Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران - ايرنا - رئيس صندوق بين المللي پول از تاثيرات منفي خطرات جنگ تجاري بر رشد اقتصادي جهان، بويژه اروپا ابراز نگراني کرد.

به گزارش شبکه تلويزيوني فرانس 24، `موريس استفلد` رئيس صندوق بين المللي پول روز چهارشنبه گفت: جنگ تجاري به راه افتاده مي تواند تاثيرات منفي زيادي بر رشد اقتصادي جهان بگذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اين خطر وجود دارد که تنش هاي تجاري ميان برخي کشورها باز هم تشديد شود و تنش ها، بازارهاي سرمايه را دستخوش تحولات منفي بسيار زيادي خواهد کرد.
وي ادامه داد: بدون شک اين جنگ تجاري، در کوتاه مدت به معضل بزرگ براي اقتصاد جهان تبديل خواهد شد. فقدان تعادل جهاني در حساب هاي جاري مي تواند به دليل رشد اقتصادي نسبتاً بالايي که آمريکا خواهان آن است، عميق تر شود و اين مسئله تنش ها را تشديد خواهد کرد.
فرانس 24 افزود: بر اساس پيش بيني هاي صندوق بين المللي پول، جنگ تجاري مي تواند رشد اقتصادي جهان را تا سال 2020 کاهش دهد و کشورهايي که بيش از همه دستخوش مشکلات خواهند شد، ژاپن، انگليس، آلمان و فرانسه هستند.
بر همين اساس، قيمت نفت در بازارهاي جهاني به دليل نگراني از کاهش نرخ رشد اقتصادي جهان در پي جنگ تجاري (ميان آمريکا و برخي کشورها) در چند روز اخير سير نزولي داشته است.
چين روز گذشته (سه شنبه) اعلام کرد: رشد اقتصادي اين کشور در سه ماهه دوم 2018 کاهش يافته است و حجم فعاليت کارخانه هاي آن در ژوئن (خرداد-تير) گذشته به کمترين سطح در 2 سال گذشته رسيد.
چين همچنين پيش بيني کرد، ظرف ماه هاي آينده نيز به دليل فشارهاي تجاري آمريکا اوضاع کسب و کار در اين کشور نامساعدتر شود.
تحليلگران مي گويند، آمريکا با يکجانبه گرايي تجاري به بهانه حراست از امنيت اقتصادي اين کشور، منافع مردم آمريکا و حفظ فرصت هاي شغلي براي آمريکايي ها در حال فشار آوردن بيشتر نه تنها به چين بلکه تمام اقتصادهاي بزرگ در دنيا در عرصه تجاري است.
رئيس جمهوري آمريکا حتي تهديد کرده است تعرفه 20 درصدي بر واردات خودروهاي مونتاژ شده در اتحاديه اروپا وضع مي کند.
آمريکا و چين نيز سه بار با يکديگر مذاکره کردند تا نهايتا اين توافق حاصل شد که دو طرف تعرفه بر روي کالاهاي يکديگر را تعليق کنند اما يک ماه پس از آن، آمريکا اعلام کرد روي 50 ميليارد دلار از کالاهاي وارداتي از چين تعرفه 25 درصدي وضع کرده است و چين هم تلافي و مقابله به مثل کرد.
هنوز آمريکا فهرست کالاهاي وارداتي چين را که مشمول تعرفه هاي تجاري گسترده مي شوند، اعلام نکرده است اما گفته مي شود کالاهاي الکترونيکي در صدر اين فهرست هستند که مراحل اوليه توليد عمده اين اقلام در کشورهاي جنوب شرق آسيا کليد زده مي شود.
اروپام**9041*شبس*1613*
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۳۸۷۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید هیات تجاری هرمزگان از بندر کانتینربری شانگهای چین

ایسنا/هرمزگان هیات تجاری اقتصادی استان هرمزگان روز سه‌شنبه از بندر کانتینربری شانگهای چین به عنوان بزرگترین بندر کانتینربری جهان بازدید کردند.

عادل شهرزاد معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان، امروز (یازدهم اردیبهشت ماه) در حاشیه بازدید از این بندر و همچنین نشست با سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در شانگهای چین اعلام کرد: آشنایی بیشتر با فرآیندهای تخلیه و بارگیری و نگهداری از کالا در پرترددترین بندر کانتینربری جهان از دلایل مهم این بازدید بود.

وی با اشاره به ابلاغ راهبردهای اقتصاد دریامحور توسط رهبرمعظم انقلاب و تاکیداتی که رییس جمهور در خصوص اقتصاد دریامحور داشتند، بیان کرد: با وجود زیرساخت‌هایی که در استان هرمزگان در حوزه بندری ایجاد شده و ارتقاء ظرفیت کانتینربری از ۶.۱ میلیون TEU به ۷.۱ میلیون TEU و افزایش جابجایی کالای فله‌ای از حدود ۱۵۰ میلیون تن به ۱۸۰میلیون تن و وجود زیرساخت‎‌های دیگری از جمله بهره‌برداری از فاز سوم بندر شهید رجایی و توسعه‌ای که در حوزه بندری داشتیم، ما را برآن داشت که از بندر شانگ‌های بازدید کنیم.

شهرزاد افزود: باتوجه زیرساخت‌های خوبی در استان هرمزگان وجود دارد و هم اینکه رویکرد صادرات محوری که به‌عنوان دستورکار در حوزه اقتصادی مورد توجه است، به نظر می‌رسد این بازدیدها می‌تواند ظرفیت استان را برای استفاده از زیرساخت‌های بندری دوچندان کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان با اشاره به حوزه مدیریت فرآیندی، حقوق کشتیرانی و صنعت بیمه دریایی، اظهار کرد: با توجه به زیرساخت‌های مهم در هرمزگان به‌عنوان یک استان مرزی، نیاز است دستورکار فعال‌تری نیز در بحث مدیریت فرآیندی و اصلاح فرآیندها از زمان ورود کالا تا زمان ترخیص کالا از یک طرف و از سویی دیگر حقوق دریایی و حقوق کشتیرانی و صنعت بیمه دریایی داشته باشیم.

شهرزاد افزود: وجود زیرساخت‌های مهم بندری در استان هرمزگان، به‌عنوان یک الگوی مناسب از بنادر فعالی که در سایر جهان است، استفاده و بهره خوبی برد که بندر شانگ‌های می‌تواند به‌عنوان یک الگو مورد استفاده قرار بگیرد.

همچنین طی روزهای اخیر هیات اقتصادی هرمزگان از نمایشگاه صنعت شیشه چین بازدید کردند و در حاشیه این نمایشگاه مذاکراتی جهت خرید خط تولید واحدهای شهر شیشه و واحدهای پایین دستی این صنعت توسط سرمایه گذاران و مدیران اجرایی با طرف چینی انجام شد.

روز گذشته نیز هیات تجاری و اقتصادی استان هرمزگان در راستای توسعه صادرات غیرنفتی در امر صادرات میوه و تره بار، از یکی از میدان‌های میوه و تره بار شانگ‌های چین بازدید کردند که این بازدید طبق بیان معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان، می‌تواند به‌عنوان یک رویکرد برای دستگاه‌های تخصصی و همچنین تولیدکنندگان و هم بهره‌برداران این بخش مورد توجه قرار بگیرد.»

علی محمدی سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در شانگهای چین نیز در این نشست، اظهار کرد: دو نمایشگاه مهم در شهر شانگ‌های برگزار شد که هیات تجاری اقتصادی استان هرمزگان از این نمایشگاه‌ها بازدید کردند و در کنار آن از یکسری از توانمندی‌های شهر توسط این هیات بازدید شد و تبادل نظر خوبی در بخش اقتصادی انجام شد.

وی افزود: راهکارهای توسعه با شرق چین، بین هیات اعزامی استان هرمزگان و دوستان ما تبادل شد که امیدواریم در آینده نزدیک این تبادل نظرها به‌صورت رسمی بین ۲ طرف ادامه پیدا کند و از ظرفیت‌های اقتصادی شانگ‌های و استان‌های شرق چین و استان هرمزگان بیش از گذشته مورد بهره‌برداری قرار بگیرد.

به گزارش ایسنا؛ هیات تجاری و اقتصادی استان هرمزگان پنجشنبه ششم اردیبهشت ماه با استقبال گرم سرکنسول در فرودگاه شانگهای، وارد کشور چین شده و در نخستین و دومین روز از سفر هیات تجاری، مذاکرات دوجانبه تولیدکنندگان هرمزگانی با طرف چینی در حوزه‌های مختلف به‌ویژه تولید قطعات بتنی و متدهای سبک ساختمانی، توسعه واحدهای پتروپلاستیک، تولید آب معدنی و تولید پلاستوفوم انجام شد.

همچنین نمایشگاه بین‌المللی صنعت لاستیک و پلاستیک (CHINA PLUST) کشور چین نیز در شهر شانگهای مورد بازدید هیات تجاری قرار گرفت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حذف عملی ایران از کریدورهای تجاری
  • بازدید هیات تجاری هرمزگان از بندر کانتینربری شانگهای چین
  • گذرهای پرنور ایستگاه‌های فضایی از آسمان ایران- دهه دوم اردیبهشت
  • بازدید و رایزنی تجاری ۱۲ هیات خارجی از غرفه گلستان در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • خلیج‌ فارس امن‌ترین نقطه دریایی جهان است | اسکورت کشتی‌های تجاری ایران در آب‌های فرامرزی
  • نظم جایگزین چین و آن چه آمریکا باید از آن بیاموزد
  • پیشرفت اجتماعی ایران از سال ۲۰۱۹ کم و در سال ۲۰۲۳ منفی شد / در بخش فرصت ها وضعیت ایران خطرناک است / قربانی‌شدنِ پیشرفت اجتماعی در ساحتِ سیاست و اقتصاد
  • چین از اتحادیه اروپا می‌خواهد تا سیاست‌های تجاری «تبعیض آمیز» را متوقف کند
  • تراز تجاری منفی ۱۶ میلیارد دلار واقعی نیست
  • بازدید هیأت تجاری هرمزگان از نمایشگاه بین‌المللی صنعت شیشه چین