Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@14:00:50 GMT

میدل ایست آی: ایران قدرتمندترین بازیگر در عراق است

تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۳۸۱۱۱

میدل ایست آی: ایران قدرتمندترین بازیگر در عراق است

یک پایگاه تحلیلی با تاکید بر اینکه روابط میان ایران و عراق بسیار پیچیده و محکم است نوشت: هر کس که تصور می کند می تواند از بیرون روابط پیچیده میان ایران و شیعیان عراق را تحت تاثیر قرار دهد قطعا رد یک جهان خیالی زندگی می‌کند.

به گزارش ایسنا پایگاه تحلیلی میدل ایست آی در گزارشی نوشت: اتفاقات رخ داده پس از انتخابات ۱۲ می سال جاری در عراق نشانگر چرخه آشفته سیاسی در این کشور بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با وجود آنکه نظرسنجی‌ها نشان داده بود که عراقی‌ها خواستار تغییرات سیاسی در کشورشان هستند واقعیت‌های هولناک سیاست عراق به مانند گذشته باعث ایجاد موانعی بر مسیر دستیابی کامل به این انتخاب شد.

به نظر نمی‌رسد که ائتلاف میان جریان‌های اصلی پارلمان عراق در آینده نزدیک ممکن باشد؛ با این وجود موج اعتراضات به دلیل عملکرد ضعیف دولت در جنوب عراق یک عامل اصلی است که نقش مهمی در مانورهای سیاسی عراق بازی خواهد کرد.

بر اساس این گزارش، مبحث نفوذ ایران در عراق بسیار پیچیده و برای هر تحلیلگری دارای ریزه کاری‌های فراوان است. ۱۵ سال پیش زمانی که جورج دبلیو بوش، رئیس جمهور محافظه کار آمریکا تصمیم گرفت به عراق حمله کند دست به قمار بزرگی زد. او تلاش کرد تا با به قدرت رساندن شیعیان در عراق از نفوذ روز افزون ایران در منطقه جلوگیری کند. محافظه کاران در آمریکا متصور بودند که شیعیان به دلیل حس ناسیونالیسم عربی خود می توانند باعث محدود ساختن نفوذ ایران در منطقه شوند.

تا کنون تغییرات سیاسی عراق نشان می‌دهد که این قمار به واقعیت تبدیل نشده است. البته که شیعیان عراقی دست نشانده ایران نیستند اما نمی خواهند یک کمپین ضد ایرانی نیز ایجاد کنند. اگر قرار باشد آنها را وادار ساخت تا از میان ایران و غرب یکی را انتخاب کنند این روش قطعا به نتیجه نمی‌رسد.

همه ساله در جریان مراسم‌های مذهبی محرم میلیون ها نفر از ایرانی‌ها به نجف و کربلا سفر می کنند که این میزان تا سه برابر سفر ایرانی‌ها به مراسم مکه است. این زائران به صورت مجانی توسط خانواده‌های عراقی میزبانی می شوند.

با وجود چنین روابط گسترده پیوندها چگونه ممکن است که بتوان این روابط را تضعیف یا آن را متوف کرد؟

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام آمريكا ايران شیعیان عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۳۸۱۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مستقل شدن روابط عمومی‌ها در دستگاه‌های اجرایی پیگیری می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی بارگاهی بعد از ظهر چهارشنبه در نشست شورای هماهنگی روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی شهرستان دشتستان اظهار داشت: روابط عمومی‌های دستگاه‌های اجرایی شهرستان طی سال گذشته در راستای انعکاس عملکرد و اخبار ادارات تلاش بسیاری داشته و همچنین در بحث انتخابات به عنوان بزرگترین رویداد سیاسی کشور نیز نقش بسزایی ایفا کردند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری شهرستان دشتستان با بیان اینکه روابط عمومی‌ها نقش و جایگاه ویژه ای در جامعه دارند، افزود: روابط عمومی‌های دستگاه‌های اجرایی شهرستان می‌توانند در راستای ایجادِ نشاط و امید آفرینی در جامعه گام‌های بلندی بردارند.

وی به برخی از مشکلات روابط عمومی‌های ادارات اشاره کرد و گفت: با توجه به حجمِ بالای کاری روابط عمومی‌ها، مستقل شدن آنها در دستگاه‌های اجرایی به طور جدی دنبال می‌شود.

وی تصریح کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی باید نسبت به روابط عمومی‌ها نگاه ویژه داشته و آنها را تقویت کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری شهرستان دشتستان برخی از خصوصیات روابط عمومی توانمند را برشمرد و عنوان کرد: روابط عمومی‌ها باید علاوه بر پویایی و فعالیت در دستگاه‌های اجرایی، دارای خلاقیت و اندیشه‌ای نو باشند.

وی با بیان اینکه روابط عمومی باید برای امید آفرینی در جامعه تلاش کنند، ابراز داشت: روابط عمومی‌ها باید عملکردها و فعالیت‌های دستگاه‌های اجرایی خود را با خلاقیت و نوآوری در سطح شهرستان منعکس کرده و در جامعه نشاط ایجاد کنند.

بارگاهی به نقش بارزِ روابط عمومی‌ها در خصوص جوانی جمعیت و حوزه نهضت ملی مسکن اشاره کرد و گفت: روابط عمومی باید اخبار دستگاه اجرایی و دستاوردهای دولت را در جامعه بخوبی اطلاع رسانی کند تا مردم از این خدمات ارزنده بهره مند شوند.

وی تاکید کرد: با انتخاب هیأت رئیسه شورای هماهنگی روابط عمومی شهرستان باید هم افزایی بیشتری داشته تا انعکاس بهتری از خدمات دولت در دستگاه‌های اجرایی ارائه شود.

بارگاهی بر تعامل روابط عمومی‌ها تاکید کرد و افزود: روابط عمومی‌ها باید با یک گروهی را ایجاد کرده و با مطرح کردن موضوعات به همدیگر کمک کنند و همچنین هم افزایی و هماهنگی بیشتری داشته باشند.

وی یادآور شد: تعامل روابط عمومی‌ها با رسانه‌ها در انعکاس به موقع اخبار و عملکرد دستگاه‌های اجرایی شهرستان کمک می‌کند.

در پایانِ این نشست، انتخابات هیأت رئیسه شورای هماهنگی روابط عمومی‌های شهرستان دشتستان با حضور ۳۷ روابط عمومی برگزار شد و ایمان خوشقدم به عنوان رئیس، جواد راهپیما به عنوان نایب رئیس، مرجان غلامی به عنوان منشی، علی نامی نظری و کوروش امینی به عنوان اعضای اصلی انتخاب شدند.

همچنین غلامرضا ابول زاده و اعظم شیخی به عنوان اعضای علی البدل و حبیب توکلیان و مریم موسوی به عنوان بازرس و خزانه دار انتخاب شدند.

کد خبر 6088046

دیگر خبرها

  • هوشمندی ایران در از سرگیری سوآپ گاز ترکمنستان، تمدید صادرات گاز عراق و تکمیل خط لوله صلح
  • بازخوانی سفر اردوغان به عراق/ اهداف ژئوپلیتیکی ترکیه به بهانه مناسبات ژئواکونومیک
  • مناسبات دوجانبه و مهمی میان ایران و پاکستان وجود دارد
  • مستقل شدن روابط عمومی‌ها در دستگاه‌های اجرایی پیگیری می‌شود
  • عراق، قرقیز و افغانستان در انتظار برد ازبک‌ها
  • اهدای عضو پس از آمبولی ریه و ایست کامل قلبی برای نخستین بار در ایران
  • آل پاچینو بازیگر فیلم ترسناک شد
  • آل پاچینو بازیگر فیلم ترسناک شد/ دن استیونز دیگر بازیگر فیلم
  • تمرکز ایران برای تبدیل شدن به بازیگر اصلی گازی منطقه/ از تمدید قرارداد گاز عراق تا تکمیل ساخت خط لوله صلح
  • تهران و اسلام آباد؛ فرصت‌های پیش رو برای همکاری