Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-04-24@02:14:58 GMT

کاهش 25درصدی مصرف آب در کشاورزی

تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۳۸۱۴۰

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ فرماندار آران و بیدگل با بیان اینکه بخش کشاورزی نزدیک به 88 درصد مصرف منابع آبی آران و بیدگل را به خود اختصاص داده است گفت : میزان مصرف آب در بخش کشاورزی این شهرستان نزدیک به 6 هزار لیتر بر ثانیه بود که با اقدامات صورت گرفته پارسال به چهار هزار و 500 لیتر بر ثانیه رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 ابواالفضل معینی نژاد با اشاره به ضرورت کاهش میزان مصرف آب در بخش کشاورزی آران و بیدگل گفت:  نصب کنتور هوشمند، اصلاح و تعدیل پروانه های مصرف آب در بخش کشاورزی این شهرستان موجی کاهش 25درصدی مصرف آب شده است .

معینی نژادبا بیان اینکه پارسال 52.8 میلیون مترمکعب آب ازذخائر استراتژیک زیرزمینی شهرستان آران و بیدگل برداشت شدگفت : برای این رقم قابل توجه باید تمهیداتی اندیشیده و اتخاذ  شود.

فرماندار آران و بیدگل گفت :  افت سطح آب های زیرزمینی مشکلاتی مانند خشک شدن چاه های آب، کاهش دبی رودخانه ها و آب دریاچه ها، پایین آمدن کیفیت آب، افزایش هزینه پمپاژ، استحصال آب و نشست زمین را به دنبال دارد.

معینی نژاد با اشاره به وضعیت نگران کننده آب و سفره‌های زیرزمینی آران و بیدگل  گفت :  تعادل بخشی و مدیریت آب های زیر زمینی آخرین فرصت برای احیاست  ودر صورت فرصت سوزی حفظ تمدن و آبادانی دشوار خواهد شد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: خبرگزاری صدا و سیما اصفهان آران و بیدگل مصرف آب کاهش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۳۸۱۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غیر حضوری شدن مدرسه یحیی آباد آران و بیدگل


 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ فرماندار آران و بیدگل گفت: تنها مدرسه منطقه یحیی آباد آران و بیدگل فردا چهارشنبه پنجم اردیبهشت ماه تعطیل و آموزش غیرحضوری خواهد بود.


علی اکبر رضایی با بیان اینکه وقوع سیل به تعدادی از مناطق مسکونی در این منطقه آسیب زده افزود: علت تعطیلی این مدرسه اسکان اضطراری اهالی این منطقه عنوان شده است.

دیگر خبرها

  • امدادرسانی در نائین و آران و بیدگل ادامه دارد
  • غیر حضوری شدن مدرسه یحیی آباد آران و بیدگل
  • امدادرسانی هلال‌احمر به مناطق متاثر از سیل و آب‌گرفتگی در اصفهان + عکس و فیلم
  • آب بردگی ۲ دستگاه کامیون در نائین
  • وقوع سیل در کاشان؛ امدادرسانی ادامه دارد
  • وقوع سیل در کاشان/ امدادرسانی در نائین و آران و بیدگل ادامه دارد
  • حضور امدادگران در سیل کاشان
  • وقوع سیل در کاشان/ امدادرسانی ادامه دارد
  • کاهش ۵۰ درصدی مصرف آب‌های زیرزمینی در افق ۱۴۲۰
  • نگاهی به حال و روز ناخوش گذر تاریخی ابولولو در آران و بیدگل + فیلم