Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر مرکز کارآفرینی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه گرگان با بیان اینکه طرح‌های کارآفرینی در دانشگاه موفقیت‌آمیز بود، گفت: طرح‌های موفق تیم‌های کسب و کار دانشجویی مورد حمایت قرار می‌گیرند.

محمدشریف شریف زاده، مدیر مرکز کارآفرینی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه گرگان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجو، در رابطه با طرح کسب و کار دانشجویی برای پرورش جوجه گوشتی گفت: دانشکده علوم در نظر دارد که یک سالن پرورش مرغ واقع در مزرعه دانشگاه را تحت شرایط و ضوابط مقرر به تیم های کسب و کار دانشجویی ذیصلاح واگذار نماید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با اشاره به اهداف این طرح دانشجویی گفت: هدف ما در دانشگاه که در جهت کارآفرینی برای نسل سوم  حرکت می‌کند این است که شرایطی را فراهم کنیم که کسب و کار دانشجویی شکل بگیرد، برای همین قصد داریم  تا زیر ساخت‌ها را فراهم و به دانشجویان واگذار کنیم، از جمله طرح پرورش مرغ گوشتی و تخم گذار تا رقابتی بین طرح‌های دانشجویان ایجاد شود.

 

مدیر مرکز کارآفرینی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه گرگان، افزود: فراخوانی را گذاشتیم تا طرح دانشجویان به دست ما برسد و بعد داوری بین طرح‌ها، طرح برگزیده‌ای  که شرایط لازم را داشته باشد، به تیم دانشجویی صاحب آن طرح تجهیزات و سالن واگذار شود و اگر کار آنها خوب بود این شرایط برای آنها تمدید شود.

 

شریف زاده با بیان اینکه هدف ما تولید مرغ اورگانیک  برای بازار هدف است، گفت: این طرح همچنین در رابطه با اشتغال دانشجویان  می‌تواند کمک کند تا دانشجویان علاوه بر علم فعالیت اقتصادی را در دانشگاه تجربه کنند و فرصت آزمون و خطا را تجربه کنند تا وارد بازار کار شوند تا از این طریق به درآمد برسند.

 

مدیر مرکز کارآفرینی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی با بیان اینکه خوشبختانه نمونه‌های  موفقی از این طرح در این دانشگاه ایجاد شده است، گفت: تقاضا برای فعالیت کار آفرینی رو به رشد است و سابق بر این دانشجویان برای دریافت وام خوابگاه مراجعه می‌کردند اما الان تمایل به کسب و کار و خود اشتغالی دارند.

 

وی خاطرنشان کرد: هر چند این طرح برای دانشگاه ماموریت و ساختار جدیدی را تعریف می‌کنند؛ اما این چالش فرصت ایجاد انگیزده را برای دانشجویان فراهم می‌کند و این نیاز ضروی برای نسل جدید در دانشگاه است و ما تاثیرات مثبت آن را در دانشگاه شاهد بودیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۳۹۵۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت‌نام وام شهریه دانشجویی آغاز شد

 مهدی محمدی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه پیام نور با بیان اینکه ثبت نام وام شهریه دانشجویی دانشگاه پیام نور از اول اردیبهشت آغاز شد، اظهار داشت: دانشجویان متقاضی جهت ثبت نام وام شهریه دانشجویی تا ۳۱ اردیبهشت ماه می‌توانند درخواست وام شهریه خود را در سامانه یکپارچه صندوق رفاه دانشجویی به نشانی http://refah.swf.ir ثبت نمایند.

وی درباره مبلغ وام شهریه دانشجویان دانشگاه پیام نور گفت: مبلغ وام شهریه به ازای هر نیمسال تحصیلی در مقطع کارشناسی ۳۰/۰۰۰/۰۰۰ میلیون ریال، در مقطع کارشناسی ارشد ۵۰/۰۰۰/۰۰۰ میلیون ریال و در مقطع دکترا ۷۰/۰۰۰/۰۰۰ میلیون ریال است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه همچنین تصریح کرد: طبق ضوابط و قوانین دانشجویان در مقطع کارشناسی به مدت ۸ نیمسال تحصیلی، کارشناسی ارشد به مدت ۴ نیمسال و در مقطع دکترا نیز ۸ نیمسال تحصیلی می‌توانند از این وام بهره‌مند شوند.

محمدی در پایان با تاکید بر رایزنی‌های مکرر دانشگاه با صندوق رفاه در خصوص تخصیص اعتبار بودجه وام دانشجویی به دانشجویان مستعد دانشگاه افزود: متقاضیان دریافت وام شهریه دانشجویی پس از ثبت درخواست خود و تایید نهایی مرکز آموزش دانشگاه و واحد استانی مدارک لازم را جهت تشکیل پرونده و اخذ وام شهریه به مرکز آموزش محل تحصیل خود اراِیه نمایند.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی دانشگاه و كنكور

دیگر خبرها

  • سرکوب جنبش دانشجویی ضد صهیونیستی در آمریکا
  • وزیر علوم: باید نخبگان را به سمت علوم انسانی هدایت کنیم
  • سلامت روحی و روانی در رشته‌های علوم انسانی بررسی می‌شود
  • وزیر علوم: تشکل‌ها باید برای محیط دانشگاه برنامه داشته باشند / انتظارات رهبری از تشکل‌های دانشجویی چیست؟ +فیلم
  • وزیر علوم: تشکل‌ها باید برای محیط دانشگاه برنامه داشته باشند / انتظارات رهبری از تشکل‌های دانشجویی+فیلم
  • وزیر علوم: انتظارات رهبر انقلاب از تشکل‌های دانشجویی / تشکل‌ها باید برای محیط دانشگاه برنامه داشته باشند+فیلم
  • تقویت همکاری انجمن‌های علمی با کمیته تحقیقات دانشجویی
  • تقویت همکاری انجمن‌های علمی دانشجویی علوم پزشکی و کمیته تحقیقات دانشجویی
  • مبلغ وام شهریه دانشجویان دانشگاه پیام نور اعلام شد
  • ثبت‌نام وام شهریه دانشجویی آغاز شد