Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - لندن – ايرنا – با نزديک شدن به اوج گرماي تابستان، شرکت اصلي تأمين‌کننده آب انگليس اعلام کرد که محدوديت موقتي را براي حدود 7 ميليون مشترک آب در شمال غرب اين کشور به اجرا مي گذارد.

به گزارش روز چهارشنبه ايرنا، شرکت `يونايتد يوتيليتي` اعلام کرده است که از پنجم ماه اوت (14 مرداد) محدوديت‌هاي تازه‌اي را به‌عنوان ضمانت براي `تأمين نيازهاي ضروري آب` به اجرا مي‌گذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اين شرکت انگليسي مي‌گويد که ذخاير آب کشور براثر گرماي هوا در ماه جولاي به‌شدت پايين آمده و پيش‌بيني مي‌شود که اين وضعيت تا پايان ماه جاري ميلادي ادامه پيدا کند.
`يونايتد يوتيليتي` همچنين محدوديت‌هايي را از اواخر ماه ژوئن گذشته براي استفاده از آب در ايرلند شمالي به اجرا گذاشته و براي مشترکين خود در مجمع‌الجزاير سيلي نيز دستورالعملي‌هايي را وضع کرده که بر اساس آن، مصرف آب به حداقل برسد.
يک سخنگوي `يونايتد يوتيليتي` عنوان کرد که‌موج گرماي اخير ازنظر تعداد روز از سال 1976 در شمال غرب انگليس بي‌سابقه بوده و باوجود بارش‌هاي اخير اما همچنان سطح مخازن آب پايين است و با توجه به پيش‌بيني ادامه گرماي هوا، لازم است که با ايجاد محدوديت موقتي براي مصرف‌کنندگان آب، تأمين آب براي مصارف ضروري را تضمين کنيم.
اين شرکت هم‌زمان کارزارهايي را براي تشويق به مصرف صحيح آب براي مصرف‌کنندگان به راه انداخته و درعين‌حال هشدار داده است که متخلفين را تا سقف يک هزار پوند جريمه خواهد کرد.
طبق دستورالعمل‌هاي وضع‌شده افراد نبايد باغچه‌هاي شخصي را با شلنگ آبياري کنند و همچنين شستن ماشين و حياط خانه با آب ممنوع است. به‌اين‌ترتيب آبياري باغچه‌ها به‌وسيله آبپاش و شستن خودرو با سطل آب و دستمال مجاز خواهد بود.
به گفته `يونايتد يوتيليتي` يک ساعت استفاده آب از شلنگ، حدود 540 ليتر آب مصرف مي‌شود که به‌اندازه مصرف متوسط يک هفته يک خانواده چهار تن است. اين شرکت انگليسي پيش‌بيني مي‌کند که محدوديت‌هاي يادشده مصرف آب را به ميزان 5 تا 10 درصد معادل يک‌صد ميليون ليتر در روز کاهش مي‌دهد.
اين در حالي است که تحقيقات صورت گرفته نشان مي‌دهد شرکت `يونايتد يوتيليتي` ازنظر نشت آب در رديف دوم شرکت‌هاي آب‌رساني انگليس قرار دارد. اين شرکت پس از `تمز واتر` روزانه 133 ليتر آب در روز به هدر مي‌دهد که 12 ليتر از ميانگين حد مجاز بيشتر است.
از سويي، کميسيون ملي زيرساخت انگليس در گزارشي اعلام کرده است که روزانه 2 هزار و 900 ليتر آب (معادل 20 درصد) در شبکه‌هاي آب‌رساني اين کشور به هدر مي‌رود و در اين رابطه بر لزوم تعمير شبکه‌هاي آب‌رساني تأکيد کرده است.
پروفسور ديويد هال، استاد دانشگاه گرينويچ و کارشناس صنعت آب مي‌گويد که شرکت‌هاي آب خصوصي انگيزه‌اي براي تعمير شبکه آب‌رساني ندارند چون هزينه اين کار از سود آن‌ها کم مي‌کند و اين کار برايشان مقرون‌به‌صرفه نخواهد بود.
توني جونيپر مدير کارزار زيست‌محيطي دبليو دبليو اف مي‌گويد: در کوتاه‌مدت اميدوارم که شرکت‌هاي تأمين‌کننده آب تلاش بيشتري را براي جلوگيري از هدر رفتن آب صورت دهند. اعمال محدوديت استفاده از آب، هشداري در رابطه با جدي بودن تغييرات آب و هوايي است.
وزارت محيط‌زيست انگليس براي هدف‌گذاري سال 2050 در نظر دارد تا ميزان نشت آب در شبکه‌هاي آب‌رساني را به نصف برساند.
با اين‌ حال کارشناسان پيش‌بيني مي‌کنند که در بهترين حالت تنها مي‌توان از هدر رفتن يک هزار و 400 ليتر آب صرفه‌جويي کرد. کميسيون ملي زيرساخت انگليس نيز مي‌گويد که پروژه‌هاي عمراني براي جلوگيري از نشت آب طي يک دهه گذشته عملاً متوقف‌شده است.
با شروع فصل گرما، بسياري از شرکت‌هاي آب‌رساني در انگليس نسبت به افزايش روند بي‌سابقه مصرف آب هشدار دادند. اين شرکت‌ها اعلام کردند که ميلياردها ليتر آب مازاد به شبکه آب کشور تزريق کرده اما زيرساخت‌هاي موجود، کفاف حجم بيشتر آب را نمي‌دهد.
بر اساس گزارش‌ها، خشک‌سالي در انگليس هر 5 تا 10 سال يک‌بار در فصل تابستان رخ مي‌دهد. کارشناسان اصلي‌ترين دليل اين معضل را وجود مراکز پرفشار مي‌دانند که مانع تشکيل سامانه کم‌فشار مي‌شود.
بدترين خشک‌سالي در انگليس به تابستان سال 1976 برمي‌گردد که دماي هوا براي دو هفته پياپي در ماه ژوئن به نزديک به 36 درجه رسيده بود.
اروپام ** هـ ن *شبس*1488 **
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۴۰۰۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأمین آب آشامیدنی قشم با یارانه میلیاری/ صرفه‌جویی کنید

مدیرعامل شرکت آب، برق و تاسیسات سازمان منطقه آزاد قشم با تاکید بر صرفه‌جویی در مصرف آب، گفت: تولید آب شرب در این جزیره توسط دستگاه‌های آب‌شیرین‌کن است که هزینه‌های میلیاردی به دنبال دارد. - اخبار استانها -

شهرام داوری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار تسنیم در قشم اظهار داشت: در حال حاضر برای تولید هر مترمکعب آب در جزیره قشم باید 25 هزار تومان پرداخت کرد که 17 هزار تومان آن توسط سازمان منطقه آزاد قشم پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه در این شرایط تولید آب بسیار گران است و باید در مصرف آن صرفه‌جویی کرد، تصریح کرد: برای تامین آب شرب جزیره، سازمان منطقه آزاد قشم رقمی در حدود 224 میلیارد تومان یارانه پرداخت می‌کند.

مدیرعامل شرکت آب، برق و تاسیسات سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به طرحهای آبرسانی اجرا شده در جهت افزایش تولید آب در قشم، خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال میزان تولید آب در این منطقه از 23 به 27 هزار مترمکعب افزایش یافته است.

داوری قدیمی بودن لوله‌های انتقال آب در برخی از مناطق قشم به ویژه در بافت قدیم را از جمله مشکلات حال حاضر آبرسانی در این جزیره عنوان کرد و گفت: نوسازی این خطوط انتقال از برنامه‌های مهم این شرکت است که امیدواریم بتوانیم در سالجاری بخش قابل توجهی از آن را انجام دهیم.

انتهای پیام/7558

دیگر خبرها

  • صرفه جویی ۴۰ درصدی در مصرف آب با سیستم ابیاری زیر سطحی
  • خودرو ، جایزه صرفه جویی در مصرف برق
  • تأمین آب آشامیدنی قشم با یارانه میلیاری/ صرفه‌جویی کنید
  • برگزاری رویداد فن‌آب برای صرفه‌جویی مصرف آب در صنایع نساجی
  • در مصرف برق صرفه جویی کنید خودرو جایزه ببرید
  • گران‌ترین پاداش صرفه جویی در مصرف برق مشخص شد | ۴۷ میلیون جایزه برای مشترکان خانگی
  • با صرفه جویی در مصرف برق، خودرو جایزه بگیرید
  • کنتورهای هوشمند موجب صرفه جویی برق شدند
  • جایزه خودرو برای صرفه‌جویی کنندگان در مصرف برق خانگی
  • صرفه جویی ۱۲۰۰ مترمکعبی مصرف آب در دانشگاه بیرجند