Web Analytics Made Easy - Statcounter

نیروهای ارتش و رزمندگان انصارالله عملیات گسترده‌ای و وسیعی را برای پاک‌سازی شمال غرب استان «البیضاء» آغاز کردند.

به گزارش مشرق، آخرین خبرها از تحولات میدانی یمن حاکی است، نیروهای ارتش و رزمندگان انصارالله عملیات گسترده‌ای و وسیعی را برای پاک‌سازی شمال غرب استان «البیضاء» آغاز کردند.

یک منبع میدانی به جزئیات عملیات نیروهای یمنی در استان جنوبی «البیضاء» اشاره کرد و گفت: نیروهای ارتش و انصارالله در این عملیات تلاش می‌کنند عناصر تروریستی داعش و القاعده را در محور شمال غرب این استان عقب برانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این منبع میدانی افزود: نیروهای یمنی در جریان درگیری‌های سنگین و نفس‌گیر ۲۴ ساعت گذشته موفق شدند رشته‌کوه‌های «نوفان» را از اشغال گروه‌های تروریستی خارج کنند و به کنترل خود دربیاورند.

وی بابیان این‌که ده‌ها تن از عناصر تروریستی در جریان درگیری‌ها کشته و زخمی شدند، گفت: رشته‌کوه‌های «نوفان» بر مناطق مهمی ازجمله حومه الرداع اشراف کامل دارد و همین مسئله اهمیتش را چند برابر کرده است.

به گزارش مشرق، نیروهای ارتش و رزمندگان انصارالله در منطقه «القریشیه» در حومه منطقه «الرداع» توانستند چند خاک‌ریز و پایگاه تروریست‌های داعش را به‌طور کامل پاک‌سازی کنند و خسارت‌های سنگینی را به آنان وارد آورند.

نیروهای یمنی در حومه شمالی منطقه «الرداع» دو عملیات علیه گروه‌های تروریستی داعش و القاعده در مناطق «شعب النصیری و حیود لمسان» انجام دادند و پس از درگیری‌های سنگین موفق شدند شمار زیادی از تروریست‌ها را از پای درآورند.

آخرین وضعیت میدانی استان البیضاء

نیروهای ارتش و رزمندگان انصارالله در جریان عملیات پاک‌سازی شمال غرب استان «البیضاء» درصدد هستند حومه شمالی منطقه «الرداع» را به‌طور کامل از اشغال عناصر تروریستی خارج کنند و به کنترل خود دربیاورند.

مناطق اشغالی شمال غرب استان البیضاء (حومه شمالی منطقه الرداع) با مناطق جنوبی استان‌های «صنعاء و مارب» و شرق استان‌های «ذمار و اب» هم‌مرز است و پاک‌سازی این محور به معنای تأمین امنیت این مناطق محسوب می‌شود.

در حال حاضر، ۸۰ درصد از استان البیضاء شامل مناطق جنوبی، مرکزی، غربی، شمالی و شرقی ازجمله «شهر البیضاء، الرداع، ملاحم، واسط، قزن عطا، خیران، العقله، حمره، سوادیه، ذی نائم، میکراس و ...» تحت کنترل ارتش و رزمندگان انصارالله است.

به گزارش مشرق، بخش‌هایی از شمال، شرق و جنوب هم که معادل حدود ۱۷ درصد از مساحت کل استان است ازجمله «عقبه القنذع، نعمان، ناطع، صومعه و الظاهر» تحت اشغال نیروهای شورشی وابسته به ائتلاف رژیم‌های سعودی و اماراتی است؛ حدود ۳ درصد از استان شامل مناطق شمال. غربی استان ازجمله حومه الرداع و قیفه تحت اشغال گروه‌های تروریستی داعش و القاعده است

آخرین وضعیت میدانی یمن

به گزارش مشرق، امروز کاروان نظامی سرلشکر علی محسن الاحمر، فرمانده نیروهای شورشی و جانشین منصور هادی (رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن) توسط گروهی ناشناس در مرکز استان مارب در شمال یمن هدف قرار گرفت.

در جریان این حمله، سرلشکر محمد صالح الاحمر به همراه شماری از فرماندهان ارشد میدانی نیروهای شورشی کشته شدند؛ محمد صالح الاحمر، فرمانده سابق نیروی هوایی علی عبدالله صالح (رئیس جمهور اسبق یمن) است که سال گذشته به نیروهای شورشی پیوست.

براساس اطلاعات به دست آمده، علی محسن الاحمر، مَرد شماره ۲ نیروهای شورشی یمن از این حمله جان سالم به دربرده است.

منبع: مشرق

کلیدواژه: جام جهانی روسیه برجام حمایت از کالای ایرانی کره شمالی ارتش یمن انصارالله انصارالله یمن تحولات یمن جنگ یمن داعش منصور هادی یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۳۹۹۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از پیشکسوتان ارتش نوعی «جهاد تبیین» برای نسل امروز

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، سرهنگ پاسدار «محمدحسن سلامی» شب گذشته در همایش پیشکسوتان ارتش که در سپاه شهرستان جویبار برگزار شد با بیان اینکه دفاع مقدس بخش برجسته‌ای از تاریخ انقلاب اسلامی بود، اظهار داشت: دفاع مقدس معجزه انقلاب اسلامی بود.

وی افزود: ملت ایران در جنگ تحمیلی مقابل دشمنانی قرار گرفت که مجهز به سلاح‌های روز دنیا بودند و آنچه که رزمندگان اسلام را در مقابل دشمن و نظام سلطه پیروز کرد روحیه حماسی و ایمان رزمندگان اسلام بود.

سرهنگ پاسدار سلامی با بیان اینکه امروز شاهد اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران در مقابله با دشمنان هستیم، ادامه داد: امروز حماسه‌هایی که در غزه و بسیاری از کشور‌های اسلامی رقم می‌خورد از انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ملت ایران الگوبرداری شده است.

این مسئول با بیان اینکه عظمت و اقتدار امروز نظام اسلامی مرهون فداکاری‌های رزمندگان اسلام است و باید در تاریخ بماند اضافه کرد: خاطرات رزمندگان باید مکتوب شود و ما وظیفه داریم این رشادت‌ها را به نسل‌های آینده منتقل کنیم.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران با تاکید بر اینکه این خاطرات باید برای نسل‌های امروز و آینده روایت شود، تصریح کرد: امروز باید هم خاطرات و هم آثار دفاع مقدس در موزه‌های دفاع مقدس نگهداری شود، تصریح کرد: برگزاری این برنامه برای نسل امروز که در معرض و آماج حملات دشمن قرار دارد و در جنگ ترکیبی و نبرد رسانه‌ای که ایمان و باور جوانان ما را مورد هدف قرار داده نوعی جهاد تبیین است.

سرهنگ پاسدار سلامی با عنوان اینکه امروز جوانان ما باید از رشادت‌های رزمندگان اسلام و پیشکسوتان دفاع مقدس درس بگیرند، گفت: امنیت و آسایش امروز مرهون مجاهدت‌های رزمندگان اسلام است.

وی ضمن قدردانی از برگزار کنندگان این برنامه بر لزوم جمع آوری خاطرات دوران دفاع مقدس تاکید کرد.

«کمال رستمعلی» فرماندار جویبار نیز با تقدیر از برگزارکنندگان مراسم ولایت مداری را رمز پیروزی رزمندگان اسلام در دفاع مقدس دانست و اظهار داشت: امروز هم پاسداران سپاه با تکیه بر اصل ولایتمداری قلب رژیم خبیث صهیونیستی را مورد هدف قرار دادند.

وی افزود: هنوز ابعاد عملیات «وعده صادق» مشخص نشده است، امروز خبرنگار بی بی سی اعلام کرد که آنچه در پایگاه رژیم صهیونیستی دیدم موجب هراس و وحشت من شده است.

دیگر خبرها

  • ۳ پهپاد ارتش اوکراین در منطقه «ورونژ» روسیه سرنگون شدند
  • کشته شدن ۱۱ تروریست در پاکستان
  • تجلیل از پیشکسوتان ارتش نوعی «جهاد تبیین» برای نسل امروز
  • ۲۰۰ روز پس از طوفان‌الاقصی/ درگیری‌های شدید در شمال غزه و حملات توپخانه‌ای به جنوب و مرکز
  • ارتش یمن عملیات‌های خود علیه اسرائیل را افزایش می دهد
  • هم‌افزایی سپاه و ارتش در عملیات «وعده صادق»
  • حملات نیروهای مقتدر جمهوری اسلامی به اسرائیل، جان تازه‌ای به رزمندگان راه آزادی قدس دمید
  • منصوری: سپاه و ارتش در عملیات «وعده صادق» هم‌افزایی نشان دادند
  • نیروهای مسلح زینت ولایت، عزت دین و ضامن امنیت کشور هستند
  • انهدام مقرهای تروریست‌ها در شرق و مرکز سوریه