Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-05@03:19:33 GMT

دو شب کنسرت آنسامبل اينترنوا برگزار شد

تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۳۶۱۱۶

دو شب کنسرت آنسامبل اينترنوا برگزار شد

خبرگزاري آريا - کنسرت آنسامبل اينترنوا در حمايت از کودکان کار 25 و 26 تير ماه در تالار وحدت روي صحنه رفت. با اجراي اين آنسامبل ايراني-اروپايي، هشتادمين سال تولد لوريس چکناوريان جشن گرفته شد و براي اولين بار شب موسيقي مينيماليست معاصر در ايران برگزار شد.
در شب اول اجراي اين آنسامبل که تشکيل شده از سه کوارتت زهي به همراه پيانو بود برخي از آثار لوريس چکناوريان به نام‌هاي نوستالژي براي کوارتت زهي، رقص شاعرانه و رقص هيجان براي تکنوازي پيانو و 24 باگتلا بر اساس آهنگ‌هاي ارمني، اجرا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنين آثاري از شوستاکوويچ و دبوسي هم به اجرا در آمد. در اين برنامه که تمام عوايد آن به حمايت از کودکان کار اختصاص داده شد کودکان موسسه ايليا جشن تولد لوريس چکناوريان را جشن گرفتند. همچنين اين رهبر ارکستر روي صحنه حضور پيدا کرد و درباره زندگي سخت و پرکار کودکي‌اش سخن گفت.
جدا از رپورتوار متفاوتي که براي شب دوم انتخاب شد طراحي صحنه‌ي خاصي هم به تناسب قطعات در نظر گرفته شده بود. اين اجرا با قطعه‌ي پيچيده‌اي از استيو رايش که از برجسته‌ترين مينيماليست‌هاي جهان است آغاز شد و سپس نوبت به هفت گاه معلق اثر فرخزاد لايق رسيد. به گفته‌ي لايق اين اسر پس از سِفر عُسرت دومين گام او در برگوشودن حجم در ساحت موسيقي دستگاهي ايران است. پس از آن سولو پيانوي اشکان لايق اجرا شد و اجرا با اثري از مايکل نايمن پايان يافت. با تشويق مردم نوازندگان روي صحنه ماندند و به عنوان حسن ختام اين کنسرت خيريه موسيقي متن سريال گيم آوترونز اثر رامين جوادي را اجرا کردند.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۳۶۱۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نکوداشت یک پژوهشگر موسیقی در فرهنگسرای ارسباران

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط‌عمومی فرهنگسرای ارسباران، ویژه‌برنامه «میر عشق» به مناسبت زادروز میرعلیرضا میرعلینقی مورخ، پژوهشگر، روزنامه‌نگار، تحلیلگر و منتقد موسیقی دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ساعت ۱۸ در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود.

سخنرانی، پخش فیلم و اجرای موسیقی بخش‌های مختلف این برنامه است که با حضور استادان، پیشکسوتان و هنرمندان عرصه موسیقی برگزار می‌شود.

میرعلیرضا میرعلینقی (زاده ۸ اردیبهشت ۱۳۴۵ در تهران) سنتور را نزد مجید کیانی و پیانو را نزد امانوئل ملیک‌اصلانیان و فخری ملک‌پور فرا گرفت و نزد حسینعلی ملاح شیوه‌های نوشتن و نسخه‌شناسی موسیقی را آموخت.

وی یکی از نخستین روزنامه‌نگاران حرفه‌ای حوزه موسیقی به شمار می‌رود که از سال ۱۳۶۵ فعالیت مطبوعاتی دارد و در ده‌ها نشریه به تحلیل رخدادهای موسیقی و نگارش مقالات مشغول است.

مقدمه «ردیف موسیقی ایران برای پیانو» اثر استاد جواد معروفی، موسیقی‌نامه وزیری، کتاب‌شناسی موسیقی ایران، خاطراتی از رفتگان موسیقی، خاطرات جواد بدیع‌زاده و خاطرات هنری میلاد کیایی برخی آثار مکتوب میرعلینقی است.

علاقه مندان برای شرکت در این مراسم می‌توانند به به فرهنگسرای ارسباران واقع در خیابان شریعتی، بالاتر از سیدخندان، خیابان جلفا مراجعه کنند.

کد خبر 6094891 علیرضا سعیدی

دیگر خبرها

  • بازیگران اصلی «بیرون‌پشتِ‌در» معرفی شدند/ اجرا در تالار قشقایی
  • تماشای یک منظومه عاشقانه و انسانی در تهران/ چرا کارگردان شدم؟
  • بلیت‌فروشی «دوازده سی‌وشش» آغاز شد/ آغاز اجرا از ۲۵ اردیبهشت
  • کنسرت سامان احتشامی دو شب دیگر تمدید شد/ پنج شب اجرا در تالار رودکی
  • تصاویر جدید جاستین بیبر که طرفدارانش را نگران کرد + عکس
  • «شب نغمه‌های اذان ایرانی» روی صحنه می‌رود
  • بزرگداشتی برای یک پژوهشگر موسیقی
  • آقای همایون شجریان، تو را به خدا بیایید و بگویید ما اشتباه کردیم!
  • شب نغمه‌های اذان ایرانی روی صحنه می‌رود
  • برگزاری نکوداشت یک پژوهشگر موسیقی در فرهنگسرای ارسباران