Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-20@03:59:03 GMT

ابداع نوین اینستاگرام برای مقابله با هکرها

تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۳۵۸۷۶

ابداع نوین اینستاگرام برای مقابله با هکرها

رکنا: اینستاگرام برای مبارزه با هکرها سیستم جدیدی را ابداع کرد.

اینستاگرام به منظور مقابله با هکرهایی که با نفوذ به سیم کارت های گوشی ها اطلاعات ورود کاربران این شبکه اجتماعی را سرقت Stealing می کنند، روش جدیدی ابداع کرده است.

به گزارش تک کرانچ، هکرها در سال های اخیر با نفوذ به سیم کارت گوشی های مختلف از کدفعال سازی اینستاگرام ارسالی برای افراد مختلف مطلع شده و با این کار کلمه عبور افراد در سایت اینستاگرام را تغییر داده و دسترسی آنها به حساب کاربریشان را ناممکن می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حساب های کاربری اینستاگرام به همین علت آسیب پذیر هستند، زیرا برای فعال سازی آنها تنها از روش تایید هویت دومرحله ای استفاده می شود که استفاده از آن بدون وجود سیم کارت در گوشی به منظور دریافت کد فعال سازی ناممکن است.

اینستاگرام برای حل این مشکل سیستم تایید هویت دو مرحله ای بدون نیاز به سیم کارت را فعال کرده که با برنامه های امنیتی پرطرفداری مانند Google Authenticator یا Duo سازگاری دارد. این برنامه ها هر بار کدهای خاصی را فعال می کنند که برای ورود به اینستاگرام قابل استفاده هستند و تنها به گوشی کاربر ارسال می شوند. عدم اتکای این سرویس ها به سیم کارت باعث می شود امنیت آنها افزایش یابد.

البته این خدمات هنوز برای استفاده عموم کاربران فعال نشده و اینستاگرام اعلام نکرده چه زمانی این کار را انجام می دهد. این شرکت ارائه خدمات تایید هویت دومرحله ای خود را نیز از سال ۲۰۱۶ و تنها زمانی آغاز کرد که تعداد کاربرانش به ۴۰۰میلیون نفر رسید.

 

منبع: رکنا

کلیدواژه: جام جهانی سلامت مهم ترین های 24 ساعت سرقت Stealing هکرها سیستم اطلاعات اینستاگرام مبارزه عکس قتل دختر حوادث جسد حوادث تهران اخبار تهران تجاوز پسر فیلم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۳۵۸۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرقت داده‌های بیماران Change توسط هکرها

ایتنا - یک گروه اخاذی بخشی از سوابق خصوصی و حساس بیماران میلیون‌ها آمریکایی را منتشر کرده‌اند که در جریان حمله باج‌افزاری به Change Healthcare در ماه فوریه به سرقت رفته‌اند.
یک باج افزار جدیدبه نام RansomHub چندین فایل را در دارک‌وب منتشر کرد که حاوی اطلاعات شخصی بیماران در اسناد مختلف، از جمله صورتحساب‌ها، سوابق بیمه و اطلاعات پزشکی است.

به گزارش ایتنا، برخی از فایل‌ها همچنین حاوی قراردادها و توافق‌های بین Change Healthcare و شرکای آن هستند. این گروه هکری تهدید کرد که داده‌ها را به بالاترین پیشنهادی می‌فروشد مگر اینکه Change Healthcare باج بدهد.

این اولین بار است که مجرمان سایبری شواهدی را منتشر می‌کنند که نشان می‌دهد سوابق پزشکی را در اختیار دارند.
برای  Change Healthcareمشکل دیگری نیز وجود دارد: این دومین گروهی است که برای جلوگیری از انتشار اطلاعات دزدیده شده بیماران در چند ماه، درخواست پرداخت باج می‌کند.

UnitedHealth Group، شرکت مادر  Change Healthcare، اعلام کرد که هیچ مدرکی دال بر یک حادثه سایبری جدید وجود ندارد. تایلر میسون، سخنگوی UnitedHealth Group گفت: « تحقیقات ما همچنان ادامه دارد. ما در حال کار با مجریان قانون و کارشناسان خارجی برای بررسی ادعاهای ارسال شده به صورت آنلاین هستیم تا میزان داده‌های بالقوه تحت تأثیر را درک کنیم.»

 

آنچه محتمل‌تر است این است که جزئیات باج‌افزار، داده‌های سرقت شده را در بلاتکلیفی قرار داده و Change Healthcare  را در معرض اخاذی‌های بیشتری قرار داده است.

یک گروه باج افزاری مستقر در روسیه به نام ALPHV مسئولیت سرقت داده های Change Healthcare را برعهده گرفت. این گروه در اوایل ماه مارس، ALPHV به طور ناگهانی همراه با پرداخت باج 22 میلیون دلاری ناپدید شد که ظاهراً Change Healthcare برای جلوگیری از انتشار عمومی داده‌های بیماران پرداخت کرده بود.

RansomHub  می‌گوید :«ما داده‌ها را داریم و نه ALPHV».  خبرگزاری wired  که اولین بار در روز جمعه تلاش گروه دوم را گزارش کرد، به نقل از RansomHub گفت که با شرکت وابسته‌ای که هنوز اطلاعات را در اختیار دارد، مرتبط است.
یونایتد هلث قبلاً از بیان اینکه آیا باج هکرها را پرداخت کرده است یا نه، اعلام نکرد که چه مقدار داده در این حمله سایبری به سرقت رفته است.

این غول مراقبت‌های بهداشتی در بیانیه ای در 27 مارس بیان کرد که مجموعه داده‌ای را به دست آورده است که قابل دسترسی و تجزیه و تحلیل است که شرکت در ازای پرداخت باج به دست آورده است. این شرکت اعلام کرد: «بررسی داده‌هایی را که ما معتقدیم احتمالاً دارای اطلاعات بهداشتی، اطلاعات شناسایی شخصی، ادعاها و واجد شرایط بودن یا اطلاعات مالی هستند، در اولویت قرار داده شده است.»

دیگر خبرها

  • سرقت داده‌های بیماران Change توسط هکرها
  • کاهش کلاهبرداری و ارتقای امنیت با اجرای طرح پرداخت با گوشی به جای کارت بانکی
  • ارتقای امنیت بواسطه طرح پرداخت با گوشی به جای کارت بانکی
  • حذف کارت بانکی آغاز شد / خرید با موبایل!
  • بانک مرکزی: پرداخت با گوشی به جای کارت بانکی در ۶ بانک کلید خورد
  • تراکنش بانکی با تلفن همراه بدون نیاز به کارت‌ فعال شد
  • تراکنش بانکی با تلفن همراه بدون نیاز به کارت‌های بانکی فعال شد
  • آغاز خرید با موبایل و بدون کارت در ۶ بانک
  • چگونه موبایل جایگزین کارت‌های بانکی می شود؟ | جزئیات اجرایی شدن طرح کهربا در۶ بانک
  • آغاز کهربا در ۶ بانک/ خرید با موبایل و بدون کارت اجرایی شد