Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صداوسيما به نقل از شبکه المیادین؛ دیدار حیدر العبادی نخست وزیر عراق با ابومهدی المهندس جانشین فرمانده سازمان بسیج مردمی این کشور، نه گفتن عملی به خواست آمریکا برای کنار گذاشتن المهندس از صحنه عراق بود.
خبرنگار شبکه تلویزیونی المیادین در بغداد، درباره بازدید حیدر العبادی با ابومهدی المهندس جانشین فرمانده بسیج مردمی عراق گفت: همه درباره اهمیت بسیج مردمی از نظر نظامی و نیز نقش «جمال جعفر محمد علی» معروف به ابومهدی المهندس فرمانده نظامی آن توافق نظر دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

واشنگتن که به صورت نسبی در بازگشت قدرتمندانه به عراق شکست خورد، از دست المهندس خشمگین است. بخشی از نقش داعش آن بود که حضور نظامی آمریکا در منطقه را از روی کشتی های جنگی به ایجاد پایگاه هایی در خاک عراق تبدیل کند. اما این گروه نابود شد. شکست داعش در صحنه میدانی به دست نیروهای عراقی و با فرماندهی افرادی صورت گرفت که زمانی آمریکا آنان را تروریست اعلام کرده بود.
در ادامه این گزارش آمده است: اطلاعات موثق نشان می دهد برت مک گورک فرستاده آمریکا در ائتلاف بین المللی، تاکید کرده بود کنار گذاشتن المهندس باعث آرام شدن اوضاع عراق و تسهیل در تشکیل دولت خواهد شد. بغداد از خشم آمریکا و تلاش ها برای خارج کردن المهندس و بسیج مردمی از صحنه عراق، آگاهی دارد. طرفداران المهندس می دانند که او و گروه های مقاومت، با قدرت دیوار مورد نظر آمریکا در مرزهای سوریه را فرو ریختند و آمریکا نسبت به اوضاع آینده در این منطقه خشمگین است. اما بهترین پاسخ به واشنگتن در صحنه میدانی است. گروههای مقاومت عراق این پیام را ارسال کردند که المهندس خط قرمز است. گاهی اوقات یک تصویر، گویاتر از حرف است. حیدر العبادی نخست وزیر عراق در حالی که المهندس در کنار او بود، از مقر سازمان بسیج مردمی بازدید کرد. این تصویر نه فقط پاسخی به دولت آمریکا بود، بلکه اراده عراقیها را در واکنش وپاسخگویی به اعمال قیمومیت خارجی نشان داد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: عراق العبادي ابومهدي المهندس آمريکا بين الملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۳۷۲۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صحنه شکار خودرو نظامی رژیم صهیونیستی+فیلم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از العهد، حزب الله لبنان حمله های جدیدی به مواضع اشغالگران و تجهیزات آنها انجام داد.

حزب الله لبنان صحنه ای از شکار یک خودر نظامی هامر ارتش رژیم صهیونیستی در شهرک المطله در شمال فلسطین اشغالی به نمایش گذاشت.

از سوی دیگر حزب الله لبنان در بیانیه ای اعلام کرد: در راستای حمایت از ملت استوار فلسطین و یاری مقاومت شریف و شجاع آن رزمندگان مقاومت اسلامی در ساعت ۱۷:۱۵(به وقت محلی) روز یکشنبه ۲۱ آوریل، تجهیزات جاسوسی رژیم صهیونیستی را در مرکز المالکیه با سلاح مناسب هدف قرار داده و تلفاتی قطعی به آن وارد کردند.

با شروع عملیات «طوفان الاقصی» از سوی گروه‌های مقاومت فلسطین، جنبش حزب‌الله لبنان در جهت سرگرم کردن نظامیان صهیونیست در شمال فلسطین و کاهش فشار بر مقاومت در غزه، اقدام به انجام عملیات‌های روزانه و سنگین علیه اهداف رژیم صهیونیستی در داخل خاک فلسطین کرده است.

در همین ارتباط، رسانه‌های صهیونیستی نیز بارها اذعان کرده‌اند که حزب‌الله در شمال سرزمین‌های اشغالی فلسطین همچنان دست برتر را دارد و ارتش رژیم صهیونیستی در این منطقه به دام افتاده است.

کد خبر 6084783

دیگر خبرها

  • درخواست پنتاگون از دولت عراق درباره نیروهای آمریکایی
  • اعزام جامعه کارگری گیلان به دیدار با مقام معظم رهبری
  • مهم‌ترین دلیل توفیق سپاه، بافت مردمی آن است
  • اساتید بسیجی و غیربسیجی برای کمک به ارتقای نظام حکمرانی در صحنه هستند/ برگزاری ۱۷۳ کرسی نقد و نظریه پردازی
  • دامی که آمریکا برای عراق پهن کرد
  • دیدار مدیرکل انتقال خون یزد با فرمانده سپاه الغدیر استان 
  • تکذیب بیانیه منسوب به حزب‌الله عراق درمورد ازسرگیری حملات علیه پایگاه‌های نظامی آمریکا
  • عملیات خود را علیه نیروهای آمریکایی از سر می‌گیریم
  • صحنه شکار خودرو نظامی رژیم صهیونیستی+فیلم
  • مُهر پایان طوفان الاقصی و وعده صادق بر دوره آمریکایی خاورمیانه