Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران، زمستان امسال میزبان دومین کنگره بین‌المللی زیست پزشکی است؛ این کنگره از 30 آذر تا 3 دی ماه، به مدت چهار روز در سالن میلاد برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، دومین کنگره بین‌المللی زیست پزشکی (icb2018) با همکاری دانشگاه علوم پزشکی تهران، دانشگاه آزاد اسلامی و پژوهشگاه رویان با نگرش جذب دانشمندان برجسته جهان، محققان برتر علوم پایه و بالینی، جراحان و بیولوژیست‌ها از طیف گسترده‌ای از رشته‌های مرتبط با حوزه علوم پزشکی و زیست شناسی برپا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 دکتر محمد باقر لاریجانی (رئیس شورای ریاست‌گذاری دومین کنگره بین‌المللی زیست پزشکی کشور)، محمدرضا زرین دست (دبیر علمی کنگره) و دبیر اجرایی این کنگره دکتر مجید مسگرطهرانی است.                    

10 محور اصلی برای دومین دوره این کنگره بین‌المللی در موضوعات "پزشکی شخصی"، "زنان و بهداشت باروری"، "ژنتیک پزشکی"، "زیبایی"، "تغذیه و سلامت"، "نانو زیست فناوری پزشکی"، "میکروب‌شناسی و بیماری‌های عفونی"، "سلول‌های بنیادی و کاربردهای پزشکی"، "سرطان" و "متابولیسم و بیماری های متابولیکی" درنظر گرفته شده است.

مسگرطهرانی، دبیر اجرایی دومین کنگره بین‌المللی زیست پزشکی کشور با بیان این که این کنگره شامل پانل‌هایی با موضوعات تکمیلی و همپوشانی کننده و پل ارتباطی علوم پایه به سمت درمان است، گفت: در پانل پزشکی شخصی به مباحث تاثیر ژن درانواع سرطان پرداخته می‌شود که ارتباط متقابل با پانل ژنتیک پزشکی دارد؛ از طرفی پانل زنان و بهداشت با پانل تغذیه و سلامت مرتبط می‌شود. همچنین در پانل متابولیسم و بیماری‌های  متابولیکی به بررسی عوامل بیولوژیکی خطرناک برای انسان که ارتباط تنگاتگ با مباحث میکروبیولوژی دارد، پرداخته می‌شود.

مسگرطهرانی افزود: همچنین با حضور استادان و محققان مطرح علوم پزشکی و زیست شناسی، این کنگره دارای 20 امتیاز بازآموزی در سامانه آموزش مداوم وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است. زیست‌شناسانی که در این کنگره شرکت می‌کنند، گواهینامه بین‌المللی مورد تأیید مرکز استاندارد 29990 سوئیس را دریافت خواهند کرد.

مسگر طهرانی برگزاری نمایشگاه تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی اکفا و جشنواره ملی داروسازی را از برنامه‌های مهم همزمان با دومین کنگره زیست پزشکی معرفی کرد.

دبیر اجرایی دومین کنگره زیست پزشکی درباره کارگاه‌های جانبی نیز گفت: حدود 20 کارگاه جانبی در مساحت 3000 مترمربع توسط شرکت‌های دانش‌بنیان تجهیزات پزشکی، دارویی و آرایشی همزمان با این کنگره برگزار می‌شود. شرکت کنندگان این کارگاه‌ها گواهینامه عالی تکنیک آموزی تخصصی دریافت خواهند کرد.

وی افزود: قبل از برگزاری کنگره بین‌المللی زیست پزشکی، حدود 45 کارگاه تخصصی آنلاین به صورت فصلی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی تهران و دبیرخانه کنگره بین‌المللی زیست پزشکی برگزار می‌شود که می‌توان به کارگاه (NGS) توالی‌یابی ژنی، (DGGE) انگشت نگاری جنینی، اصول کاربری دستگاه الایزا و ... برای اولین بار در ایران اشاره کرد که به شرکت‌کنندگان مدرک بین‌المللی داده می شود.

مسگر طهرانی با اشاره به 4 دوره تکوینی آموزش محور، پژوهش محور، کارآفرین و در نهایت صنعتی دانشگاه‌های مدرن، گفت: در این کنگره فن‌بازار فناوری‌های پزشکی برگزار می‌شود که متخصصان نسل 3 و 4 دانشگاهی با همکاری و پیوند یکدیگر، کسب و کارهای نوین این عرصه را رقم بزنند.

مصطفی قانعی، دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری ریاست جمهوری نیز در تکمیل صحبت‌های مسگرطهرانی گفت: این موضوع، زیرساخت و سقفی دارد. حداقل‌ترین کار، مهیا شدن یک بستر فیزیکی برای ارتباط هرچه بیشتر شرکت‌های خرد و کلان است، از طرفی خارج از فضای تجاری این شرکت‌ها، باید تیم‌های تحقیقاتی جستجوگر منشأ فناوری‌های مشتری محور، شناسایی شوند.

قانعی تصریح کرد: نگاه ویژه ما در نهایت باید این باشد که برای فارغ‌التحصیلان توانا، کارآفرینی ایجاد شود. این فارغ‌التحصیلان باید به گونه‌ای باشند که در بازار سلامت، متقاضی ارتقای محصولات شرکت‌ها هستند و ایده‌های نوآورانه آنها نه تنها باعث رونق اقتصاد کشور، بلکه آسایش مردم جامعه شود.

بر اساس اعلام دبیرخانه کنگره، علاقه‌مندان برای ارسال مقالات خود تا 10 آبان 1397 فرصت دارند به وب‌سایت www.icb2018.com مراجعه کرده و یا با شماره تلفن 26309741-021 تماس بگیرند.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام دانشگاه آزاد اسلامي دانشگاه علوم پزشکی تهران زیست پزشکی زیست فناوری زيست شناسي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۳۸۷۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراخوان ششمین جشنواره دو سالانه بین المللی «کارتون کتاب»

فراخوان ششمین دوره جشنواره دو سالانه بین المللی «کارتون کتاب» منتشر شد.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، کاریکاتور اندیشه‌ی مصّوری است که نقش بسیار ارزنده‌ای در برقراری ارتباط و ایجاد انگیزه در مخاطبان داشته و مضمون را مطابق خواست، ظرفیت و سلیقه آنان سوق داده و به سمت اندیشه و عمل دلخواه هدایت می‌کند و در عمق لایه‌های جامعه نهادینه می‌نماید.

 

ششمین دوره جشنواره «کارتون کتاب» بر آن است که از طریق عملی‌سازی ماموریت‌های کتابخانه‌های عمومی نظیر ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در سطح جامعه، نگاه هنرمندان در گستره ملّی و بین‌المللی را در حوزه‌های کتاب و کتابخوانی به مخاطب ارائه نماید.

موضوعات این جشنواره عبارتند از:

کتاب، کودک و خانواده
کتاب، فراغت، نشاط و آرامش
کتاب، عصر دیجیتال و هوش مصنوعی
کتاب، کتابخانه وکسب و کار
کتاب، کتابخانه و پاتوق فرهنگی و اجتماعی
کتاب، کتابخانه و رویداد‌های مهم اجتماعی
کتاب، فلسطین و مقاومت غزه (بخش جنبی). 

این جشنواره در بخش‌های حرفه‌ای و مبتدی برگزار می شود.


تبصره ۱: در این دوره بخش اصلی برای شرکت هنرمندان حرفه‌ای و بخش جنبی برای مبتدیان در نظر گرفته شده است.
تبصره ۲: مبتدی به هنرمندان ایرانی که تاکنون در جشنواره یا مسابقات داخلی و بین‌المللی شرکت نکرده و یا جایزه‌ای دریافت نکرده اطلاق می‌شود.

به نفر اول تا سوم (برگزیده): لوح تقدیر و تندیس دوسالانه و هدیه نقدی به ترتیب (۵۰۰، ۷۰۰، ۱۰۰۰ یورو) نفر چهارم تا ششم (شایسته تقدیر): لوح تقدیر و تندیس دوسالانه و هدیه نقدی (۸۰ میلیون ریال) ۶ نفر اول (بخش مبتدی): لوح تقدیر و هدیه نقدی (۵۰ میلیون ریال) جوایز اهدا می شود.

تبصره ۱: در صورتی که نفرات اول تا سوم ایرانی باشند، جوایز به صورت ریالی پرداخت می‌شود.

هر هنرمند می‌تواند حداکثر ۵ اثر در موضوعات تعیین شده به سایت جشنواره ارسال کند.


شرکت در این رقابت برای تمام هنرمندان حرفه‌ای و مبتدی آزاد است.


تمام آثار دستی، دیجیتالی پذیرفته می‌شود. برای ارائه آثار دستی، از آن‌ها عکس (با کیفیت) یا اسکن گرفته و ارسال نمایید.


هرگونه استفاده از هوش مصنوعی برای خلق اثر باعث حذف آن‌ها می‌شود.


آثار ارسالی نباید تکراری و برگزیده آثار جشنواره‌های دیگر باشد.


به کلیه شرکت‌کنندگانی که آثار آن‌ها به داوری مرحله اول راه پیدا کند. گواهی الکترونیکی حضور و به برگزیدگان نسخه چاپی کتاب تعلق خواهد گرفت.
تمام حقوق مادی و معنوی آثار ارسالی متعلق به نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور است.

علاقه‌مندان به شرکت در ششمین دوسالانه بین‌المللی کارتون کتاب می‌توانند با عضویت در درگاه الکترونیکی به نشانی www.booktoon.ir آثار منتخب خود را ارسال کنند.


عضویت در سایت و تکمیل مشخصات (نام، نام‌خانوادگی، نشانی، پست الکترونیک، تلفن تماس و رزومه) الزامی است.


آثار باید به صورت الکترونیکی و با فرمت JPEG، با رزولوشن حداقل ۲۰۰ dpi، با طول یا عرض ۲۰۰۰ pixels و حجم ۱۰۰MB ارسال شود.

مهلت ارسال آثار تا پایان خردادماه (۲۰ ژوئن ۲۰۲۴) ادامه دارد.

دیگر خبرها

  • آخرین مهلت ارسال اثر به دومین رویداد «اهدای جایزه جوانی جمعیت» در همدان 
  • برگزاری دومین کنگره بین‌المللی سالمندی سالم در تبریز
  • آغاز به کار ستاد برگزاری دومین کنگره شهدای چهارمحال و بختیاری
  • دومین جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر اردبیل با شرکت ۷ کشور خارجی
  • دومین روز از اولین کنگره سراسری پیوند کلیه انجمن علمی پیوند کلیه ایران در بیمارستان فرهیختگان
  • رتبه نخست ایران در پیوند کلیه در خاورمیانه
  • آشنایی نسل جوان جامعه با ایثارگری‌های شهدا
  • فراخوان ششمین جشنواره دو سالانه بین المللی «کارتون کتاب»
  • اولین کنگره پیوند کلیه در بیمارستان فرهیختگان
  • راه‌اندازی دومین پایگاه اورژانس هوایی کهگیلویه و بویراحمد در گچساران