Web Analytics Made Easy - Statcounter

قزوین-ایرنا-معاون وزیر بهداشت و درمان و مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت: سالانه 140 هزار میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز ماست که حدود 100 هزار میلیارد ریال آن از سوی دولت پرداخت می شود.

به گزارش ایرنا، طاهر موهبتی شامگاه چهارشنبه در نشست هم اندیشی با اصحاب رسانه استان قزوین افزود: در حال حاضر 40 میلیون بیمه شده به همراه افراد کمیته امداد تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به جمعیت حدود 6 میلیون نفری کشور که فاقد بیمه هستند،یادآور شد: متاسفانه بخشی از مردم تنها زمانی که نیاز به درمان داشته باشند اقدام به بیمه شدن می کنند و همین مساله باعث شده تا با توجه به رایگان بودن این نوع بیمه برای افراد نیازمند آمار دقیقی در خصوص بیمه شدگان کشور نداشته باشیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بدهی های این سازمان،اظهار داشت: در حال حاضر حدود 70 هزار میلیارد ریال بدهی داریم که امسال 10 هزار میلیارد آن از طریق واگذاری اوراق کسر خواهد شد.
این مسئول ادامه داد: همچنین براساس تبصره 17 قانون بودجه مکلف شده بودیم با تجمیع اطلاعات درمانی بیمه شدگان نسبت به حذف دفترچه های بیمه در کشور اقدام کنیم و در این راستا هم اکنون این مساله در 560 بیمارستانی دولتی به مورد اجرا گذاشته شده و افراد تنها با ارائه کد ملی می توانند خدمات درمانی خود را دریافت کنند.
به گفته وی، در حال حاضر با پرداخت بدهی های بیمه سلامت به داروخانه های کشور، این مساله به روز شده و در بیمارستان ها نیز از 13 ماه به 6 ماه کاهش یافته است.
موهبتی در خصوص رسیدگی به بیماران خاص نیز یادآور شد: مجلس شورای اسلامی برای سال 97 و از محل ردیف اعتبارات بهداشت 2 هزار و 190 میلیارد ریال تعیین کرد اما تاکنون تامین منابع مالی آن محقق نشده و در عین حال نیز این سازمان سالانه 11 هزار میلیارد ریال در این زمینه هزینه می کند
40 میلیون از جمعیت ایرانیان تحت پوشش این بیمه قرار دارند که 22 میلیون نفر آنان را روستاییان تشکیل داده اند.
8054*3013

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعی درمان بیمه سلامت اعتبار مورد نیاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۴۰۲۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چتر حمایت بر سر بیماران خاص و صعب‌العلاج

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز، زارع، مدیرکل بیمه سلامت استان البرز گفت: تنها در سال گذشته  ۳۰ میلیارد تومان به عنوان هزینه درمان در بخش های مختلف به بیماران خاص وصعب العلاج پرداخت شد.

او  افزود: شرط حمایت صندو.ق  از بیماران خاص دارا بودن یکی از بیمه های پایه در حوزه سلامت یا تامین اجتماعی یا  نیروهای مسلح است.

به گفته وی بیماران خاصی که تاکنون موفق زیر پوشش این صندوق قرار نگرفته اند و می توانند با مراجعه به سامانه بیمه سلامت و ثبت کدملی و شماره همراه تحت پوشش قرار گیرند.

صندوق حمایت از بیماران خاص بیش از ۱۰۰ گروه از بیماری های خاص را در زمینه دارو ویزیت توانبخشی وپارا کلینیک تحت پوشش قرار می دهد.

دیگر خبرها

  • اجرای عملیات آبخیزداری نیازمند حدود ۳.۵ همت اعتبار است
  • افتتاح پارک علم و فناوری سلامت در سمنان
  • چتر حمایت بر سر بیماران خاص و صعب‌العلاج
  • رفع اختلال در سامانه بیمه سلامت در گلستان تا ۲۴ ساعت آینده
  • نیاز به ۹۰‌ همت اعتبار برای تکمیل پروژه آزادراه حرم تا حرم
  • اختلال در سامانه بیمه سلامت
  • ۱۳۰ هزار میلیارد تومان، اعتبار مورد نیاز طرح دارویار
  • تخصیص ۲۶ میلیارد تومان اعتبار برای احداث دیوار ساحلی جوادیه بجنورد
  • وزیر صمت: خودروسازان متخلف به قوه قضاییه معرفی می شوند
  • تکمیل مجتمع آبرسانی شیخ موسی ۳۸۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد