Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-30@09:20:06 GMT

افزایش ناجیان غریق به درستی مدیریت شود

تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۳۷۹۰۷

به گزارش ایلنا از رشت، در این نشست علی‌اصغر جمشیدنژاد کاهش تلفات انسانی در نقاط خطرآفرین و افزایش امکانات و تجهیزات در طرح های سالم‌سازی را یک ضرورت خواند و اظهار داشت:آنچه که گیلان را به یکی از قطب‌های بزرگ گردشگری کشور مبدل نموده نوار ساحلی خزر و امکان بهره گیری مردم از این نعمت خدادادی است.

وی با بیان اینکه توسعه گردشگری در مرحله اول نیازمند فراهم نمودن بسترهای امن در حوزه اجتماعی، فرهنگی و انسانی است، افزایش ناجیان غریق را امری مهم دانست که باید به درستی مدیریت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جمشیدنژاد اطلاع‌رسانی به گردشگران و آگاه‌سازی آنها نسبت به نکات ایمنی در نواحی سواحلی را امری مهم خواند و به برگزاری نشست های متعدد با این موضوع اشاره کرد.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری گیلان خاطرنشان کرد: به‌منظور حفظ حقوق شهروندی و امنیت افزایی در سواحل، مسئولیت تهیه و نصب علایم هشداردهنده در حوزه شهری برعهده شهرداران و در حوزه روستایی بر عهده فرمانداران گذاشته شده است.

وی افزود: هدایت گردشگران به سمت طرح‌های سالم‌سازی دریا نیازمند جریان سازی فرهنگی است و تشکل‌های مردم نهاد در این بخش می توانند تاثیر چشمگیری داشته باشند.

از شرقی‌ترین نقطه گیلان در شهرستان روسر تا غربی‌ترین نقطه در آستارا 274 کیلومتر نوار ساحلی وجود دارد که در محدوده جغرافیایی 9 شهرستان، 15 شهر و 57 روستا قرار گرفته است. سال‌های گذشته تنها 18 طرح سالم‌سازی دریا و 36 شناگاه در گیلان وجود داشته که براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده هم‌اکنون تعداد طرح‌های سالم‌سازی به 35 طرح و تعداد شناگاه‌ها به 65 مورد افزایش پیدا کرده است.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: حقوق گردشگری معاون سیاسی امنیت برنامه ریزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۳۷۹۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدا کارت همیار پسماند به دانش آموزان لاهیجانی

اسدالله عباسی امروز (شنبه ۸ اردیبهشت) بمناسبت هفته زمین پاک در آیین اهدای (کارت شهریار) همیار پسماند در شهر لاهیجان حضور یافت و با دانش‌آموزان فعال در حوزه تفکیک زباله از مبدا گفتگو صمیمی داشت.

 استاندار گیلان در حاشیه این مراسم و در جمع خبرنگاران نقش آموزش در مدیریت پسماند و تفکیک زباله از مبدا را بسیار مهم برشمرد و اظهار کرد: برگزاری چنین مراسماتی با مشارکت شهرداری و آموزش و پرورش، بسیار در مدیریت پسماند و آموزش به دانش آموزان دارای اهمیت است.

وی با بیان اینکه خانواده و دانش آموزان باید مسئله تفکیک زباله از مبدا را جدی گرفته و آن را اجرایی کنند، گفت: تفکیک زباله از مبدا یکی از مهم‌ترین راه‌های کاهش تولید زباله و مدیریت پسماند در گیلان است که با تلاش دولت سیزدهم در گیلان و با اقدامات صورت گرفته توسط فرمانداران، بخشداران و دهیاران در تمامی شهرستان‌های استان، هم‌اکنون بیش از یک‌هزار و ۲۰۰ روستا در این استان موفق شدند تفکیک زباله از مبدا را آغاز و اجرایی کنند.


نماینده عالی دولت در گیلان با تأکید بر لزوم توجه به  خطرات زیست محیطی در صورت عدم رعایت تفکیک زباله از مبدا و مدیریت پسماند بیان کرد: باید فرهنگ مدیریت پسماند را در بین دانش آموزان و خانواده‌های ایرانی جا انداخت، زیرا اگر آنان بدانند که انجام چنین کاری چه میزان در کاهش مشکلات زیست محیطی مفید است قطعا به انجام آن روی خواهند آورد.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • آغاز عملیات امحای مزارع آلوده به فاضلاب در شرق شیراز + فیلم و تصاویر
  • محقق حوزه سلامت در خوی با بیش از ۶۰ مقاله بین‌المللی مجری طرح شهر سالم 
  • آیا منجمد کردن نان آن را سالم‌تر می‌کند؟
  • فعال کردن گشت پیشگیری از غرق شدگی در استان ایلام
  • مجلس بعدی باید ریل‌گذاری درستی برای دولت ایجاد کنند
  • آیا قرار دادن نان در فریزر آن را سالم‌تر می‌کند؟
  • برای رفع مشکل مصرف انرژی باید صندوق بهینه‌سازی سوخت را فربه کنیم
  • اهدا کارت همیار پسماند به دانش آموزان لاهیجانی
  • چرخه مدیریت پسماند گیلان با احداث زباله سوز تکمیل می شود
  • تعاملات دستگاه‌ برای برگزاری انتخابات سالم افزایش یابد