Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس بین‌الملل جام نیـوز، اتحادیه اروپا و ژاپن یکی از بزرگترین توافقنامه‌های تجارت آزاد را امضا کرده‌اند که تقریبا یک سوم تولید ناخالص داخلی جهان و جمعیتی معادل ۶۰۰ میلیون نفررا در بر می‌گیرد.

 

طبق این سند لبنیات از بزرگترین اقلام صادراتی اتحادیه اروپا به ژاپن و اتومبیل از بزرگترین صادرات ژاپن به اروپا خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

به گزارش بی بی سی، این توافق در تقابل با اقدامات دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا است که به تازگی تعرفه‌های وارداتی گسترده‌ای را معرفی کرده است.

 

ژان کلود یانکر، رئیس کمیسیون اروپا، روز سه‌شنبه، ۲۶ تیر گفت این توافق تصمیم متقابلا سودمندی است که تجارت آزاد شرایط آن را فراهم کرده است.

 

بر اساس این قرارداد بیش از ۹۰ درصد تعرفه های گمرکی برای ورود کالاها بین دو اقتصاد بزرگ جهان لغو می‌شود.

 

حدود ۱۸ ماه پیش آمریکا با ژاپن و دیگر کشورهای آسیایی برای امضای توافقنامه تجارت آزاد ترنس-پسیفیک مذاکره می‌کرد، اما دونالد ترامپ، پس از رسیدن به ریاست جمهوری آمریکا، به عنوان یکی از نخستین اقدامات خود از این مذاکرات خارج شد.

 

از آن زمان ترامپ در هماهنگی با سیاست "اول، آمریکا" تعرفه‌‎های وارداتی برای آمریکا وضع کرده است، از جمله تعرفه واردات فولاد که اتحادیه اروپا و ژاپن هر دو از صادرکنندگان آن به آمریکا هستند.

 

در حال حاضر شرکت‌های اتحادیه اروپا، که بزرگ‌ترین منطقه آزاد تجاری در جهان به شمار می‌رود سالیانه به ارزش بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار کالا و خدمات به ژاپن، سومین اقتصاد بزرگ جهان صادر می‌کنند.

 

به گزارش یورونیوز، پس از آنکه این توافقنامه در توکیو به امضا رسید، شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن، کلود یانکر، رئیس کمیسیون اروپا و دونالد توسک، رئیس شورای اروپا ضمن نام بردن از «یک روز تاریخی» در بیانیه ای اینگونه از انعقاد توافقنامه تجارت آزاد میان ژاپن و اتحادیه اروپا ابراز خرسندی کردند: «ما امضای یک توافقنامه تجاری بسیار بلندپروازانه میان دو قدرت بزرگ اقتصادی جهانی را جشن می گیریم.»

 

 

هر سه مقام یاد شده در جریان کنفرانس خبری مشترک بر نقش کلیدی توافقنامه تجارت آزاد، درست در زمان قوت گرفتن و عملی شدن تهدیدهای دونالد ترامپ نسبت به وقوع یک «جنگ تجاری» تاکید کردند.

 

شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن که کشورش عنوان سومین قدرت اقتصادی جهان را یدک می کشد در سخنانی تصریح کرد: «امضای این توافقنامه مشارکت اقتصادی به جهان نشان داد که ژاپن و اتحادیه اروپا از عزمی جدی و سیاستی واحد برای کسب عنوان قهرمانی در روابط آزاد تجاری برخوردارند و تمایل دارند در عصر ترویج "پروتکسیونیسم" با این اقدام دیگر کشورهای جهان را نیز به حرکت در این مسیر تشویق کنند.»

 

دونالد توسک، رئیس شورای اروپا نیز با تایید سخنان شینزو آبه تاکید کرد: «پیام بسیار روشن و صریح این است که ما جبهه مشترکی ضد سیاست های حمایت گرایانه تشکیل داده ایم.»

 

ژان کلود یونکر نیز در تایید سخنان دو مقام یاد شده گفت: «نشان می دهیم که بسیار قوی هستیم و هنگام همکاری مشترک در موضعی بسیار خوب قرار داریم.»

 

106

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: دونالد ترامپ اتحادیه اروپا اقتصاد آمریکا جام نیوز ژاپن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۳۶۵۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویرانی های غزه از جنگ جهانی دوم بیشتر است

به گزارش جام جم آنلاین، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد جنایت‌های رژیم صهیونیستی در نوار غزه میلیاردها دلار خسارت در نوار غزه به جا گذاشته است.

«جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روزچهارشنبه اذعان کرد: میزان ویرانی‌های غزه در نتیجه حملات اسرائیل، بیشتر ازویرانی های جنگ جهانی دوم است.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا افزود: جنگ در غزه ۱۹ میلیارد دلار به این منطقه خسارت زده است.

بورل تاکید کرد که بیش از ۶۰ درصد زیرساخت‌ها آسیب دیده و ۳۵ درصد زیر ساخت‌های غزه به طور کامل تخریب شده اند.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیروز هم اذعان کرد که رژیم صهیونیستی قطعنامه شورای امنیت در خصوص کمک رسانی به نوار غزه را زیر پا گذاشته است.

دیگر خبرها

  • ویرانی های غزه از جنگ جهانی دوم بیشتر است
  • سیاست خارجی ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا
  • بورل: درباره ایران باید جایی را برای دیپلماسی در نظر گرفت
  • بورل: تحریم‌ها ایران را نمی‌ترساند
  • بورل: به همکاری با آنروا ادامه می دهیم
  • آمریکا و اوکراین مذاکره درباره توافق همکاری امنیتی را آغاز کردند
  • توافق اتحادیه اروپا برای تشدید تحریم‌های ایران
  • بلژیک: اروپا در آستانه توافق بر سر دارایی های خارجی روسیه است
  • اروپا بازنگری درتجارت با رژیم صهیونیستی را آغاز کرد
  • اروپا بازنگری درتجارت با رژیم صهیونیستی را اغاز کرد