Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - شيراز- ايرنا- مديرعامل شرکت شهرک هاي صنعتي فارس گفت: با اختصاص مشوق 70 درصدي براي سرمايه گذاران در شهرک صنعتي ميمند فيروزآباد، شرايط براي تبديل شدن اين شهرک به مهمترين قطب توليد، فرآوري عرقيات گياهي و گياهان دارويي کشور مهياست.

به گزارش ايرنا احد فتوحي، چهارشنبه در بازديد از شهرک صنعتي ميمند از توابع شهرستان فيروزآباد افزود: بر اساس مصوبه جديد هيات مديره شرکت شهرک‌هاي صنعتي فارس و با هدف جذب و حمايت حداکثري از سرمايه گذاران براي ايجاد توليد و اشتغال پايدار، پرداخت سهم نقدي خريد اراضي در شهرک صنعتي ميمند پنج درصد با اقساط 48 ماهه تعيين شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي بيان داشت: همچنين مقرر شده به عنوان مشوق تا سقف 70 درصد از مبالغ اسناد تعهدي باقي مانده به سرمايه گذاران به شرط ايجاد اشتغال و بهره برداري از واحد صنعتي در شهرک صنعتي ميمند انجام شود.
فتوحي ادامه داد: اختصاص اين مشوق‌ها که تا پايان سال 97 براي آن مهلت تعيين شده، زمينه مناسبي را براي توسعه سرمايه گذاري در اين شهرک صنعتي فراهم مي‌کند.
وي با بيان اينکه شهرک صنعتي ميمند داراي زيرساخت هاي آب، گاز و برق است بر تکميل زيرساخت ها نظير آسفالت بخشي از شهرک صنعتي و نيز اصلاح مسير ورودي تاکيد کرد.
مديرعامل شرکت شهرک‌هاي صنعتي فارس، با بيان اينکه تا کنون 15قرارداد سرمايه گذاري در شهرک صنعتي ميمند منعقد شده است گفت: پنج واحد صنعتي در اين شهرک با اشتغال 60نفر در مرحله بهره برداري است.
فتوحي، در مورد اعتراض صنعتگران مستقر در اين شهرک صنعتي مبني بر لزوم برخورد با واحدهايي که به صوت غيرمجاز در خارج از محدوده اين شهرک به فعاليت مي پردازند، اظهار داشت: بر اساس قانون مصوبه هيات دولت، استقرار واحدهاي توليدي در شعاع کمتر از 50 کيلومتر شهرک هاي صنعتي ممنوع است.
وي ادامه داد: اين کار در صورتي امکان پذير است که شهرک صنعتي، زمين طرح مورد نظر را در اختيار نداشته باشد يا استقرار آن واحد صنعتي به لحاظ بهداشتي، زيست محيطي و يا مسايل ديگر در شهرک صنعتي امکان پذير نباشد.
او افزود: با در نظر گرفتن موارد ياد شده، ضروري است در زمينه استقرار واحد صنعتي در خارج از شهرک هاي صنعتي از شرکت صنعتي ميمند فارس استعلام شود.
وي بيان کرد: در مورد استقرار صنايعي نظير ساخت جعبه پلاستيکي که در خارج از شهرک صنعتي ميمند مستقر شده اند هيچگونه استعلامي به شرکت شهرک هاي صنعتي فارس ارايه نشده و ما مشکلي با استقرار اين واحدها در شهرک هاي صنعتي نداريم.
مدير عامل شرکت شهرک‌هاي صنعتي فارس اضافه کرد: با توجه به صرف هزينه هاي بالا براي توسعه و تامين زيرساخت ها در شهرک صنعتي ميمند و نيز وجود مشوق هاي سرمايه گذاري، معافيت هاي مالياتي و ارايه خدمات حمايتي به صنايع مستقر، استقرار و فعاليت واحدها در خارج از شهرک صنعتي قابل قبول نيست و توجيه اقتصادي و فني ندارد از اين رو ضروري است که در اين زمينه مسئولان حساسيت بيشتري داشته داشته باشند
وي ادامه داد: شهرک صنعتي ميمند که در زميني به مساحت 95 هکتار راه اندازي شده است از ظرفيت استقرار 66 واحد صنعتي با پيش بيني ايجاد اشتغال براي 330 نفر برخوردار است.
مديرعامل شرکت شهرک‌هاي صنعتي فارس همچنين در بازديد از يکي از واحد هاي عضو کنسرسيوم و خوشه گلاب و عرقيات گياهي ميمند بر حمايت شرکت شهرک هاي صنعتي فارس از فعالان اين خوشه تاکيد کرد و اظهار داشت: وجود 67 واحد سنتي و صنعتي در زمينه توليد گلاب و 60 نوع عرقيات گياهي، زمينه مناسبي براي فعاليت اين خوشه فراهم کرده است.
فتوحي گفت: با فعاليت اين خوشه، دستاورد‌هاي مهمي در بخش ‌هاي توسعه بازار داخلي و خارجي، ارتقاي سطح کمي و کيفي محصولات و ارتقاي سطح فناوري واحد‌هاي عضو خوشه صنعتي حاصل شد.
اين مقام مسئول بيان کرد: با استفاده از ظرفيت هاي موجود در فن بازار منطقه اي فارس، برخي واحد هاي عضو خوشه به فناوري هاي نوين مجهز شده اند.
فتوحي اظهار داشت: يکي از مهمترين الزامات اعضاي اين کنسرسيوم براي حضور در بازار‌هاي خارجي، ايجاد شرايط لازم براي عرضه محصولات با يک نشان (برند) مشترک بود که با برگزاري نشست هاي مختلف، فرآيند ثبت برند مشترک نيز به پايان رسيده است.
وي گفت: همچنين با حمايت شرکت شهرک هاي صنعتي فارس، جواز نشان حلال و گواهينامه محصول سالم براي محصولات کنسرسيوم صادراتي گلاب و عرقيات گياهي ميمند فارس اخذ شده است.
فتوحي ادامه داد: با توجه به اينکه کشور‌هاي اسلامي بدون مجوز حلال، اجازه ورود هيچ کالايي به کشورشان را نمي‌دهند
اين نشان، زمينه مناسبي را براي افزايش صادرات محصولات در کشور‌هاي هدف صادراتي فراهم مي‌کند.
شهرستان فيروزآباد در فاصله 93 کيلومتري جنوب غرب شيراز قرار دارد.
9873 /6118
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۴۰۴۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور واحد‌های تولیدی شهرک صنعتی اردبیل در نمایشگاه ایران اکسپو

هاشم علایی گفت: ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران با عنوان «ایران اکسپو» از هشتم تا دوازدهم اردیبهشت‌ماه امسال در محل نمایشگاه‌های بین المللی تهران برگزار می‌شود که در این نمایشگاه، چند واحد تولیدی شهرک‌های صنعتی استان حضور خواهند یافت.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل از حمایت مالی این شرکت از حضور تولید کنندگان در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی خبر داد و افزود: نمایشگاه ایران اکسپو به عنوان بزرگ‌ترین رویداد صادراتی کشور، فرصت بسیار مناسبی برای تولید کنندگان محسوب می‌شود تا ضمن معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های داخلی، نسبت به استفاده از ظرفیت بازارهای جدید صادراتی و توسعه بازارهای موجود اقدام کنند.

به گفته او، با حمایت از حضور واحدهای تولیدی در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی تلاش می‌کنیم تا ضمن کمک به ارتقاء دانش و فناوری تولید کنندگان، زمینه‌های شناسایی، توسعه بازار هدف و فروش محصولات تولیدی آنان نیز فراهم شود.

علایی، این حمایت‌ها را در قالب اجاره غرفه، بازدید از نمایشگاه‌های اختصاصی، تخصصی، توانمندی، اکسپو، نمایشگاه فروش و همچنین اعطای کمک هزینه‌های اعزام هیات‌های تجاری به خارج از کشور برشمرد و افزود: امیدواریم با برنامه‌های حمایتی که در قالب کمک‌های بلاعوض از واحدهای تولیدی و سرمایه‌گذاران انجام می‌شود شاهد توسعه صنعت استان و افزایش اشتغال در سال مزین به جهش تولید با مشارکت مردم باشیم.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • طرح به کارگیری زندانیان رای باز در واحد‌های تولیدی
  • طرح به کارگیری زندانیان رای باز در واحد‌های تولیدی ورامین
  • تنوع کشت گیاهان دارویی رونق‌بخش اقتصاد در کردستان
  • تحویل زمین به آبکاران به شرط آغاز ساخت پیش‌تصفیه
  • انعقاد ۱۸۲ قرارداد با سرمایه‌گذاران در شهرک‌های صنعتی فیروزآباد
  • استفاده از هوش مصنوعی در برنامه‌ریزی‌های بخش کشاورزی
  • حضور واحد‌های تولیدی شهرک صنعتی اردبیل در نمایشگاه ایران اکسپو
  • پروژه‌های آماده‌سازی اراضی ۱.۵ میلیون واحد مسکونی در کشور آغاز شد
  • احیاء یک واحد تولیدی راکد بعد از ۱۰ سال
  • شهرک‌های صنعتی فیروزآباد روی ریل توسعه