Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ موسی رضایی مدیر آموزش و پرورش شهرستان ابهردر گفت و گو با کارشناس روابط عمومی اظهار کرد: طرح تحقیقاتی امیر حسین عسگری و یزدان محمد قلی زاده دانش آموزان آموزشگاه های هوایار و شهید باهنر ابهر با عنوان«ترمز های فوق اضطراری آسانسورها» دربیستمین جشنواره جوان خوارزمی به عنوان طرح برتر استانی انتخاب شد و به مرحله کشوری راه یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رضایی تعداد طرح های علمی راه یافته به مرحله استانی این جشنواره را 21 طرح اعلام کرد و با اشاره به این که بعد از داوری غیر حضوری طرح ها تعداد 10 طرح به مرحله داوری حضوری ( دفاع طراح ) راه یافتند، اظهار داشت: از بین این طرح ها 3 طرح برتراستانی جهت شرکت در مرحله کشوری انتخاب شدند که طرح تیم دانش آموزی شهرستان ابهر  یکی از آنها است.

وی هدف اصلی از این جشنواره را شناسایی و پرورش استعدادها و خلاقیت ها، توسعه وتعمیق روحیه پژوهش ، نوآوری وحمایت وهدایت مادی ومعنوی از دانش­ آموزان و هنرجویان دوره دوم متوسطه و دادن فرصت به دانش آموزانی عنوان کرد که در زمینه های خاص دارای توانایی های ویژه ای هستند.

رضایی رسالت اصلی آموزش و پرورش را تربیت نسل مومن، پرسشگر، نواندیش، نوآور، مبتکر و خلاق برشمرد و دستیابی به این رسالت را درگرو حرکت منسجم و با برنامه عنوان کرد.

وی عنوان گروه­های شانزده­گانه علمی جشنواره جوان خوارزمی را شامل؛برق و الکترونیک، کامپیوتر، مکاترونیک، مکانیک، فیزیک و نجوم، شیمی، ریاضی، عمران و معماری، علوم زیستی و پزشکی، کشاورزی و منابع طبیعی، زبان و ادبیات فارسی، علوم اجتماعی و روان­شناسی، علوم دینی و قرآن ­پژوهی، هنر ، نانو­تکنولوژی و طرح­های میان ­رشته ­ای برشمرد و گفت: داوری جشنواره بر اساس معیارهای خلاقیت و نوآوری(70 امتیاز)، ارزش علمی، فنی و تخصصی (50 امتیاز)، کاربرد و حل مسأله و یا امکان استفاده از آن در طرح­های کاربردی (50 امتیاز) و مستندسازی علمی (30 امتیاز) صورت می گیرد.

مدیر آموزش و پرورش ابهر در پایان کسب این موفقیت ارزشمند را نشان از توانمندی های علمی، استعدادهای  درخشان و ظرفیت بالای دانش آموزانشهرستان ابهردانست و ضمن تشکر از بهروز مهر آیین استاد راهنمای طرح،این موفقیت را به دانش آموزان، اولیا و فرهنگیان شهرستان تبریک گفت.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: مرحله کشوری راهیابی دانش آموزان جشنواره جوان خوارزمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۳۶۵۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث ۴۲ هزار متر مربع فضای آموزشی در ایلام

به گزارش خبرنگار مهر، علی درویشی صبح یکشنبه در دیدار با امام جمعه ایلام با گرامی داشت یاد شهید مطهری و سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع)، به دیدار فرهنگیان و معلمان با رهبری معظم انقلاب و دقت نظر و توجه ایشان به آموزش و پرورش و برنامه‌های داخلی این وزارت خانه نظیر سند تحول بنیادین، توجه به مدارس دولتی و توانمند سازی معلمان و ثبات مدیریت در آموزش و پرورش اشاره کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام در بخش دیگری از سخنان خود به ارائه گزارشی از اقدامات و وضعیت آموزش و پرورش استان پرداخت و در ادامه به بخشی از توفیقات مجموعه در دوره اخیر اشاره کرد و گفت: مجموعه آموزش و پرورش استان به نبوغ فکری و عملی در جهات مختلف رسیده است که از جمله‌ی آن می‌توان به احداث ۴۲ هزار متر مربع فضای آموزشی و بیش از ۴۰ هزار متر مربع چمن مصنوعی، اجرایی سازی رتبه بندی برای همکاران، رشد شرکت دانش آموزان در طرح‌های مختلف فرهنگی، ورزشی و علمی و… برگزاری یادواره‌های شهدا در سطح مدارس، افزایش پوشش تحصیلی و اجرای طرح‌های قرآنی و توانمند سازی معلمان در طرح اتقان و برگزاری جشن‌های تکلیف‌های عبادی و سیاسی و… اشاره کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام در پایان به موفقیت معلمان نمونه استان در مرحله کشوری اشاره داشت و گفت: امسال از ۸ معلم معرفی شده به مرحله کشوری ۲ نفر از آنان نمونه کشوری شدند.

گفتنی است در پایان این مراسم، از معلمان نمونه استان تجلیل به عمل آمد.

کد خبر 6097182

دیگر خبرها

  • برگزاری هشتمین کنگره علمی جشنواره خوارزمی در کاشان
  • ثبت نام در جشنواره‌های بین المللی و فناوری خوارزمی آغاز شد
  • اولویت بومی گزینی در استخدام نیروهای آموزش و پرورش بهارستان
  • احداث ۴۲ هزار متر مربع فضای آموزشی در ایلام
  • جشنواره دانش‌آموزی فرهیختگان جوان ۱۹ اردیبهشت آغاز به کار می‌کند/ ایجاد شبکه پژوهشی قوی و منسجم در بخش دانش‌آموزی
  • ضرورت توجه به اعتلای فرهنگ عمومی تکریم در جامعه
  • برگه‌های امتحانات کشوری پایه ششم و نهم چگونه تصحیح می شود؟
  • جزئیات تصحیح برگه‌های امتحانات کشوری پایه ششم و نهم
  • موفقیت دانش آموزان کیش در مسابقات لیگ علمی پایا
  • موفقیت دانش آموزان کیش در مسابقات لیگ علمی دانش آموزی پایا