Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@10:55:01 GMT

43 مورد کودک آزاری در رفسنجان رخ داده است

تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۳۷۹۷۸

43 مورد کودک آزاری در رفسنجان رخ داده است

کرمان- ایرنا- رئیس اداره بهزیستی رفسنجان از وقوع 43 مورد کودک آزاری طی چهار ماه امسال در این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایرنا ، محمود حیدری روز چهارشنبه در نشست خبری اظهار داشت: کودک آزاری شامل رفتارهایی است که توسط افراد دیگر، خصوصا بزرگسالان، نسبت به کودکان انجام می گیرد و به نوعی به سلامت جسمی و روانی آنان آسیب می رساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی همچنین به رخ دادن چهار مورد سالمندآزاری و 14 مورد همسرآزاری در مدت یاد شده اشاره کرد و افزود: در بحث امور اجتماعی در این نهاد، حمایت از خانواده های بی سرپرست، بدسرپرست، دختران فراری و کودک آزاری فعالیت می شود .
حیدری گفت: در کنار انجام این وظایف در بحث توانبخشی نیز به معلولان خدمات رسانی شامل هزینه درمان، مسکن سازی و اعطای تسهیلات اشتغال ارائه می شود.
به گفته حیدری هم اکنون سه هزار و 700 معلول تحت پوشش بهزیستی رفسنجان هستند که از این تعداد 1700 نفر در قالب 530 خانوار مستمری بگیر هستند.
وی افزود: در مورد ساخت مسکن برای خانواده های دارای 2 معلول نیز به هر متقاضی 30 میلیون تومان تسهیلات ارائه می شود.
حیدری ادامه داد: امور اجتماعی بهزیستی برای معلولان و خانواده هاِ آنان اشتغال سنجی کرده و بر اساس توان خانواده مبلغ 20 میلیون تومان وام در اختیارشان داده می شود و نیز برای مقاوم سازی خانه های فرسوده معلولان نیز تسهیلات بلاعوض اعطا می گردد.
وی اظهار داشت: بحث غربالگیری و شنوایی نوزادان بدو تولد نیز زیر نظر بهزیستی است که با دستگاهها تست می شوند اگر مشکل دار باشند برای درمان ارجاع داده می شوند و امروز کاشت حلزون در شیراز و تهران هست با هزینه های بالای 40 میلیون تومان که قبل از 4 سالگی درمان می شوند.
3700 سه هزار و 700معلول تحت پوشش بهزیستی رفسنجان هستند که از این تعداد 370 نفر ناشنوا، 450 نابینا و کم بینا، 210 نفر معلول اعصاب و روان، 850 نفر معلول ذهنی و دیگر موارد هستند.
رفسنجان با 311 هزار نفر جمعیت در 110 کیلومتری کرمان قرار دارد.
7433/ 5054

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي كودك آزاري رفسنجان بهزيستي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۳۷۹۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۰ میلیارد ریال تسهیلات مسکن به مددجویان بهزیستی سبزوار پرداخت شد

مرضیه کیانی گفت: ۲۰ میلیارد ریال از این رقم برای ساخت و یا خرید مسکن و ۲۰ میلیارد ریال نیز به عنوان کمک هزینه ودیعه مسکن به مستأجران مددجوی بهزیستی سبزوار اعطا شده است.

وی اظهار کرد: مددجویان متقاضی ساخت مسکن از ابتدای دریافت پروانه ساختمانی علاوه بر برخورداری از یک تا ۲ میلیارد ریال تسهیلات ساخت مسکن از امتیازهای دیگری چون آب، برق و گاز رایگان نیز برخوردار می شوند.

کیانی ادامه داد: این تسهیلات برای خانواده های با یک معلول و خانواده های زنان سرپرست خانوار یک میلیارد ریال و برای خانواده های دومعلولی ساکن شهرها ۲ برابر این رقم است.

وی افزود: این تسهیلات برای خانواده های دومعلولی در روستاها یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال است.

رییس اداره بهزیستی سبزوار یکی از رویکردهای مهم بهزیستی را رساندن جامعه هدف به استقلال و خودکفایی عنوان کرد و گفت: ما با کمک به مددجویان در زمینه تامین تسهیلات اشتغال، شهریه دانشگاه و مهارت آموزی سعی داریم مددجویان را به افرادی توانمند و مستقل تبدیل کنیم که وابستگی آن ها به کمک های حمایتی برطرف شود.

حدود ۲۳ هزار نفر زیر پوشش خدمات حمایتی بهزیستی سبزوار هستند.

سبزوار در ۲۳۰ کلیومتری غرب مشهد واقع است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی‌چشم بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی
  • «صفر» شدن تعداد زنان سرپرست خانوار پشت نوبت حمایت بهزیستی
  • صنایع و معادن رفسنجان به مسئولیت‌های اجتماعی خود پایبند باشند
  • اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی چشم بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی
  • اوتیسم؛ بیماری ناشناخته و بدون درمان!
  • ۶۷۸ خیر حامی کودکان تحت حمایت بهزیستی هستند
  • اوتیسم؛ اختلالی که ناشناخته ماند
  • ۶۷۸ کودک بهزیستی زنجان تحت حمایت حامیان قرار دارند
  • ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات مسکن به مددجویان بهزیستی سبزوار پرداخت شد
  • بهره مندی ۸۰ معلول میبدی از حق پرستاری