Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، عزیزالله مهدیان افزود: در سیلاب سال گذشته در این روستا دهها خانه مسکونی دچار خسارت شد و به دنبال آن برخی از مناطق روستایی نزدیک حاشیه رودخانه ها خالی از سکنه شده بودند.
وی گفت: بنیاد مسکن در بخش مسکن و در قالب تحصیلات قرض الحسنه و کمک بلاعوض 60میلیارد ریال در این روستا و در حوزه عمران روستایی و ساخت معابر و آماده سازی مسکن و پل و دیوار ساحلی رودخانه نیز 23میلیارد ریال هزینه کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه وام مسکن روستایی 250 میلیون ریال است افزود: بر اساس برنامه این وام به 200 هزار واحد در سال جدید پرداخت خواهد شد.
وی همچنین از آمادگی این بنیاد برای در اختیار قرار دادن زمین و واگذاری تسهیلات برای بازسازی منازل مسکونی تخریب شده خبر داد و افزود: تسهیلات قرض الحسنه 200 میلیون ریالی با کارمزد چهار درصد و 50 میلیون ریال وام بلاعوض برای جبران خسارت روستائیان در نظر گرفته شده است.
مهدیان با اشاره به اینکه بنیاد مسکن کار نوسازی و پرداخت وام را در تمامی روستاهای کشور آغاز کرده است، گفت: افرادی که از تسهیلات نوسازی استفاده نکردند می توانند از تسهیلات بنیاد مسکن در بازسازی و نوسازی استفاده کنند و بنیاد مسکن آمادگی دارد تا به صورت رایگان برای خانه هایی که دچار تخریب شده نقشه تهیه کند.
سیل 25 فروردین سال گذشته در آذربایجان شرقی به ویژه شهرستان های عجب شیر و آذرشهر علاوه بر وارد کردن خسارت مالی موجب جان باختن 43 نفر در این استان شد.

منبع: بسیج نیوز

کلیدواژه: روستای چنار عجب شیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۳۹۴۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلسه تامین زمین متقاضیان نهضت ملی مسکن در کلات و چنار 

به گزارش قدس خراسان به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی، وحید داعی اظهار کرد: طرح نهضت ملی مسکن به عنوان یکی از مهم‌ترین پروژه‌های عمرانی دولت به شمار می‌رود که تا کنون بخش زیادی از مردم به امید خانه دار شدن در این طرح برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری کرده‌اند. 

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی افزود: در تمام شهرهای استان ساخت واحدها آغاز شده و هم اکنون اجرای این پروژه‌ها در شهرهای مختلف استان با سرعت در حال پیشرفت است.

وی ادامه داد: در ۲ شهر کلات و چنار با توجه به توپولوژی منطقه و بررسی بانک زمین در خصوص اراضی سازمان ملی، کارشناسی‌های لازم انجام، زمین ها شناسایی و با توجه به تفاهمات صورت گرفته با سازمان اوقاف استان و شهرستان مقرر شد از ظرفیت های این سازمان در تامین زمین این دو شهر استفاده شود. 

داعی از توافق بین سازمان ملی زمین و مسکن با مالکین حقوقی استان به منظور تامین کسری زمین اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان خبر داد و گفت: در حال حاضر قطعات زمین متعلق به سازمان اوقاف شناسایی شده که پس از سیر مراحل قانونی به طرح نهضت ملی مسکن الحاق خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی همچنین گفت: در حال حاضر در شهر کلات ۹۸۹ نفر متقاضی طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده که از این تعداد ۳۹۷ متقاضی حائز شرایط، ۳۰۸ تایید نهایی و ۱۰۱ متقاضی جوانی جمعیت و در شهر چنار ۸۱ نفر متقاضی طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده که از این تعداد ۶۹ متقاضی حائز شرایط، ۳۶ تایید نهایی و ۷۰ متقاضی جوانی جمعیت هستند. 

گفتنی است جلسه تامین زمین جهت نهضت ملی مسکن شهرهای کلات و چنار با حضور داعی مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی، حجت الاسلام احمدزاده مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان، صلاحی فرماندار شهرستان کلات و دیگر اعضای مدعو برگزار و تمامی جوانب و مشکلات احتمالی و راهکارهای رفع موانع و تفاهمات فی مابین اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی و اداره کل اوقاف و امور خیریه استان در جهت تامین زمین نهضت ملی مسکن شهرهای کلات و چنار بررسی شد.

دیگر خبرها

  • جلسه تامین زمین متقاضیان نهضت ملی مسکن در کلات و چنار 
  • خبر خوش برای نخبگان؛ وام خرید مسکن افزایش یافت
  • وام خرید مسکن برای این افراد افزایش یافت
  • وام خرید مسکن برای این افراد افزایش یافت + جزئیات
  • وام خرید مسکن نخبگان به ۲ میلیارد تومان افزایش یافت
  • وام‌های خرید و ودیعه مسکن نخبگان افزایش یافت
  • افزایش وام خرید و ودیعه مسکن نخبگان
  • خبر خوب نوروزی برای نخبگان/ وام خرید مسکن نخبگان افزایش یافت
  • وام خرید و ودیعه مسکن نخبگان افزایش یافت
  • قانون وام ازدواج ، فرزندآوری و مسکن ابلاغ شد