Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@04:17:38 GMT

آزمایش خون جایگزین نمونه برداری برای تشخیص سرطان

تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۳۵۷۹۶

آزمایش خون جایگزین نمونه برداری برای تشخیص سرطان

تهران - ایرنا -‌ محققان استرالیایی موفق به توسعه یک آزمایش خون شدند که قادر است سرطان پوست را با دقت 81 درصد تشخیص دهد. این روش جایگزین نمونه برداری خواهد شد.

به گزارش روز چهارشنبه گروه اخبار علمی ایرنا از پایگاه خبری مدیکال ساینس، در حال حاضر مهمترین روش تشخیص سرطان پوست، مشاهده علایم اولیه و نمونه برداری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این روش تهاجمی، گاهی قادر به تشخیص صحیح بیماری نیست و به همین دلیل درمان با موفقیت انجام نمی شود.
از طرفی معمولا نمونه برداری از پوست قطعه ای به ابعاد یک سانتی متر مربع است. این روش پرهزینه گاهی می تواند منجر به بروز عفونت شود. ولی آزمایش خون محققان استرالیایی قادر به تشخیص بیماری در مراحل اولیه با 81 درصد دقت است.
این آزمایش خون MelDX نام دارد و آنتی بادی های مرتبط با ملانوم را شناسایی می کند. محققان با بررسی هزار و 627 آنتی بادی مختلف،‌10 آنتی بادی مرتبط با ملانوم را شناسایی کردند. محققان معتقدند این روش، موفقیت درمان را به 95 درصد افزایش می دهد
ملانوم شایع ترین و کشنده ترین نوع سرطان پوست است که در سال 2015 میلادی 59 هزار و 782 نفر در سراسر جهان بر اثر آن جان خود را از دست دادند.نتایج این مطالعه در نشریه Oncotarget منتشر شده است.
علمی (6) ** 9259**1440

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي ملانوم آزمايش خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۳۵۷۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاری که ورزش کردن با سرطان می‌کند

محققان معتقدند ورزش با شدت بالا باعث افزایش مصرف گلوکز توسط اندام‌های داخلی و در نتیجه کاهش در دسترس بودن انرژی مورد نیاز برای رشد تومور‌ها می‌شود.

به گزارش مهر، با استفاده از داده‌های یک مطالعه، محققان ۷۲ درصد سرطان متاستاتیک کمتری را در شرکت کنندگانی که به طور منظم در فعالیت‌های هوازی با شدت بالا شرکت می‌کردند، یافتند.

در مطالعه دیگری که روی موش‌ها انجام شد، محققان دریافتند که فعالیت هوازی باعث کاهش ایجاد تومور‌های متاستاتیک در غدد لنفاوی، ریه‌ها و کبد حیوانات می‌شود.

سرطان متاستاز شده، سرطانی است که از جایی که شروع شده به قسمت دیگری از بدن گسترش یافته است.

محققان با تحقیق خود مکانیسم پشت اثر پیشگیرانه ورزش را شناسایی کردند. آن‌ها دریافتند که فعالیت بدنی باعث افزایش مصرف گلوکز توسط اندام‌های داخلی می‌شود که به معنای انرژی کمتر در دسترس تومور است.

به عبارت ساده‌تر، ورزش اندام‌های ما را برنامه ریزی مجدد می‌کند تا به مواد مغذی بیشتری نیاز داشته باشند که باعث می‌شود مواد مغذی کمتری برای رشد تومور در دسترس باشد.

دیگر خبرها

  • رژیم غذایی سالم برای جلوگیری از انواع سرطان
  • کشف مهم محققان برای تشخیص سرطان | ویدئو
  • سالانه ۲ میلیارد آزمایش پزشکی در کشور انجام می شود
  • انجام سالانه ۲ میلیارد آزمایش پزشکی با حداقل خطا در کشور
  • بهترین میوه برای تقویت سیستم ایمنی بدن
  • کاری که ورزش کردن با سرطان می‌کند
  • تمامی چاه‌های آب باید استاندارد باشند
  • تشخیص سه سرطان خطرناک فقط با یک نمونه خون (فیلم)
  • پیری زودرس و سرطان؛ سیگار همه چیز را نابود می‌کند
  • تشخیص سه سرطان خطرناک فقط با یک نمونه خون + فیلم