه اندازی کاروانهای زیر سایه خورشید موجب تقویت فضای معنویت و اعتقادی مردم به وسیله توسل، تمسک به اهل بیت عصمت و طهارت می شود و این بهترین کارکرد معنوی و مذهبی در برابر دسیسه های شیطانی دشمنان است .

خادمیار رضوی روستای بالاجاده استقبال مردم از کاروانهای زیر سایه خورشید را نشان از ریشه های عمیق دینی و مذهبی و عمق ارادت و حب به اهل بیت عصمت و طهارت بالاخص وجود با برکت حرم مطهر حضرت امام رضا علیه السلام دانست و گفت: حضور مردم در همه برنامه های مذهبی و دینی در مناسبتها، نشان از ناکارامدی نقشه ها و دسیسه های دشمنان است.

روستای بالاجاده افتخار استقبال و میزبانی از دومین کاروان زیر سایه خورشید و خدام گرامی حرم رضوی را دارد.

گفتنی است؛ از برکات فعالیتهای آستان قدس رضوی دستگیری و کمک به نیازمندان واقعی جامعه است که الحمدالله روستای بالاجاده نیز با تشکیل صندوق خیریه رسالت هم از مشارکت مردمی و خیرین گرامی و هم از مساعدتها و آورده های مالی و معنوی آستان قدس رضوی در سالهای اخیر برخوردار میباشد که منشا خدمات بسیاری در طول سال بوده است .

کبیری از تشکلها و هییتهای مذهبی ، مداحان و بسیجیان و علمای بزرگوار روستا بالاخص اطلاع رسانی و پوشش رسانه ای رسانه های محلی و منطقه ای در همراهی و مشارکت استقبال از کاروان زیر سایه خورشید تقدیر و تشکر کردند.

در ادامه خدام رضوی به همراه پرچم متبرک آقا علی بن موسی الرضا (ع) با بیماری در همین روستا دیدار کردند.

تصاویری از این مراسم:

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۳۵۵۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اگر خورشید منفجر شود چه بلایی سر زمین می‌آید؟

ایتنا - خورشید نمی‌تواند برای همیشه دوام بیاورد. در نهایت، عناصری که تغذیه‌اش را تأمین می‌کنند، تمام خواهند شد و خورشید به یک کوتوله سفید تبدیل خواهد شد. اما در آن روز چه بلایی سر زمین خواهد آمد؟
خورشید نمی‌تواند برای همیشه دوام بیاورد. در نهایت، عناصری که تغذیه‌اش را تأمین می‌کنند، تمام خواهند شد و خورشید به یک کوتوله سفید تبدیل خواهد شد. اما در آن روز چه بلایی سر زمین خواهد آمد؟

خورشید در نهایت متورم شده و به اندازه‌ای بزرگ می‌شود که نصف قطر آن به مریخ برسد، قبل از اینکه مواد خود را به بیرون پرتاب کند و قلبش به قایده‌های ستاره‌ای تبدیل شود که با گرمای مرگش درخشان خواهند شد.

ما ایده خوبی از چگونگی رخ دادن این اتفاق برای خورشید داریم، که تقریباً ۵ میلیارد سال دیگر شروع خواهد شد. اما چه چیزی در انتظار سیاراتی مثل زمین است؟ چه چیزی در انتظار ما است؟

بر اساس گزارش مجله Science Alert، گروهی از دانشمندان به سرپرستی آمورنرات اانگویجويت فیزیکدان دانشگاه ناریسوان در تایلند، تغییرات بلندمدت در روشنایی سه کوتوله سفید را تحلیل کرده و استنباط کردند که این چه معنایی برای سیستم‌های سیاره‌ای اطراف آنها دارد.

می‌توان گفت که بشریت بسیار قبل از آن زمان ناپدید خواهد شد، یا منقرض خواهد شد اگر در جای دیگری در کیهان زندگی نکند. اما این سنگ آبی زیبا که ما آن را سرزمین مادری خود می‌نامیم و سایر سیارات، از آسیب رهایی نخواهند یافت. بر اساس تحلیل کوتوله‌های سفید، زجر مرگ خورشید، آزادسازی کشتار در منظومه شمسی را موجب خواهد شد.

به طور خلاصه، عطارد و زهره ناپدید خواهند شد، همانند هر چیز دیگری در دایره درونی منظومه شمسی. سرنوشت آنها تکه‌تکه شدن و بلعیده شدن توسط خورشید خواهد بود.

ممکن است زمین زنده بماند یا نماند، بسته به اینکه مداراش چگونه در ارتباط با توده کاهش یافته خورشید و تعامل متغیر میان سیارات تغییر کند. اگر کره زمین به طرز معجزه‌آسایی فرار کند، به شدت متفاوت از آنچه امروز است در جهانی حاصلخیز و قابل سکونت خواهد بود.

 

فیزیکدان بوریس گانسیک از دانشگاه وارویک در بریتانیا می‌گوید: "مشخص نیست که آیا زمین قادر است به اندازه کافی سریع حرکت کند تا قبل از اینکه خورشید به آن برسد و آن را بسوزاند یا خیر، اما اگر چنین اتفاقی بیفتد، زمین خواهد سوخت... جهان ما از دست خواهد داد، اتمسفر و اقیانوس خود را و دیگر مکان زیبایی برای زندگی نخواهد بود."

تحقیقات قبلی نشان داده است که وقتی سیارکها، ماه‌ها و سیارات به کوتوله‌های سفید نزدیک می‌شوند، جاذبه عظیم این ستارگان این اجرام کوچک سیاره‌ای را به قطعات کوچکتر و کوچکتر تکه‌تکه می‌کند.

با مطالعه ۱۷ سال داده‌های سه کوتوله سفید کاملاً متفاوت، محققان توانستند تصویری از چگونگی تکامل این فرآیند را جمع‌آوری کنند. همه این سه ستاره نشانه‌هایی از عبور - کاهش در نور ستارگان - را نشان دادند، همخوان با خرد شدن ابرهای آشفته و غول‌آسای آوار به گرد و خاک کوچکتر و کوچکتر قبل از ناپدید شدن، احتمالاً به دلیل پراکنده شدن توده‌های گردوخاک و سنگی در کوتوله سفید.

یکی از این ستارگان نشانه‌هایی از نوعی رویداد فاجعه‌بار در سال ۲۰۱۰ و دیگری در سال ۲۰۱۵ نشان داد. سومین ستاره نیز نوسانات نامنظم در تاریکی هر چند ماه و نوسانات آشفته در مقیاس دقایق را نشان داد. اکنون این سه ستاره کاملاً طبیعی رفتار می‌کنند، با توقف حوادث عبور.

این نشان می‌دهد که تکه‌تکه شدن و بلعیده شدن سیارات با سرعت زیادی رخ می‌دهد. اما اگر سرنوشت زمین نابودی باشد، محتمل نیست که به این شدت خشن باشد.

دانشمندان می‌گویند: خبر ناراحت‌کننده این است که احتمالاً زمین توسط خورشید در حال انبساط بلعیده خواهد شد، قبل از اینکه به کوتوله سفید تبدیل شود، بر اساس مطالعه ای که در اخطارهای ماهانه انجمن نجوم سلطنتی منتشر شده است.

در مورد مابقی منظومه شمسی، ممکن است برخی از سیارک‌های واقع بین مریخ و مشتری و احتمالاً برخی از ماه‌های مشتری را جابجا کرده و در نهایت نزدیک به کوتوله سفید سفر کنند تا همان فرآیند تکه‌تکه شدن را تجربه کنند.

دیگر خبرها

  • اجتماع مردمی «وعده صادق» در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود
  • نکات مهم درباره استقبال چشمگیر از «زندگی با آیه‌ها»
  • به سمت رویارویی نهایی اسرائیل و ایران می‌رویم؟
  • اگر خورشید منفجر شود چه بلایی سر زمین می‌آید؟
  • استقبال چشمگیر مردم از پویش ملی «همدلی با غزه»
  • برگزاری اجتماع مردمی در حمایت از اقدام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
  • اجتماع مردمی در حمایت از اقدام سپاه در حرم رضوی + فیلم
  • ضرورت فعال‌ شدن اتحادیه‌ها در راستای مدیریت بازار
  • 12 اردیبهشت، برگزاری هفته دوم سوپر لیگ کاراته
  • خانه ای با تم خورشید (عکس)