Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - مهاباد- ايرنا- معاون استاندار آذربايجان غربي و فرماندار ويژه مهاباد با اشاره به اينکه اين شهرستان رتبه اول در بخش گازرساني روستايي را در کشور دارد، گفت: 6 طرح گازرساني اين شهرستان با اعتبار يکهزار و 300 ميليارد ريال در حال اجراست.

به گزارش ايرنا ايرج شجاعي روز چهارشنبه در جلسه شوراي اداري اين شهرستان افزود: در سال هاي گذشته کمبودهايي در بخش گازرساني مناطق روستايي اين شهرستان وجود داشت که اعتبارات خوبي براي اجراي طرح هاي گازرساني جذب شد و با اتمام اين طرح ها کل مناطق حوزه مهاباد از نعمت گاز برخوردار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي همچنين در خصوص طرح هاي اشتغال فراگير و اشتغال پايدار روستايي بيان کرد: يکهزار و 435 طرح با يکهزار و 500 ميليارد ريال اعتبار در سامانه کارا ثبت نام شده که 607 طرح در کميته شهرستاني تصويب شده است.
شجاعي ادامه داد: در بخش راه روستايي نيز 33 ميليارد ريال اعتبار از اداره کل راهداري و حمل ونقل جاده اي براي طرح هاي راه روستايي از جمله روکش کاري جاده روستاي حمزه آباد جذب شده است.
وي با بيان اينکه ايجاد راه و جاده در مهاباد به علت سخت گذر بودن 2 تا سه برابر بيشتر از شهرستان هاي ديگر هزينه در بر دارد، افزود: از محل بودجه هاي ملي هفت ميليارد ريال نيز براي ساماندهي جاده سه راهي `دارلک` اختصاص يافته است.
فرماندار مهاباد با اشاره به اينکه در بخش آب شرب روستايي با کمبودهايي مواجه هستيم، گفت: با برنامه ريزي و مطالعات انجام شده 143 روستاي بخش مرکزي و خليفان به شبکه سراسري توزيع آب شهري از محل آب سد مهاباد وصل مي شود.
وي با اشاره به افتتاح طرح تصفيه خانه آب سد مهاباد در هفته دولت بيان کرد: طرح تصفيه خانه سد مهاباد با 780 ميليارد ريال اعتبار در هفته دولت افتتاح مي شود که ظرفيت تامين آب شهري 270 هزار نفر تا سال 1420 شمسي را تامين مي کند.
فرماندار ويژه مهاباد همچنين با تاکيد بر ضرورت کاهش مصرف برق و انرژي گفت: نحوه و ميزان مصرف انرژي اداره ها در ارزشيابي مديران در نظر گرفته مي شود.
شجاعي همچنين ادامه داد: براي کاهش ميزان مصرف برق در زمان پيک مصرف نيز ساعت اداره ها از 6:30 تا 13:30 ظهر تغيير کرده است.
وي همچنين با اشاره به ضرورت مبارزه با زمين خواري بيان کرد: رسانه ها و پايگاه هاي محلي براي مبارزه با موضوع زمين خواري حساسيت و دقت بيشتري داشته باشند و فرمانداري و مراجع قضايي را حمايت کنند، فرمانداري نيز کارگروه مبارزه با زمين خواري را دراين شهرستان تشکيل داده است.
رئيس اداره گاز مهاباد نيز در اين جلسه با اشاره به مهمترين طرح هاي گازرساني به مناطق روستايي مهاباد گفت: 18 روستاي مسير حاجي خوش، کهريزه شيخان و حمزه آباد با 79 درصد پيشرفت فيزيکي تا 2 ماه آينده به شبکه سراسري وصل مي شود.
`جلال شمس برهان` ادامه داد: طرح گازرساني خليفان با 130 ميليارد ريال اعتبار شامل 51 روستاي در حال ساخت است که علاوه بر گازرساني موجب تقويب فشار گاز سردشت نيز مي شود.
وي با اشاره به اتمام طرح گازرساني مساکن مهر مهاباد گفت: يکهزار و 300 خانوار از مساکن مهر در قالب 12 مسکن مهر اين شهرستان اکنون از نعمت گاز برخوردار هستند.
رئيس اداره کار و رفاه اجتماعي مهاباد نيز در اين جلسه گفت: 511 طرح اشتغال فراگير و 924 طرح اشتغال پايدار روستايي در سامانه کارا ثبت نام شده که 607 طرح شامل 384 طرح فراگير و 223 طرح استغال روستايي تصويب شده است که براي بيش از 2 هزار و 200 نفر اشتغال ايجاد مي شود.
`بارزان دانشمند` با اشاره به اينکه تاکنون 210 ميليارد ريال تسهيلات به طرح هاي فراگير و اشتغال روستايي پرداخت شده، بيان کرد: بانک هاي رفاه کارگران، کشاورزي و توسعه تعاون به ترتيب با 96 ،72 و 46 ميليارد ريال بيشترين تسهيلات به اين طرح پرداخت کردند.
شهرستان مهاباد با 237 هزار نفر جمعيت در جنوب آذربايجان غربي قرار دارد.
3093/3072
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۳۸۸۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیل موجب انسداد ١٠ راه روستایی در شهرستان بم شد

در اثر بارندگی‌های شدید و وقوع سیلاب‌ها، راه ۱۰ روستای مناطق عشایری و کوهستانی بخش بروات در منطقه روداب غربی این شهرستان مسدود شده است.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، فرمانداری بم اعلام کرد: در اثر بارندگی‌های شدید و وقوع سیلاب‌ها، راه ۱۰ روستای مناطق عشایری و کوهستانی بخش بروات در منطقه روداب غربی این شهرستان مسدود شده است و تلاش‌ها برای بازگشایی راه‌ها ادامه دارد.

طبق این اعلام همچنین ۱۰ خانه مسكوني نیز در منطقه تهرود دچار آبگرفتگی شدند. 

به قرار اطلاع بیشترین آسیب در بخش دهبکری منطقه تهرود واقع در شرق استان است که منجر به ورود آب به منازل مردم روستای خان خاتون شد.

دیگر خبرها

  • اختصاص ۱۱۰ میلیارد ریال برای احداث مرکز جامع سلامت مهاباد
  • تأکید بر حفظ فرهنگ ایرانی اسلامی و ترویج  فرهنگ حجاب و عفاف در مهاباد
  • مهاباد میزبان دو رویداد مهم ورزشی کشور در ماه جاری
  • سیل موجب انسداد ١٠ راه روستایی در شهرستان بم شد
  • معرفی رئیس اداره تعاون روستایی شهرستان پیرانشهر
  • اختصاص یک هزار و ۷۸۰ میلیارد ریال اعتبار به طرح‌های عمرانی نیر
  • تشکیل اولین جلسه کارگروه مدیریت پسماند مهاباد در سال جاری
  • بررسی مشکلات بخش امامزاده حسن شهرستان فلارد
  • آغاز طرح پرورش مرغ بومی ویژه زنان روستایی در مهاباد
  • تأکید بر آگاه سازی دانش آموزان از نحوه برگزاری امتحانات نهایی