Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@00:49:59 GMT

اتحاد ملی رمز عبور از شرایط حاد اقتصادی است

تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۴۰۰۴۱

اتحاد ملی رمز عبور از شرایط حاد اقتصادی است

ارومیه- ایرنا- رییس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به شکاف ایجاد شده بین نخبگان کشور از سال 1388، گفت: اتحاد ملی رمز عبور موفقیت آمیز از شرایط حاد اقتصادی است.

به گزارش ایرنا محسن هاشمی روز چهارشنبه در مجمع مشورتی روسای شوراهای اسلامی کلانشهرها و مراکز استان های سراسر کشور در ارومیه افزود: تمام نخبگان در کشور باید با تحکیم وحدت در کنار هم قرار گیرند تا کشور از موقعیت فعلی عبور کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی در 40 سال گذشته بحران های زیادی را پشت سر گذاشته اما مشکلات فعلی کشور که با بیکاری و رکود تورمی سال های گذشته و تحریم ها و تهدیدهای جدی کشورهایی نظیر آمریکا، رژیم صهیونیستی و برخی دولت های عربی همراه شده است، نوع جدیدی از توطئه دشمنان به شمار می رود.
وی بیان کرد: احتمال کاهش درآمدهای ارزی کشور با توجه به این مشکلات و تحریم ها در نیمه دوم سال وجود دارد و همین امر یکی از مشکلات اقتصادی مهم پیش رو به شمار می رود.
وی ادامه داد: علاوه بر آنها مفاسد اقتصادی، رانت، سوء استفاده های مالی و آسیب های اجتماعی نیز موجب خسران سرمایه اجتماعی و اعتماد عمومی شده است و باید برای حل این مشکلات چاره اندیشی شود.
رییس شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر لزوم حفظ آمادگی مدیریت شهری برای رویارویی با این شرایط خاص، گفت: کاهش درآمدهای شهرداری ها می تواند مشکلات این بخش را دوچندان کند و پیش بینی های لازم و تدابیر مقابله ای در این خصوص باید اندیشیده شود.
'هاشمی' بر پرهیز از برخورد منفعلانه در مقابل مشکلات اقتصادی مدیریت شهری تاکید کرد و افزود: برنامه ریزی سریع، اصولی و جامع از عوامل اصلی مقابله موثر با مشکلات است که اهتمام ویژه مدیران را می طلبد.
وی همچنین امنیتی نکردن اعتراض های احتمالی مردم در مقابل مشکلات اقتصادی را مورد تاکید قرار داد و اضافه کرد: این اعتراض ها در همه جای دنیا از جمله شهرهای بزرگی نظیر پاریس، نیویورک و لندن اتفاق می افتد ولی آنها این اعتراض ها را امنیتی نمی کنند در حالی که برخی اعتراض های بسیار کوچکتر ایران در گذشته امنیتی شده و مشکلات جدی ایجاد کرده است.
وی لزوم ارتباط روزافزون مجمع روسای شوراهای اسلامی کلانشهرها و مراکز استان های کشور با شورای عالی استان ها را یادآوری کرد و ادامه داد: این ارتباط باید ساختاری باشد و نحوه فعالیت در این بخش به صورت سیستمی تعریف شود.
رییس شورای اسلامی شهر ارومیه نیز در این نشست خدمت رسانی بی منت به مردم را وظیفه اصلی شورا دانست و گفت: پرهیز از سهم خواهی و استفاده از اندیشه های نوین موجب رشد شوراها می شود.
رسول اصغرزاده افزود: شوراهای اسلامی شهر به ویژه در کلانشهرها و مراکز استان ها باید با هم آشتی مجدد داشته باشند و با تکیه بر توانمندی ها و ظرفیت های موجود به نحو مطلوب در راستای توسعه شهرها تلاش کنند.
وی اضافه کرد: نگرش های خاص حاکم مانعی پیش روی استفاده از ظرفیت بالقوه شوراها شده و این نگرش ها قابل تغییر است.
به گزارش ایرنا در این جلسه در خصوص راهکارهای توسعه فعالیت های شوراهای اسلامی شهرهای کشور و همچنین ارتقای همکاری این مجمع با شورای عالی استان بحث و تبادل نظر شد.
ارومیه از امروز میزبان شصت و یکمین مجمع مشورتی روسای شوراهای اسلامی کلانشهرها و مراکز استان های سراسر کشور است و این مجمع تا فردا ادامه می یابد.
اعضای این مجمع فردا /پنجشنبه/ از طرح های عمرانی و سرمایه گذاری شهر ارومیه بازدید می کنند.
2093/3072

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي اقتصادي محسن هاشمي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۴۰۰۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قتدار جمهوری اسلامی ایران ثمره اتحاد نیروهای مسلح است

فرمانده منطقه پدافند هوایی شمال شرق کشور گفت: اقتدار دفاعی و قدرت بازدارندگی کشور، ثمره وحدت، همدلی و یکپارچگی نیروهای مسلح تحت تدابیر فرمانده معظم کل قواست. - اخبار استانها -

بعه گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، امیر سرتیپ دوم ستاد محمدرضا معصومی در مراسم استقبال از کارکنان وظیفه جدید الورود به این منطقه پدافندی، با بیان اینکه توانمندی، همدلی و یکرنگی موجود بین نیروهای مسلح، تأمین کننده اقتدار و امنیت کشور است، گفت: امروز پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به‌روزترین و مجهزترین سامانه‌‌ها را در اختیار دارد و این واقعیتی انکارناپذیر است که نیروهای مسلح ما از قدرت برتر پدافند هوایی در منطقه برخوردار هستند و دشمنان نیز این را به خوبی می‌دانند.

وی افزود: به واسطه همت بلند و اعتماد به توانمندی جوانان و دانشمندان داخلی از محدوده شعار خارج و وارد عرصه عمل و به یک قدرت در منطقه تبدیل شده‌ ایم.

امیر سرتیپ دوم ستاد معصومی با بیان اینکه رزمندگان اسلام با نثار جان خود در هشت سال دفاع مقدس از شرف، عزت و تمامیت ارضی نظام جمهوری اسلامی دفاع کردند، تصریح کرد: اگر امروز دانشمندان ما در علوم مختلف و سلاح‌های نظامی سرآمد جهانیان هستند به برکت خون شهدا و ایثارگری رزمندگان دفاع مقدس است.

وی با بیان اینکه سربازان نماد ایستادگی و استقامت کشور هستند، تاکید کرد: سربازان چشمان بیدار جامعه بوده و جزو نیروهای بی‌ادعا در نیروهای مسلح هستند.

فرمانده منطقه پدافند هوایی شمال شرق کشور دوران مقدس سربازی را شاداب‌‌ترین زمان زندگی سربازان دانست و گفت: سربازان در ایثار، فداکاری، اسوه و نمونه بودن دارای کارکرد مثبت اجتماعی هستند.

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • از برگزاری اجلاسیه سراسری روسای شوراهای اسلامی کشور تا تدوین شناسنامه باغ‌های شهر قم
  • اصفهان؛ میزبان دومین اجلاس مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا
  • اقتدار جمهوری اسلامی ایران ثمره اتحاد نیرو‌های مسلح است
  • قتدار جمهوری اسلامی ایران ثمره اتحاد نیروهای مسلح است
  • آموزش در حوزه بانوان جدی گرفته شود
  • اتحاد ایران و پاکستان نقش بسیاری در مبارزه با اسرائیل دارد
  • تقویت همکاری‌های ایران و پاکستان در حل مشکلات منطقه موثر است
  • رئیسی: تقویت همکاری‌های ایران و پاکستان به عنوان دو کشور اسلامی مهم می‌تواند در حل مشکلات منطقه موثر باشد
  • رئیسی: تقویت همکاری‌های ایران و پاکستان در حل مشکلات منطقه موثر است/قدردانی شریف از رئیسی
  • توسعه پتروپالایشگاه‌ها بخشی از مشکلات حوزه انرژی را برطرف می‌کند