Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین‌نیوز | 

آغاز عملیات اجرایی بهسازی باند برگشت محور دشت ارژن - شیراز کلنگ آغاز عملیات اجرایی بهسازی باند برگشت محور شیراز-دشت ارژن با حضور تبادار استاندار فارس، رحیمی معاون عمرانی استاندار، تکاور مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس، سیاهپور مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای فارس، فرماندار شیراز، فرماندار کازرون، بخشدار ارژن و جمعی از مسئولان استانی به زمین زده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش تین‌نیوز وبه نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای فارس، علیرضا سیاهپور مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان فارس بابیان اینکه محور شیراز – دشت ارژن به‌عنوان یک محور شریانی پرتردد و مسیر اتصال به سه استان خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد و بوشهر است گفت: عدم رعایت مشخصات فنی در زمان ساخت، نیاز به ارتقا مشخصات فنی این محور را ضروری کرد و این محور از راه اصلی به بزرگراه ارتقا می‌یابد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان فارس اضافه کرد: پروژه مذکور با طول 12 کیلومتر و بااعتبار 12 میلیارد تومان باهدف بهسازی و ارتقا مشخصات فنی به بزرگراهی و ارتقای ایمنی در دستور کار قرار دارد. وی افزود: این پروژه با رفع سه مقطع و شش نقطه‌حادثه‌خیز در مدت 12 ماه اجرا و پیش‌بینی می‌شود با اجرای پروژه‌های در حال اجرا درراه‌های مواصلاتی و شریانی این بخش سفر ایمنی را برای کاربران جاده‌ای رقم بزنیم.

سیاهپور در خصوص نقاط حادثه‌خیز استان عنوان کرد: 170 نقطه رسمی پرتصادف و دارای تصادف در فارس احصا شده و 80 نقطه نیز پلیس به اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای فارس اعلام کرده و نقاط همپوشان یکی شده و مجموعا 250 نقطه پرتصادف، دارای تصادف و دارای استعداد تصادف وجود دارد که در این حوزه در پایان شهریور 97 خبرهای را به مردم عزیز فارس خواهیم داد.

وی در خصوص مشکلات عمده بخش راهداری اشاره کرد: مشکل عمده ما راهداری جاری است که انتظار می‌رود با مساعدت فرمانداران درزمینه تامین سوخت و تجهیزات از محل اعتبارات استانی با ما همکاری کنند تا از این مقطع عبور کنیم.

 اسماعیل تبادار استاندار فارس بابیان اینکه رفع 150 نقطه حادثه‌خیز در سطح جاده‌های استان در دستور کار قرار دارند گفت: خیلی از نقاط حادثه‌خیز برطرف شدند و کلنگ‌زنی پروژه‌های مثل باند دوم محور شیراز –دشت ارژن با همین رویکرد است.

وی افزود: با احداث این پروژه نزدیک به هفت کیلومتر مسیر پر و پیچ خم با قوس‌های نامناسب و غیراستاندارد برطرف می‌شوند. تبادار بابیان اینکه این پروژه به دلیل قرار گرفتن در مسیر تردد استان‌های جنوبی مثل خوزستان و بوشهر قرار دارد می‌تواند بسیار حایز اهمیت باشد.

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: دشت ارژن شیراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۳۷۳۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص بیش از ۲ هزار میلیارد ریال برای اجرای پروژه های راه و شهرسازی استان قم

تین نیوز

 رئیس اداره برنامه، بودجه، جذب سرمایه وتجهیز منابع اداره کل راه و شهرسازی استان قم از اختصاص بیش از ۲۰۰۰ میلیارد ریال منابع مالی برای اجرای پروژه های عمرانی این اداره کل طی سال ۱۴۰۲ خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، علیرضا باقری اظهار کرد: در سال ۱۴۰۲ اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای تخصیص داده شده به پروژه های بهسازی محور قم-نیزار، احداث قم-کهک، بهسازی جاده قم-آوه بالغ بر ۱۴۰۴ میلیارد ریال بوده است.

باقری افزود: در سال گذشته ۱۳ کیلومتر از ۲۶ کیلومتر طرح احداث محور قم ـ کهک به همراه تقاطع غیر همسطح ورجان با اعتباری بالغ بر ۳۸۰۰ میلیارد ریال تکمیل و به بهره برداری رسیده است

وی تصریح کرد: در این پروژه بالغ بر ۲۰۰۰ میلیارد ریال از مطالبات پیمانکاران پرداخت نشده است و برای احداث ۱۳ کیلومتر باقی مانده و چند دستگاه پل و تقاطع حدود ۷۰۰۰ میلیارد ریال اعتبار دیگر مورد نیاز است.

باقری توضیح داد: عملیات بهسازی ۸ کیلومتر از محور قم ـ نیزار با پیشرفت فیزیکی بیش از ۹۰ درصد در حال اجراست و قرارداد بهسازی ۹ کیلومتر از محور قم ـ آوه با اعتبار مورد نیاز حدود ۱۵۰۰ میلیارد ریال منعقد شده و در انجام است.

وی افزود: برای اجرا و تکمیل ۳ باب مدرسه و یک باب کلانتری و ساماندهی منازل اطراف امامزاده موسی مبرقع (ع) واقع در بافت فرسوده و سکونت گاه غیر رسمی و همچنین تهیه طرح جامع شهر قم از محل ردیف های متمرکز وزارت راه و شهرسازی بیش از ۶۸۰ میلیارد ریال اعتبار اختصاص داده شده و دو باب مدرسه شیخ آباد و ثامن الحجج با پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصد در مرحله تکمیل و اتمام پروژه است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • اختصاص بیش از ۲ هزار میلیارد ریال برای اجرای پروژه های راه و شهرسازی استان قم
  • خسارت ‌۱۵۰۰ میلیارد تومانی سیل به راه‌ های کشور
  • خسارت ‌۱۵۰۰ میلیارد سیل به راه‌های کشور
  • کلنگ‌زنی و آغاز عملیات اجرایی ۲ تقاطع غیرهمسطح در شرق شیراز
  • آغاز عملیات اجرایی بهسازی در ۹۲ روستای کبودرآهنگ
  • ◄ امضا کنید؛ کارزار دو بانده شدن جاده نصرآباد به شهرضا
  • حذف پیچ‌های خطرناک محور جلفا به سیه‌رود
  • بازگشایی محور رودبار جنوب به کهنوج در کرمان
  • آغاز ۵۶ پروژه عمرانی در جاده‌های استان مرکزی
  • گام‌های پایانی عملیات تعریض و بهسازی جاده یزد - خضرآباد