Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، هاشم آقازاده‌ معاون پارک علم و فناوری دانشگاه تهران در تفاهم‌نامه پارک علم و فناوری دانشگاه و کانون فارغ‌التحصیلان دانشکده فنی این دانشگاه که عصر امروز در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: در واقع یکی از بازوهای اصلی تحقق دانشگاه کار آفرین پارک علم و فناوری است، امروز دانشگاه‌های نسل سوم به طوری برنامه ریزی شده‌اند که توانسته‌اند در مسیر کسب و کار و تبدیل آن به ثروت حرکت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: خوشبختانه دانشگاه تهران با برنامه ریزی‌های انجام شده توانسته است در این مسیر حرکت كند و گام بردارد تا بتواند دانش دانشجویان را به ثروت تبدیل کند.

حركت پارك هاى علم و فناورى در مسير كاهش وابستگى به نفت 

معاون پارک علم و فناوری دانشگاه تهران در ادامه با بیان اینکه پارک‌های علم و فناوری در کشورمان ارتباط دهنده دولت، دانشگاه و صنعت هستند، اضافه کرد: این پارک‌ها در مسیر اقتصاد دانش بنیان، تولید ملی و کاهش وابستگی اقتصادی به نفت حركت مى كنند.

آقازاده‌ تصریح کرد: وظیفه پارک علم و فناوری دانشگاه تهران، اتصال حلقه‌های مفقوده‌ میان دانشگاه و جامعه، تبدیل ایده‌ها به کسب و کار و خلقت ثروت است.

وی گفت: هدف ما این است که پارک در این راستا بتواند هدف‌های خود را به انجام برساند، امروز مبنای فعالیت پارک‌ها بر مبنای ارتباط میان صنعت و دانشگاه است؛ در حال حاضر در برنامه راهبردی دانشگاه به عنوان مرکز کار آفرینی معرفی شده است.

معاون پارک علم و فناوری دانشگاه تهران در ادامه در خصوص امضا این تفاهم نامه، گفت: این تفاهم نامه در راستای کمک به ایجاد و توسعه کسب و کارهای فناور‌ از طریق ارائه خدمات عمومی و تخصصی با ارزش افزوده بالا، جذب سرمایه گذاری خارجی و ورود کار آفرینان‌ و واحد‌های صنعتی به بازارهای جهانی است.

آقازاده‌ در خصوص انجام همکاری‌های مشترک در حوزه فناوری و کار آفرینی میان پارک و دانشکده فنی دانشگاه تهران، گفت: هدف از اجرای این تفاهم نامه، اجرای برنامه‌ها و رویدادها‌ی کار آفرینی و فناوری به صورت مشترک، حمایت از صاحبان ایده و ایجاد کسب و کارهای جدید به صورت مشترک و استفاده از ظرفیت‌های آزمایشگاهی، کارگاهی، تجهیزات و مشاوران تخصصی کسب و کار برای کمک به صاحبان ایده و رشد و توسعه شرکت‌های فناور‌ است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار دانشگاهی پارک علم و فناوری دانش بنیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۴۰۱۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد شهرک فناوری در خراسان شمالی با همکاری پارک علم و فناوری

ایسنا/خراسان شمالی رئیس پارک علم و فناوری خراسان شمالی از ارتقای ۱۳ پله‌ای این مجموعه در اقتصاد دانش بنیان کشور خبر داد و گفت: قرار است شهرک فناوری در استان ایجاد شود.

قربانی محمدرضا پنجم اردیبهشت ماه در آیین کلنگ زنی طرح انتقال آب غیر شرب به واحدهای فناور استان، از توافق با شهرک‌های صنعتی استان برای ایجاد شهرک فناوری در ضلع شمالی پارک به وسعت ۳۰ هکتار خبر داد.

وی پارک علم و فناوری خراسان شمالی را دبیر خانه کشوری صنایع خلاق و دبیرخانه ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان استان توصیف کرد و گفت: برای تسریع در انجام امور، بروکراسی اداری در پارک و واحد های زیرمجموعه عملا وجود ندارد و رتبه پارک در ستاد اقتصاد دانش بنیان استان که در سال گذشته ۲۶ کشوری بود، امسال با ۱۳ رتبه ارتقا به ۱۳ کشوری رسیده است.

محمدرضا حسین نژاد در آیین آغاز این پروژه، فعالیت های قبلی پارک علم و فناوری را زمینه ساز حرکت پرشتاب این پارک خواند و ادامه داد: قرار گرفتن خراسان شمالی در اقتصاد دانش بنیان در رده استان‌هایی مثل خراسان رضوی، باعث افتخار است.

استاندار، توجه به نخبگان، تقویت هیأت های اندیشه ورز، ایجاد تعاونی های دانش بنیان و جذب نقدینگی در دست مردم، تاسیس شرکت های سهامی عام و سایر تدابیر برای مشارکت مردم در پروژه های نیمه تمام را از اهم مواردی خواند که می تواند در جهش تولید موثر باشد .

وی افزود: فروش واحد های دولتی و اعطای مشوق های مالیاتی از دیگر مواردی هستند که می تواند در رونق و جهش تولید اثر گذار باشد.

استاندار به حمایت‌های گسترده دولت از شرکت های دانش بنیان اشاره و اظهار امیدواری کرد در سال ۱۴۰۳ با انتقال آب، بخشی از مشکلات واحد های فناور رفع شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ایجاد شهرک فناوری در خراسان شمالی با همکاری پارک علم و فناوری
  • ضرورت ورود شرکت‌های فناور به صنعت کردستان
  • ایجاد ۳۰ هکتار شهرک فناوری در خراسان شمالی
  • افزایش فضای کارخانه نوآوری درخشان یزد
  • دیوارهای کارخانه نوآوری درخشان یزد برداشته شود
  • دیوار‌های کارخانه نوآوری درخشان برداشته شود
  • دانشگاه آزاد با ارائه راهکارهای تحول‌آفرین به حل مسائل استان کمک کند
  • فناوری با بلوغ پایین در پارک‌های علم و فناوری رها شده اند 
  • گردهمایی دو روزه مدیران مراکز نوآوری و ‌پارک‌های علم و فناوری به پایان می رسد
  • تولید دستگاه دمنده گاز CO۲ برای آندوسکوپی در ایران