Web Analytics Made Easy - Statcounter

پشت پرده خاموشی های اخیر از زبان معاون دفتر رییس جمهور، سفر شریعتمداری به کردستان، گردهمایی سفرای ایران در تهران، تکذیب "ابردزدی"، ره آورد سردار باقری از پاکستان از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در چهارشنبه ۲۷ تیر ۹۷ است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، پشت پرده خاموشی های اخیر از زبان معاون دفتر رییس جمهور، سفر شریعتمداری به کردستان، گردهمایی سفرای ایران در تهران، تکذیب "ابردزدی"، ره آورد سردار باقری از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در چهارشنبه ۲۷ تیر ۹۷ است که می‌توانید مشروح آن را در لینک‌های زیر بخوانید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دستگاه دیپلماسی پیگیر تشکیل کمیته حقیقت‌یاب برای حادثه منا شود

حجت الاسلام احمد مازنی، رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به بیانات رهبری مبنی بر تشکیل کمیته حقیقت یاب برای حادثه منا به خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان گفت: ما در کمیسیون فرهنگی هفته آینده جلسه ای را با حضور مسئولان سازمان حج و زیارت خواهیم داشت تا گزارشی از روند مربوط به اعزام حجاج به بیت الله الحرام و مدینه النبی ارایه دهند. همچنین در این جلسه دغدغه های رهبری را مورد بحث و گفتگو و پیگیری قرار خواهیم داد.

 

وی اظهار داشت: آنچه که برای ما مهم است این است که شرایط برگزاری مراسم حج برای حجاج بدون مشکل باشد و موانع اعزام حجاج با حضور زایران خانه خدا و بیت الله الحرام برداشته شود. ما باید فارغ از مسایلی که در گذشته بین ما و حکومت عربستان سعودی بود برای اعزام حجاج برنامه ریزی کنیم و همه ارکان نظام باید در این زمینه همراهی کنند.

 

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: ما معتقدیم زایران خانه خدا باید با عزت، احترام و سلامتی به این مراسم مشرف شوند و در پایان به آغوش خانواده هایشان برگردند.

 

 

جمع آوری بازارچه های مرزی/کولبری؛ مفسده آذربایجان غربی

ناصر حضرتي، رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار دولت خبرگزاری شبستان راجع به برنامه های در دست اجرا به منظور ساماندهی بازارچه های مرزی این استان گفت: استان آذربایجان غربی به عنوان دومین استان از نظر طولانی بودن مرز در ایران با میزان 964 کیلومتر بعد از سیستان و بلوچستان محسوب می شود و با سه کشور نخجوان، عراق و ترکیه در ارتباط هستیم و تنها هفت کیلومتر با مرز ارمنستان فاصله داریم و دو گمرک اساسی رازی و تمرچین که مبادی رسمی آذربایجان غربی هستند در این استان قرار دارند.

 

وی با تاکید بر اینکه همواره سازمان برنامه و مدیریت استان آذربایجان غربی تاکید داشته که گمرک های تمرچین و بازرگان را ساماندهی کنند نه به این خاطر که این گمرک ها به این استان مربوط می شود بلکه بحث ملی در خصوص آنها مطرح است، افزود: ترانزینی که در این گمرک ها انجام می شود برای کل کشور است و این عجیب است که ما ببینیم بعد از 30 سال هنوز شاهراه بازرگان به بهره برداری نرسیده است.

 

حضرتی در مورد تلاش های انجام شده در خصوص بازارهای مرزی این استان و گمرک ها تاکید کرد: ما 7 تا 8 گمرک و چندین بازارچه مرزی داریم که در حال جمع آوری بازارچه های مرزی هستیم تا آنها را در یک روال جدید توسعه دهیم.

 

انتصاب دومین سفیر زن/تعیین تکلیف نمایندگی ها در اروپای مرکزی

محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان که از زمان ورودش به این وزارت خانه تغییرات اساسی در دستگاه دیپلماسی ایجاد کرده روز گذشته نیز در ادامه این تغییرات دومین سفیر زن را برای کشورمان برگزید.

 

بنابراین گزارش، ظریف که در سال ۱۳۹۴ مرضیه افخم را به عنوان اولین سفیر زن جمهوری اسلامی ایران راهی مالزی کرده بود از امروز پروین فرشچی را به عنوان دومین سفیر زن راهی فنلاند می کند.

 

این گزارش می افزاید: پروین فرشچی ۵ سال مسئولیت معاونت بخش دریایی در سازمان محیط زیست را بر عهده داشته است و می توان او را مدیر معرفی شده از سوی معصومه ابتکار تلقی کرد.

 

 

 

عربستان به دنبال پایگاه ایران در عراق

عربستان در ادامه تلاش ها به منظور کاهش قدرت ایران در منطقه این روزها می خواهد عراق را به دامنه کشورهای هم پیمان خود اضافه کند و در همین زمینه از اختلافات تهران-بغداد بهره جویی می کند.

 

تقدیر از مواضع وحدت آفرین امیر سرلشکر موسوی

امیر سرتیپ احمد دادبین، فرمانده اسبق نیروی زمینی ارتش و از فرماندهان دفاع مقدس و سردار سرتیپ پاسدار ابوالفضل شکارچی معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح با امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت‌وگو کردند. در این دیدار، ضمن گفت‌و‌گو در خصوص ضرورت انسجام‌بخشی و هم‌افزایی در مباحث اجتماعی در ارتش جمهوری اسلامی ایران، تهدیدات فرهنگی و شیوه های جنگ نرم دشمنان تشریح و با تبیین نقش موثر ارتش در طرح های جهادی، خاطراتی از دوران 8 سال دفاع مقدس بازگو شد.

 

دستاوردهای سفر رییس ستاد کل نیروهای مسلح به پاکستان/تبادل تجربیات در مبارزه با تروریسم و آموزش نیروها

رییس ستاد کل نیروهای مسلح به دعوت همتای پاکستانی عازم این کشور شد و بررسی راهکارهای توسعه تجارت دوجانبه، گسترش همکاری های تحقیقاتی و صنایع دفاعی، تبادل تجربیات در مبارزه با تروریسم و آموزش نیروها از جمله دستاوردهای این سفر بود.

 

 

رییس پدافند غیر عامل: «ابردزدی » را تکذیب کردند/ سازمان هواشناسی باید اثبات کند

سردار غلامرضا جلالی، رییس سازمان پدافند غیرعامل در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار سیاسی شبستان در مورد بحران کم آبی و راه حل این سازمان با توجه به افزایش جمعیت گفت: موضوع کم آبی دو منشأ دارد، اول منشا طبیعی و دوم منشا انسان ساخت که در منشا طبیعی بسیاری از افراد معتقدند کمبود آب در کشور ما و کمبود بارندگی یک منشأ طبیعی دارد و این موضوع را بنده در سمینار کشاورزی مطرح کردم که احتمالا حوزه دست ساز و انسان ساز در موضوع کم آبی وجود دارد.

 

وی افزود: برخی از سازمان ها از جمله سازمان هواشناسی این موضوع را برنتافتند و اعلام کردند طرح چنین موضوعی یعنی حوزه انسان ساز در خصوص کم آبی اشکال علمی دارد در حالی که رد این فرضیه نیز باید به لحاظ علمی ثابت شود.

 

برگزاری نخستین سمینار سفرا و روسای نمایندگی‌های ایران در خارج از کشور در تهران

بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه از برگزاری گردهمایی سفرا و روسای نمایندگی‌های ایران در خارج از کشور هفته آینده در تهران خبر داد و گفت: نخستین سمینار سفرا و روسای نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور در دولت دوازدهم، هفته آینده پس از دیدار وزیر و مدیران وزارت امور خارجه و روسای نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور با مقام معظم رهبری و حضور در مرقد بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و با سخنرانی رییس جمهوری آغاز به کار می‌کند. همچنین روسای قوای مقننه و قضاییه نیز با حضور در این گردهمایی سخنرانی خواهند کرد.

 

قاسمی افزود: معاون اول رئیس جمهور، و برخی از وزرا و دیگر مقامات اقتصادی نیز از جمله مهمانان و سخنرانان این گردهمایی تخصصی خواهند بود.

 

بهمن؛ برگزاری سومین کنفرانس امنیتی تهران

سومین دور کنفرانس امنیتی تهران در بهمن ماه 1397 با عنوان «امنیت منطقه ای در غرب آسیا: چشم انداز ثبات، همکاری و پیشرفت جمعی» برگزار می شود. در ادامه برگزاری موفق اولین و دومین کنفرانس امنیتی تهران در سالهای 1395 و 1396 با شعار «گفت‌وگو، احترام، اعتماد و همکاری متقابل جهت نیل به امنیت و پیشرفت جمعی» در غرب آسیا و با توجه به دستاوردهای چشمگیر سمینارهای داخلی و  منطقه ای این کنفرانس در دوره های گذشته و انعکاس بین المللی و گسترده مواضع و دیدگاههای شرکت کنندگان و سخنرانان آن، پیش از کنفرانس اصلی سه سمینار داخلی و خارجی (بین المللی و منطقه ای) به عنوان پیش نشست در ماه های آبان، آذر و دی 1397 برگزار خواهد شد. این سمینارها، چارچوبی اصیل و بومی برای بحث و بررسی مسائل منطقه ای، تبیین راهبردها و سیاستهای امینتی و خارجی ایران و طرح ایده‌ها و راهبردهایی درونزاد برای نیل به امنیت و پیشرفت جمعی را فراهم می‌سازد.

 

 

سفر یک روزه وزیر صنعت به استان کردستان/افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۴ طرح معدنی و صنعتی

وزیر صنعت، معدن و تجارت فردا پنج شنبه به کردستان سفر می کند و در این سفر یک روزه عملیات اجرایی 3 طرح معدنی آغاز و کلینیک صنعت استان افتتاح می شود. آغاز عملیات اجرایی کارخانه تولید آهن اسفنجی شرکت فولاد گستر الماس در سقز تولید کننده کنسانتره آهن، آهن اسفنجی خام و گندله آهن، شرکت صبا نور تولید کننده گندله آهن در بیجار و طرح فولاد شرکت صنایع فولاد کردستان تولید کننده ورق گرم فولادی در قروه از برنامه های این سفر خواهد بود.

 

واکنش معاون دفتر رییس جمهور به یک ادعا/پشت‌پرده خاموشی های اخیر، تعهد دولت در معاهده‌پاریس

پرویز اسماعیلی، معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رییس جمهور در یادداشتی در توئیتر نسبت به ادعاهای مطرح شده درباره ارتباط بین خاموشی‌های اخیر و معاهده پاریس پاسخ داد و نوشت: "منتقد محترم ادعا کرده: پشت‌پرده خاموشی های اخیر، تعهد دولت در معاهده‌پاریس برای کاهش استفاده از سوخت فسیلی از سال ۲۰۲۰ است. برادر جان! مشکل، همان ‌پشت‌صحنه شماست. این همه ‌چراغ و لوستر برای یک ‌دروغ و ایجاد سوء ظن بین مردم و مسوولین؛ اسمش ‌اصلاح‌الگوی‌مصرف نیست، اسراف است!

 

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه کرامت دولت جشن های دهه کرامت مجلس مساجد ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور ترامپ شیراز حج سیاسی خبرگزاری شبستان اخبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۳۷۱۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رییس‌جمهور قهرمانی فوتسال ایران در آسیا را تبریک گفت

‌به گزارش‬ خبرگزاری‬ مهر، ‬ آیت‬ الله‬ «سید‬ ابراهیم‬ رئیسی» ‬ رئیس‌جمهور کشورمان در پیامی قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در جام ملت‌های آسیا را تبریک گفت. متن پیام رئیس‌جمهور به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

پیروزی مقتدرانه و غرورانگیز تیم ملی فوتسال کشورمان و کسب مقام قهرمانی رقابت‌های جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ در تایلند و اهتزاز پرچم پرافتخار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، موجب سرافرازی و شادمانی همه ایرانیان ورزش‌دوست شد.

اینجانب با مسرت، این درخشش را که نشانه‌ای دیگر بر شایستگی‌های جوانان پویا و سرزنده این مرز و بوم است، صمیمانه به ملت بزرگ ایران تبریک می‌گویم و از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می‌نمایم و امیدوارم این پیروزی که در سایه اتکال به خدای متعال و تلاش مستمر ورزشکاران عزیز به دست آمد، در سایر آوردگاه‌های ورزشی نیز تداوم یابد.

برای همه ورزشکاران عزیز کشور آرزوی سلامتی دارم و تداوم موفقیت آنان را که مایة سربلندی ملت عزیز ایران هستند، از درگاه خداوند سبحان مسالت دارم.

کد خبر 6091273 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • معاون رئیسی : بهترین فرصت برای بازگشت ایرانیان خارج از کشور فراهم است
  • دیدار نخست وزیر بورکینافاسو و معاون اول رئیس جمهور
  • رییس‌جمهور قهرمانی فوتسال ایران در آسیا را تبریک گفت
  • مخبر: توسعه روابط با کشورهای آفریقایی راهبرد اساسی ایران است
  • روابط ایران با سایر کشورها بر اساس راهبرد برد-برد است
  • ضرورت ارتقاء روابط با پاکستان پس از سفر رئیس جمهور
  • دو قانون مصوب مجلس از سوی قالیباف به دولت ابلاغ شد
  • هزینه فایده سفر رئیس جمهور به پاکستان
  • نشست خبری معاون علمی رییس‌جمهور
  • جمیله علم الهدی خطاب به غربی ها: به ایران بیایید و وضعیت زنان را ببینید