Web Analytics Made Easy - Statcounter


به گزارش «پارسینه»، تا حالا پیش آمده است در یک جمع وقتی بخواهید صحبت کنید و یا موضعی را اعلام کنید، پیش یا پس از آن دریابید که موضع شما در موضع اقلیت گروه و آن جمع قرار دارد؟ قاعدتا این موضوع کم و بیش برای همگان ایجاد می‌شود حال سوال این است چگونه می‌توان با اتخاذ تاکتیک‌هایی شانس تاثیر گذاری را در چنین شرایطی بیشتر کرد؟
برای دستیابی به جواب نخست باید فاکتور‌هایی که می‌توانند بر اقلیت تاثیر بگذارند را مد نظر قرار دهیم:
۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تثبیت رفتار و اتخاذ موضع توسط گروه اقلیت
۲. ویژگی‌های رفتاری و تنوع افرادی که اقلیت را تشکیل می‌دهند
۳. کیفیت و میزان رابطه اقلیت با اکثریت
۴. تعداد کسانی که عضو گروه اقلیت هستند
۵. نوع نگاه اکثریت به گروه اقلیت

حال با توجه به ۵ فاکتور فوق، بایستی بدنبال دستیابی به شیوه‌هایی بود که می‌تواند شانس تاثیر بیشتر و موفقیت اقلیت در برابر اکثریت را تضمین کند یا بیش از پیش کند:
۱. تثبیت رفتار و موضع اقلیت
در این بخش قانون بسیار ثابت است در اعلام و دنبال کردن هدف و موضع خود کاملاً ثابت قدم باشید و سعی کنید که تنها یک صدای واحد و منسجم از شما توسط اکثریت شنیده شود در این صورت اکثریت حتی اگر در کوتاه مدت مخالف نظر و موضع شما باشد، به مرور زمان مجبور است خواسته مورد تاکید و تثبیت شده در بین گروه اقلیت را مورد شناسایی قرار دهد.
۲. تنوع گروه اقلیت
گروه اقلیت هم در بسیاری از موارد خود از افراد و گروه‌های مختلفی که حول و حوش یک هدف یا آرمان مشترک بطور موقت یا دائم جمع شده و همکاری می‌کنند، تشکیل شده است. در این خصوص باید توجه داشت که در گروه اقلیت همچنان محور مشترک و عامل و فاکتور وحدت و همکاری را پررنگ کرد و در تیررس هدف قرار داد و همیشه از لزوم اهمیت آن برای افراد زیرمجموعه صحبت کرد تا تنوع گروه اقلیت، تبدیل به تنزل وضعیت و تعدد هدف نشود.
۳. نوع رابطه اقلیت و اکثریت
بررسی تاریخچه روابط اکثریت با اقلیت، چگونگی برخورد، چگونگی توافق‌های پیشین، چگونگی عدم دستیابی به توافق در موارد پیشین از مسائل مهمی است که گروه اقلیت می‌بایست آن‌ها را مد نظر قرار داده و از آن‌ها نوعی رابطه قانونمند در راستای دستیابی به اهدافش استخراج کند. طبیعی و بدیهی خواهد بود که پیروی از الگو‌های موفق در روابط پیشین میان طرفین، شانس موفقیت بیشتری در مسائل جدید و پیش رو خواهد داشت.
۴. تلاش برای گسترش اعضای اقلیت
در علم سیاست گروه‌های اقلیت می‌کوشند در دوره‌ای که به عنوان اقلیت شناخته می‌شوند کم کم زمینه سازی افزایش اعضا و هواداران خود را فراهم سازند تا در فرصت‌های پیش رو از جمله انتخابات، جایگاه اقلیت و اکثریت را تغییر دهند و خود تبدیل به اکثریت شوند، چنین استراتژی می‌بایست همواره مورد اتخاذ واقع شود و گروه اقلیت بکوشد گروه‌های بیشتر و افراد گسترده تری را به جمع خود بیافزاید تا هم به افزایش قدرت و کمیت دست زند و هم شانس موفقیت خود را بیشتر از قبل کند.
۵. تغییر در نوع نگاه اکثریت به اقلیت
یکی دیگر از راه‌های مهم برای اقلیت این است که اولا بداند نوع نگاه و برداشت اکثریت به او چیست و ثانیا چگونه این نوع نگاه و برداشت را به سوی خود مثبت کند، برای این منظور گروه اقلیت از یکسو می‌بایست خود را مدام به روز کند و از سوی دیگر با درک دغدغه‌های اکثریت، از طریق گفتگو و مذاکرات و برنامه‌های دوستانه و سازنده تلاش به ایجاد تغییر کنند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: اقلیت گروه اقلیت گروه اقلیت سیاسی جامعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۳۷۹۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده شرکت سمیکو

به گزارش «تابناک» به نقل از سایپانیوز، 27 فروردین ماه مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده صاحبان سهام شرکت گروه سرمایه گذاری کارکنان سایپا (سهامی عام) بر طبق مفاد ماده 97 لایحه اصلاحی قسمتی از قانون تجارت و به استناد آگهی دعوت منتشره در روزنامه اطلاعات (روزنامه کثیرالانتشار شرکت) مورخ 16/01/1403 به شماره 28637 و با حضور اکثریت صاحبان سهام ( 82.72 درصد)، برگزار شد.

حسین نصیری، مدیرعامل شرکت سمیکو در این مجمع با اشاره به برنامه‌ریزی گسترده‌ای که برای ایجاد زیر ساخت‌هایی لازم جهت توسعه و رونق شرکت انجام شده است، گفت: ما خادم تمام کارکنان سایپا هستیم و از هرگونه اقدامی برای افزایش رفاه آنان دریغ نخواهیم کرد. بر این اساس به دنبال اجرا طرح جهادی تامین مسکن برای کارکنان هستیم و این طرح یکی از مهم‌ترین برنامه‌های در حال پیگیری است.

مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده شرکت سمیکو با حضور اکثریت صاحبان سهام یا نمایندگان قانونی آنان، نماینده حسابرس و بازرس قانونی شرکت و نماینده سازمان بورس و اوراق بهادار تشکیل شد و اعضای هیأت رئیسه فریدون امجدیان،‌ رئیس مجمع؛‌ حمیدرضا جیهانی،‌ ناظر مجمع؛‌ محمد الیکائی،‌ ناظر مجمع و سعید آدینه، دبیر مجمع انتخاب شدند.

پس از اعلام رسمیت جلسه توسط رئیس مجمع، دستور جلسه توسط دبیر قرائت و به سمع حاضرین رسید، پس از گفتگو و تبادل نظر، مجمع با اکثریت نسبی آراء حاضرین ضمن رعایت مواد 88 و 109 لایحه قانونی اصلاحی قسمتی از قانون تجارت و اساسنامه شرکت سهامداران جدید به عنوان اعضای اصلی و علی البدل هیات مدیره برای مدت دو سال ( از تاریخ 27/01/1403 لغایت 27/01/1405) از بین کاندیداهای تایید صلاحیت شده توسط مدیریت نظارت بر نهاد مالی سازمان بورس و اوراق بهادار انتخاب شدند. بر این اساس شرکت گروه سرمایه گذاری سایپا (سهامی عام)، شرکت انرژی گستر ساینا اروند (سهامی خاص)،‌ ساختمانی دهکده پاسارگاد (سهامی عام)،‌ حسین نصیری و صادق عظیمی به عنوان اعضای حقیقی و اعضای علی البدل نیز علیرضا بیاتی و قادر ابریشمی، انتخاب شدند.

دیگر خبرها

  • ۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
  • مسلمانان روهینگیا، قربانی سربازگیری اجباری
  • محافظه کاران در انتخابات کرواسی اکثریت مطلق را از دست دادند
  • ژوزه مورایس: اعتراض هواداران؟ شاید وقتی نباشم، اسم من را صدا بزنند
  • سرمربی تیم فوتبال سپاهان: شاید وقتی نباشم، اسم من را صدا بزنند
  • اوکراین: احساس می‌کنیم غرب ما را در جنگ تنها گذاشته است
  • پولتیکو: اوکراین احتمالاً بدلیل مشکلات روحی امسال شکست می‌خورد
  • برگزاری مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده شرکت سمیکو
  • طرح ملی زندگی با آیه‌ها برای مدت طولانی اجرا می‌شود
  • حمایت رهبر اکثریت مجلس نمایندگان آمریکا از نتانیاهو