Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - شهرکرد-ايرنا- استاندار چهارمحال و بختياري اظهار کرد: شهرداران شهرکرد، بروجن و لردگان براي زمين هاي شناسايي شده دولتي در بافت هاي فرسوده، طرح نوسازي و بازآفريني شهري ارائه دهند.

به گزارش ايرنا، اقبال عباسي روز چهارشنبه در ستاد بازآفريني شهري استان با انتقاد از معرفي نشدن اراضي دولتي در بافت هاي فرسوده توسط برخي دستگاه هاي اجرايي، بيان کرد: اداره کل راه و شهرسازي فهرستي از اين زمين هاي دولتي را تهيه کند تا سريعتر براي اجراي طرح هاي بازآفريني در اختيار اين ستاد قرار گيرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئيس ستاد باز آفريني شهري استان قول مساعد داد، طرح هاي ارائه شده توسط شهرداران شهرکرد، لردگان و بروجن براي اجراي بازآفريني شهري در اين اراضي از سوي اين ستاد تصويب مي شود.
عباسي تاکيد کرد: استانداري درصدد است اين طرح ها را در اختيار سرمايه گذار بخش خصوصي قرار دهد و سرمايه گذاران از حمايت هاي دولت براي دريافت تسهيلات بانکي و يا بهره برداري چند ساله برخوردار شوند.
عباسي از طرح باز آفريني شهري با عنوان مهمترين طرح هاي نظام و دولت در امور اقتصادي، شهري، امنيتي و اجتماعي نام برد و افزود: ضرورت اجراي اين طرح بايد براي شهرداران، اعضاي نظام مهندسي و ادارات مرتبط ، با برگزاري همايش هاي مختلف تبيين شود.
به گزارش ايرنا، نماينده مردم شهرستان هاي شهرکرد، بن و سامان در مجلس شوراي اسلامي نيز در اين جلسه اظهار کرد: موفقيت بازآفريني شهري در گرو آشناسازي مردم با اين مفهوم و همراه ساختن آنان است.
اردشير نوريان افزود: با توجه به اينکه وجود بافت هاي فرسوده در مواقع بروز حوادث طبيعي و غيرمترقبه، سلامت شهروندان را تهديد مي کند، طرح احياي اين بافت ها بايد از سياسي کاري بدور باشد و تمام سيستم را به طور هماهنگ در اين فعاليت مشارکت دهد.
به گفته کارشناسان اداره کل راه و شهرسازي چهارمحال و بختياري از 40شهر اين استان، 18شهر براي بازآفريني شهري مطالعه و 6شهر به عنوان شهرهاي داراي بافت هاي ناکارآمد مصوب شده است.
2097/8125
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۳۶۱۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۶۶ هزار هکتار از بافت‌های شهری فرسوده است

به گزارش خبرنگار مهر، سلامت هدایتی عصر سه‌شنبه در جمع خبرنگاران در بوشهر با اشاره به روند افزایشی جمعیت کشور در شهرها اظهار کرد: سرعت ساخت و سازها نسبت به فرسودگی بافت‌ها متناسب نیست.

وی با اشاره به اینکه هزار و ۴۰۰ شهر در سطح کشور داریم ادامه داد: ۱۶۶ هزار هکتار از بافت‌های شهری در استان‌ها فرسوده و ناکارآمد است و آمار اسکان رسمی در شهرها ۵۹ هزار هکتار اعلام شده است.

وی بافت تاریخی شهرها را ۳۲ هزار هکتار دانست و تصریح کرد: اکنون ۷۴ هزار هکتار از بافت‌های شهری استان‌ها فرسوده و این فرسودگی در حال افزایش است.

دبیر مجمع کمیسیون‌های شهرسازی و معماری مراکز استان‌ها با اشاره به اسکان ۷۰ درصد جمعیت کشور در شهرها خاطرنشان کرد: خدمات شهری افزایش قابل توجهی یافته است ولی به دلیل افزایش حاشیه‌نشینی خدمات شهری متوازن انجام نمی‌شود.

۶ میلیون ساختمان نیازمند مقاوم‌سازی است

هدایتی سرانه خدماتی در شهر تهران را مورد اشاره قرار داد و اضافه کرد: اکنون هفت هزار هکتار کمبود سرانه‌های خدماتی در شهر تهران اعلام شده که نقش مؤثر در کیفیت زندگی دارد.

وی بافت ناکارآمد شهری بوشهر را هزار و ۸۳۷ هکتار دانست و گفت: این بافت‌ها در ۱۱ شهر استان بوشهر اعلام شده و سکونت‌گاه غیررسمی این شهرها ۷۷۰ هکتار است.

دبیر مجمع کمیسیون‌های شهرسازی و معماری مراکز استان‌ها ادامه داد: با بودجه مصوب شهرداری‌ها امکان بازسازی و ترمیم بافت‌های فرسوده نیست از این نظر بر اساس شعار سال مشارکت بخش خصوصی در این عرصه ضروری است.

هدایتی افزود: از ۱۷ میلیون واحد مسکونی شهری در کشور بر اساس آمار سال ۱۳۹۵ حدود ۱۱ میلیون واحد آن مقاوم و با دوام است و ۶ میلیون ساختمان نیاز به طرح‌های مقاوم‌سازی دارد.

کد خبر 6087008

دیگر خبرها

  • بازآفرینی بافت تاریخی بوشهر با مشارکت مردم
  • پیشتازی شهرداری تبریز در تخفیف۸۰ درصدی صدور پروانه در بافت فرسوده
  • اجرای بسته تشویقی نوسازی بافت فرسوده شش شهرستان سیستان وبلوچستان
  • نوسازی ۲۵ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده کشور
  • ۱۶۶ هزار هکتار از بافت‌های شهری فرسوده است
  • تعیین تکلیف املاک فاقد سند در بافت فرسوده پایتخت
  • ۲۵ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده کشور نوسازی شد
  • تسهیل در فرآیندهای صدور سند مالکیت املاک فاقد سند
  • ساخت ۱۵۰ هزار مسکن استطاعت پذیر در تهران | ۵۵۰۰ خانه فرسوده و خطرناک نوسازی می شوند
  • توزیع بیش از ۴۴ هزار بسته نوسازی بافت‌های فرسوده در ۲۶۱ محله کشور