Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تبريز- ايرنا - محققان بخش کشاورزي با تکيه بر دانش روز و استفاده از شيوه هاي نوين و علمي در قالب طرح نوين ترويج در عرصه هاي توليد حاضر شده و نقش خود را در تقويت اين بخش اقتصادي ايفا مي کنند.

به گزارش ايرنا، افزايش بهره وري در بخش کشاورزي در کنار استفاده از شيوه هاي نوين، نيازمند ارتقاي دانش کشاورزان است و محققان و کارشناسان کشاورزي با حضور در عرصه توليد درصدد انتقال دانش خود به بهره برداران هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


گردهمايي منطقه اي محققين منطقه سه جهاد کشاورزي کشور به منظور تبيين فعاليت هاي انجام شده، بررسي چالش هاي موجود و طرح راه کارهاي قابل اجرا با حضور معاون وزير جهاد کشاورزي و رييس سازمان تحقيقات و آموزش کشاورزي و منابع طبيعي امروز در تبريز برگزار شد .
معاون وزير در اين گردهمايي با بيان اينکه به کارشناسان پهنه به عنوان ارکان اصلي و مديران آينده بخش کشاورزي نگاه مي شود، جذب مشارکت مسوولان شهرستان به ويژه فرمانداران را در اجراي موفق فعاليت هاي تحقيقي ضروري دانست .
کاظم خاوازي، بر لزوم مستندسازي فعاليت هاي تحقيقي صورت گرفته در عرصه توليد تاکيد کرد و گفت: محققان نبايد خود را گرفتار مرزبندي هاي مسووليتي و اداري کنند، بلکه براي نتيجه گيري لازم محقق بايد مروج باشد و در صحنه توليد حضور يابد .
وي طرح نظام نوين ترويج را در جهت ساختارشکني هاي گذشته مناسب ارزيابي کرد و گفت: با تجهيز مراکز تحقيق به وسايل نقليه مناسب، درصدد تسهيل حضور محققان در عرصه توليد هستيم .
خاوازاي با بيان اينکه تاکنون از تحقيقات در زمينه جنگل و آبخيزداري غفلت شده است، گفت: امسال کارگروه جنگل و مرتع در سازمان تحقيقات راه اندازي مي شود تا فعاليت در اين حوزه متشکل شود.
وي با بيان اينکه آموزش بهره برداران از رويکردهاي اساسي سازمان است، گفت: سعي خواهيم کرد نظام نوين ترويج با شاخ و برگ و عمق بيشتري اجرا شود.
وي با بيان اينکه گاهي در تحقيقات شاهد انحراف هستيم، آفت شکني را ضروري دانست و افزود: نيازمند پژوهش هاي بنيادي در موسسه هاي تحقيقي هستيم و از اجراي طرح هاي تحقيقي متعدد در يک زمينه در موسسه هاي مختلف جلوگيري مي شود.
رييس سازمان جهاد کشاورزي آذربايجان شرقي هم با اشاره به جايگاه محققين معين در ساختار نظام نوين ترويج گفت: با استفاده از داده هاي تحقيقي بهره وري در بخش کشاورزي افزايش مي يابد.
اکبر فتحي با اشاره به اينکه نقش بخش کشاورزي و توليدات اين بخش در مواقع بحراني و تحريم ها بيشتر بروز مي کند، گفت: افزايش ضريب نفوذ دانش به بخش کشاورزي نيازمند مشارکت همه نيروهاي آموزش، ترويج و تحقيقات است.
وي با بيان اينکه محققان علاوه بر کمک به مروجان در انتقال يافته هاي تحقيقي مي توانند نيازسنجي کنند، گفت: طرح نظام نوين ترويج موجب تمرکز تحقيقات مي شود.
وي با بيان اينکه ترکيب نامناسب سني و تحصيلي بهره برداران با اين طرح پوشش داده شده و تجربه و دانش نوين ترکيب مي شود، خاطرنشان کرد: تعداد محققان با تعداد مراکز خدماتي جهاد همخواني ندارد و از نظام پايش محققان هم بي بهره ايم.
مدير هماهنگي ترويج کشاورزي سازمان جهادکشاورزي استان آذربايجان شرقي هم با بيان اينکه نظام نوين ترويج، مروج محور است، گفت: نظام نوين ترويج گامي اساسي در جهت توانمندسازي کشاورزي از طريق انتقال کشاورزي علمي به عرصه توليد برداشته است.
علي اکبر نژادرضا، افزايش کارکرد و ضريب ماندگاري کارشناسان با تجهيز و ساماندهي مراکز جهاد کشاورزي را از اهداف اين طرح عنوان کرد و گفت: با برگزاري کلاس‌هاي آموزشي مناسب براي توليدکنندگان و بهره‌برداران در عرصه توليد سعي مي شود تا کشاورزان را از محيط کارشان جدا نکنيم.
به هر حال انتقال طرح هاي ملي و راهبردي در بخش کشاورزي همچون اصلاح الگوي کشت و استفاده از ارقام مناسب نيازمند ارائه آموزش هاي لازم به کشاورزان است که به همت محققان و کارشناسان پهنه ممکن مي شود.
گردهمايي يکروزمحققان منطقه سه جهاد کشاورزي کشور با حضور محققاني از استان هاي آذربايجان شرقي، غربي، اردبيل، زنجان، کردستان و قزوين برگزار شد.
برگزاري کارگروه هاي تخصصي از برنامه جنبي اين گردهمايي بود.
3071/518
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۳۷۸۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌بازار دائمی صادرات ۱۵ میلیون قطعه‌ای مرغ

به گزارش خبرگزاری مهر، علی ابراهیمی گفت: وزیر جهاد کشاورزی در تعامل با بخش خصوصی حمایت از تولید داخل را برای ورود به بازارهای بین‌المللی مرغ مورد تاکید قرار داده است.

وی ادامه داد: بازار دائمی صادرات با پویا ساختن تولید داخل، عاملی قطعی در توسعه زنجیره تولید و تأمین مرغ برای کشورهای همسایه خواهد بود.

ابراهیمی وظیفه شرکت پشتیبانی امور دام کشور در خرید مرغ داخل را مقطعی و برای تکمیل ذخایر راهبردی عنوان کرد و نقش اصلی تنظیم و تثبیت بازار را گشایش پنجره صادراتی و حضور در بازار بین‌المللی دانست.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی در تشریح همکاری وزارت جهاد کشاورزی برای تحقق برنامه صادرات مرغ توسط بخش خصوصی گفت: برنامه سالانه اتحادیه‌ها به وزیر جهاد کشاورزی ارائه شده است و با حمایت ستاد وزارت در حال انجام است.

به گفته وی، تولید محصول با کیفیت، ایفای به موقع تعهدات و پایداری حضور از عوامل حفظ بازار صادراتی است.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی خاطر نشان کرد: در همه جای دنیا؛ صادرات مورد حمایت دولت‌ها است و به شکل‌گیری اولیه آن یارانه تعلق می‌گیرد، این اتحادیه هم در سایه حمایت در یک بازه زمانی ۳ تا ۴ ماه می‌تواند حضور خود را در بازار کشورهای همسایه تثبیت کند.

کد خبر 6089221 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • برنامه ریزی لازم برای تحقق اقتصاد دریامحور در راستای تحقق تمدین نوین اسلامی انجام شود
  • ‌بازار دائمی صادرات ۱۵ میلیون قطعه‌ای مرغ
  • تنوع کشت گیاهان دارویی رونق‌بخش اقتصاد در کردستان
  • رشد تولید کشاورزی از ارکان تحقق شعار سال است
  • ضربه به تولید با تصمیم‌گیری برای خاموشی چاه موتورهای کشاورزی
  • پوتین: نظم نوین جهانی باید منافع اکثر کشورها را تأمین کند
  • کارگران رکن اصلی جهش تولید و رونق اقتصادی هستند
  • مرگ کشاورزی با قطع روزانه برق چاه‌ها در اوج نیاز کشاورزان
  • افزایش تولید ۹ میلیون تنی محصولات کشاورزی در دولت سیزدهم
  • افزایش ۹ میلیون تنی تولید گندم در دولت سیزدهم