Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سیدمحمد سجادیان ظهر امروز چهارشنبه در نشست ستاد خشکسالی شهرستان دزفول اظهار کرد: با وجود تصویب ممنوعیت کشت برنج در حوزه جنوب غرب کشور و به ویژه خوزستان، طبق گزارش های رسیده ۳۰ هزار هکتار شلتوک کشت شده و در حال آماده سازی است.

وی با هشدار نسبت به بی توجهی صورت گرفته نسبت به کم آبی و انتقاد از بی توجهی کشاورزان افزود: پیش بینی می شود این میزان کشت شلتوک به ۵۰ هزار هکتار نیز برسد که این امر زنگ خطری برای منابع آبی ما است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 مدیر امور آب شمالغرب خوزستان با بیان اینکه در دزفول نیز تعدادی از کشاورزان با وجود ممنوعیت اقدام به کشت شلتوک کرده اند، گفت: پس از تصویب ممنوعیت کشت برنج به علت خشکسالی، ما در حوزه شبکه های آبیاری برای کشت شلتوک هیچ تعهدی برای تامین آب نداشته ایم و این در حالی است که در خارج از شبکه ها برخی کشاورزان از طریق دیگر نسبت به تامین آب اقدام کرده اند. 

سجادیان تصریح کرد: این موضوع باید به صورت جدی بررسی شود که چرا با وجود تاکیدات فراوان مبنی بر ممنوعیت کشت این محصول، خلاف نظرات کارشناسی عمل شده و باید با متخلفان برخورد شود. 

مدیر امور آب شمالغرب استان خوزستان در ادامه با اشاره به بحران روزهای گذشته در دو شهر آبادان و خرمشهر گفت: با توجه به کمبود آب از نظر کمی و کیفی در حوضه های جنوبی استان خوزستان ۳۰۰ متر مکعب آب از حوضه دز و کرخه به ظرفیت آبی خرمشهر و آبادان اضافه شد تا مشکل کم آبی این دو شهر حل شود.

سجادیان با بیان اینکه برای رفع این بحران مشارکت خوبی را از سوی دستگاه های استان به ویژه در زمینه آبفا شاهد بودیم ، گفت: ۲۳۰ تا ۲۴۰ متر مکعب بر ثانیه آب از حوضه دز و ۳۰۰ تا ۳۳۰ متر مکعب بر ثانیه آب از کرخه رهاسازی شد تا بتوان ۴۰۰ تا ۵۰۰ متر مکعب آب تامین و به آبادان وخرمشهر آبرسانی کرد. آب رها شده از رودخانه های دز و کرخه برای آبیاری و ترمیم نخلیات این دو شهر رهاسازی شده است.

سجادیان عنوان کرد: پس از حل مشکل دو شهر آبادان و خرمشهر، مجددا دبی و خروجی سد دز به حالت قبلی یعنی ۱۲۰ مترمکعب برثانیه برگردانده شد؛ ضمن اینکه در حال حاضر ورودی سد تنظیمی دزفول ۸۸ مترمکعب و خروجی آن ۱۲۱ مترمکعب بر ثانیه گزارش شده که نشان دهنده این است که تولیدات از مصرف بسیار کمتر است؛ بنابراین باید با تمام تلاش در مسیر مدیریت مصرف آب قدم برداریم تا دچار بحران نشویم.

کد خبر 4350983

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان آب و برق خوزستان شهرستان دزفول کشاورزی خوزستان بوشهر خبرگزاری مهر کرمانشاه گرگان شهرکرد مشهد شیراز دهه کرامت مجلس شورای اسلامی بیرجند یاسوج سانحه تصادف خطبه های نماز جمعه خرم آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۳۹۱۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خریداری بیش از ۸۵۲ هزار تن گندم از کشاورزان خوزستانی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان گفت: از ابتدای فصل خرید گندم در استان تاکنون ۸۵۲ هزار تن گندم از کشاورزان استان خریداری شده است.

امید جهان نژادیان با اشاره به حمل روزانه ۶۰ هزار تن گندم در استان افزود: از مجموع بیش از ۸۵۲ هزار تن گندم، بیش از ۷۵۰ هزار تن گندم به مراکز سرپوشیده و سیلو‌ها ارسال شده است.

وی با اشاره به بارندگی‌ها در سطح استان اظهار کرد: با همکاری دستگاه‌های مختلف حمل گندم از مراکز روباز به مراکز استاندارد و سرپوشیده در حال انجام است.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان بیان کرد: تمامی مراکز سرپوشیده، سیلو‌ها و کارخانه‌های آرد استان به طور شبانه روزی آماده دریافت گندم کشاورزان استان هستند.

دیگر خبرها

  • بارش‌های اخیر بخشی از کمبود بارش در بخش کشاورزی را جبران کرد
  • مسئولان با جدیت بیشتری پای کار حل مشکل کشاورزان بیایند
  • مرتفع شدن مشکلات شالیکاران مازندرانی در خصوص تامین کود
  • مشکلات شالیکاران مازندرانی در خصوص تامین کود شیمیایی مرتفع می‌شود
  • خریداری بیش از ۸۵۲ هزار تن گندم از کشاورزان خوزستانی
  • کمیته فنی هوای پاک برای ممنوعیت سوزاندن بقایای کشت گندم برگزار شد 
  • برخی از شالیکاران محمودآبادی در انتظار دریافت سهمیه کود
  • دولت تا حد امکان برای برنج و چای «خرید تضمینی» نخواهد داشت
  • لزوم اتخاذ تدابیر لازم برای جلوگیری از بروز خسارات ناشی از کم‌آبی
  • توزیع روزانه ۱۰۰۰ تن کود کشاورزی برای کشت برنج در مازندران