Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-03-29@09:50:28 GMT

با ارزش غذایی هویج بیشتر آشنا شوید

تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۳۹۲۵۰

با ارزش غذایی هویج بیشتر آشنا شوید

مصرف هویج خام در ناشتا ادرار آور است و کرم‌های دستگاه گوارش را دفع می‌کند. روغن‌های اتری بویژه ترپن‌ها طعم و مزه هویج را باعث می‌شوند.

سرویس سبک زندگی فردا: ارزش غذایی هویج نه تنها به دلیل داشتن کاروتن آن است (مخصوصا a. , b) بلکه ویتامین‌های دیگری در آن وجود دارد. در تغذیه مدرن اهمیت غذایی هویج به عنوان غذای رژیمی و غذای نوزادان روز به روز آشکارتر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
هویج از نظر اقتصادی و نیز منبع غنی ویتامین A. یکی از مهم‌ترین سبزی‌ها در دنیاست. هویج بصورت خام، پخته، آب هویج (تازه و تخمیر شده) مربا و به شکل‌های کنسروی در برخی اوقات مخلوط با سایر سبزی‌ها تهیه می‌گردد. جدول ۱ و ۲ مواد غذایی موجود در هویج را نشان می‌دهد.

مواد غذایی موجود در هویج

آب پروتئین چربی کربوهیدرات مواد سلولزی

املاح معدنی و ویتامین‌های موجود در هویج 
کلسیم فسفر آهن منیزیم پتاسیم ویتامین A. ویتامین C. ویتامین B۱ ویتامین B۲ ویتامین B۶،

مصرف هویج خام در ناشتا ادرار آور است و کرم‌های دستگاه گوارش را دفع می‌کند. روغن‌های اتری بویژه ترپن‌ها طعم و مزه هویج را باعث می‌شوند. مقدار نیترات هویج زیاد است که ارزش غذایی آن را می‌کاهد. مقدار ماده خشک در هویج رسیده حدود ۱۲ درصد است. مغز هویج مقدار کمی کاروتن و چنانچه در اوایل دوره خشبی شود، مقدار قند آن افزایش خواهد یافت.

منبع: کشتزار لینک کوتاه خبر: farda.fr/003RGd

منبع: فردا

کلیدواژه: هویچ سلامتی ویتامین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۳۹۲۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع ۴۵۰ بسته مواد غذایی بین نیازمندان در خرامه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس، همزمان با ماه مبارک رمضان به همت خیران ۴۵۰ بسته مواد غذایی به ارزش ۱۸۰میلیون تومان بین نیازمندان شهر معز آباد جابری خرامه توزیع شد.

این بسته ها شامل برنج، روغن، ماکارانی، سویا، نمک و گوشت گوسفندی بود.

 

دیگر خبرها

  • خوردن این ویتامین‌ها برای سلامت مردان ضروری است
  • مصرف کدام ویتامین‌ها برای مردان ضروری است؟
  • دستگیری سوداگر مرگ و کشف بیش از ۴ کیلو گرم مواد مخدر در دلفان
  • توزیع جهیزیه و سبد غذایی در شهرستان قاین
  • قیمت تخم مرغ ۹۱ هزار تومان شد
  • توزیع ۴۵۰ بسته مواد غذایی بین نیازمندان در خرامه
  • برای باهوش‌تر شدن، این مواد غذایی را بخورید
  • ارزش گوشت‌‌های معدوم شده درگهان بیش از ۵۰ میلیارد است
  • مصرف زیاد این ویتامین باعث نارسایی کلیه میشود!
  • میزان ویتامین E موردنیاز بدن در سنین مختلف