Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی؛ دکتر محمدرضا جعفریان در جلسه ای با اعضای کانون عالی انجمن های صنفی کارگران ایران، اظهار داشت: ارتباط با شرکای اجتماعی از مسائل بسیار مهم برای سازمان تأمین اجتماعی است و در همه امور این سازمان شرکای اجتماعی نقش اساسی دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
دکتر جعفریان هم افزایی و انسجام تشکل های کارگری را برای تحقق خواسته ها و اهداف جامعه کارگری ضروری عنوان کرد و گفت: با اتحاد و هم صدایی تشکل های کارگری امکان تحقق اهداف مشترک آنان فراهم می شود.
 
وی با اشاره به تصویب برخی قوانین حمایتی برای گروه های مختلف تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی، گفت: اینگونه قوانین هزینه هایی را برای این سازمان ایجاد می کند و در نهایت جامعه کارگری از دریافت خدمات مناسب و عادلانه در حوزه تأمین اجتماعی باز می ماند.
 
دکتر جعفریان ادامه داد: جامعه کارگری بایستی نسبت به تصویب اینگونه قوانین حساسیت داشته باشد.
 
وی با بیان اینکه ایجاد سازوکار موثری برای هم افزایی تشکل های کارگری می تواند تحولی اساسی در سطح کشور ایجاد کند، اظهار داشت: تشکل های کارگری با انسجام بیشتر می توانند فعالیت های اثرگذاری داشته باشند.
 
دکتر جعفریان با تأکید بر اینکه ارتباط سازمان تأمین اجتماعی با تشکل های کارگری در هیچ مقطعی به اندازه امروز عمیق و موثر نبوده است، اظهار داشت: در سفرهای استانی مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی نیز با تشکل های استانی جلسات منظمی برگزار می شود.
 
سید مجتبی موسوی، مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی بیمه شدگان سازمان تأمین اجتماعی نیز در این جلسه گفت: برقراری ارتباط با تشکل های کارگری از مسائل اساسی سازمان تأمین اجتماعی است و خواسته ها و انتظارات این تشکل های از سوی اداره کل امور بیمه شدگان پیگیری می شود.
 
وی آموزش قوانین سازمان تأمین اجتماعی به اعضای تشکل های کارگری را از دیگر اولویت ها برشمرد و افزود:  کانونهای کارگری و بازنشستگی باید با قوانین سازمان تامین اجتماعی آشنا شوند تا بتوانند منافع جامعه کارگری را در مسیر صحیح دنبال کنند.
 
ابوالفضل فتح الهی،رییس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران نیز گفت: بسیاری از قوانینی که درباره سازمان تأمین اجتماعی به تصویب رسیده است منجر به ایجاد تبعیض در بین جامعه کارگران شده و سازمان تأمین اجتماعی نیز در زمان تصویب این قوانین در ادوار گذشته دفاع کارشناسانه موثری انجام نداده است.
 
وی افزود: افتخار می کنیم که مدیران سازمان تامین اجتماعی از جنس جامعه کارگری هستند و مسائل و مشکلات این قشر را درک می کنند و ما همیشه در کنار این سازمان هستیم.
 
اکبر شوکت، رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی و نماینده کارگران در هیأت امنای سازمان تأمین اجتماعی نیز گفت: فعالیت های جامعه کارگری باید متشکل و منسجم باشد و سازوکار مشخصی برای این کار ایجاد شود.
 
وی افزود: مسائل آموزشی تشکل های کارگری نیز باید برنامه ریزی جدی پیگیری شود که معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی می تواند در این زمینه به تشکل های کارگری کمک کند.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: ایران اکونومیست اهداف خواسته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۳۸۹۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستمزد مقطوع مبنای کسر حق بیمه مشاغل صنوف در سال ۱۴۰۳

به‌گزارش خبر گزاری مهر، به نقل از روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، دستمزد مقطوع تعیین شده از طرف این سازمان، به استناد مفاد ماده ۳۵ قانون تأمین‌اجتماعی و منطبق بر ضوابط قانونی از جمله تصویب‌نامه شورای‌عالی کار درخصوص تغییر حداقل دستمزد روزانه و سایر سطوح دستمزدی و حداقل مزایای پرداختی به کارگران مشمول قانون کار، هر سال تعیین می‌شود.

بنابراین کارفرمایان مکلفند برمبنای دستمزد تعیین شده برای هر رشته شغلی، نسبت به ارسال لیست و پرداخت حق‌بیمه بیمه‌شدگان کارگاه اقدام کنند.

به‌عنوان نمونه در این فهرست؛ دستمزد مقطوعی برای فروشنده در فروشگاه لباس به تفکیک فروشنده درجه یک و درجه ۲ تعیین شده و کارفرمای فروشگاه لباس در صورتی‌که شغل یکی از کارمندان خود را به عنوان فروشنده در فهرست حق بیمه ثبت کند، ملزم خواهد بود در محاسبه و پرداخت حق بیمه مربوط به این شخص، دستمزد مقطوع اعلامی از سوی سازمان تأمین‌اجتماعی را به عنوان مبنای کسر حق بیمه مورد نظر داشته باشد.

براساس این گزارش، فهرست دستمزد مقطوع مشاغل صنوف در دو جدول شامل ۳۲۲ نوع فعالیت از جمله مشاغلی چون مشاغل مرتبط با هتل‌ها و مهمان‌سراها، نجاری، انواع نانوایی، نقاشی ساختمان، مؤسسات نشر و فروش کتاب، مؤسسات بارکشی شهری و بسته‌بندی اثاثیه، مؤسسات تاکسی تلفنی، فروشگاه‌های لباس و پوشاک و … و به‌طور جداگانه برای هر یک از رشته‌های شغلی این مشاغل به تفکیک شهرهای با جمعیت کمتر از ۵۰۰ هزار نفر و شهرهای با جمعیت بیش از ۵۰۰ هزار نفر از سوی سازمان تأمین‌اجتماعی منتشر شده و در سایت سازمان تأمین‌اجتماعی به نشانی www.tamin.ir قابل دسترسی و دانلود است.

کد خبر 6080173

دیگر خبرها

  • افزایش مستمری بازنشستگان کارگری به کجا رسید؟
  • شرکت بیش از۲هزار کردستانی در آزمون استخدامی سازمان تامین اجتماعی
  • اعلام دستمزد مقطوع مبنای کسر حق بیمه مشاغل صنوف در سال ۱۴۰۳
  • دستمزد مقطوع مبنای کسر حق بیمه مشاغل صنوف در سال ۱۴۰۳ اعلام شد
  • دستمزد مقطوع مبنای کسر حق بیمه مشاغل صنوف در سال ۱۴۰۳
  • اعلام دستمزد مقطوع مبنای کسر حق بیمه مشاغل صنوف در سال 1403
  • نشست نمایندگان تشکل های کارگری وکارفرمایی با استاندار کردستان
  • همه چیز درباره بیمه بیکاری؛ کاهش مقرری‌بگیران بیمه بیکاری
  • استوری مشترک بازیکنان تیم ملی فوتسال؛ تا پای جان برای ایران!
  • کاهش ۱۷ درصدی مقرری بگیران بیمه بیکاری