Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-27@22:44:56 GMT

درخواست وزیر بهداشت از وزیر صنعت

تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۴۰۵۱۸

درخواست وزیر بهداشت از وزیر صنعت

به گزارش جماران؛ وزیر بهداشت در نامه ای به وزیر صنعت خواستار جلوگیری از تاسیس کارخانه جدید اقلام دخانی شد.

سید حسن هاشمی در این نامه با اشاره به نامه قبلی خود به این وزارتخانه مبنی بر ابراز نگرانی از تاسیس کارخانجات تولید سیگار در کشور و مخالفت با ابتکار عمل صنعت بین‌المللی دخانیات فیلیپ موریس، خواستار جلوگیری از احداث و راه اندازی کارخانجات جدید شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی یادآور شد: در اجرای تبصره ۳ ماده ۱۰۲ قانون برنامه پنجم توسعه که بر اساس آن دولت مکلف شده بود اقداماتی را برای برقراری توازن تولید سیگار با مصرف انجام دهد، آن وزارت نسبت به راه‌اندازی کارخانجات با ظرفیتی به مراتب فراتر از تقاضای داخل اقدام کرده است.

وزیر بهداشت تاکید کرده با توجه به پایان یافتن برنامه پنجم توسعه و اقدامات انجام شده در این راستا، ترتیبی اتخاذ شود تا از راه‌اندازی کارخانجات جدید محصولات دخانی در کشور جلوگیری شود و گزارشی از آخرین وضعیت تولید دخانیات و واردات کالای دخانی در کشور، همچنین درخواست جلوگیری از ورود محصولات دخانی نوپدید به ستاد کشوری کنترل دخانیات این وزارت ارسال شود.

هاشمی تصریح کرد: پیشنهاد تولید سیگار مارلبورو در کشور با رسمیت بخشیدن به شرکت بین‌المللی آمریکایی فیلیپ موریس پس از خروج این کشور از برجام و اعمال فشار برای وضع تحریم‌های بین المللی علیه ایران، حاکی از راهبرد مخوف صنایع دخانی در هدف قراردادن سلامت جوانان و زنان و بازار مستعدی برای توسعه این صنعت مرگبار است. 

وزیر بهداشت با بیان اینکه تلاش صنایع دخانی برای ورود به بازار ایران که از آن به عنوان «جواهر خاورمیانه» در اسناد افشا شده توسط سازمان جهانی بهداشت نامبرده شده از سال‌ها پیش برنامه ریزی شده بود، اظهار داشت: عوامل این صنایع پس از تصویب قانون جامع کنترل دخانیات، همواره با ابراز نگرانی از بحث قاچاق این محصولات مانع اجرای موثر کلیدی‌ترین راهکارهای کنترل دخانیات شامل افزایش مالیات دخانیات و درج تصاویر هشدار دهنده بهداشتی با ساده‌سازی بسته بندی این محصولات و حذف تعابیر و نمادهای تبلیغاتی شده اند.

هاشمی افزود: بدیهی است رسمیت بخشیدن به صنعتی که برخلاف الزامات کنوانسیون کنترل دخانیات، خود را به عنوان مروج دنیای بدون دخانیات با تولید محصولات بدون دود معرفی می‌کند، در شرایط کنونی کشور زمینه رایزنی، تلاش و حضور این شرکت را برای گسترش مصرف دخانیات در جامعه فراهم می‌کند. با توجه به ایجاد ظرفیت تولید سیگار در کشور در برنامه پنجم، دیگر نیازی به ورود صنایع جدید نبوده و راهکارهای دیگری برای تبدیل وضعیت قاچاق محصولات این شرکت می‌بایست دنبال شود.

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام جهانی 2018 نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 وزیر بهداشت دخانیات وزیر صنعت دکتر هاشمی سیگار ایران دخانیات ایران تولید سیگار در ایران جام جهانی 2018 نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۴۰۵۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه امسال وزارت صمت برای جهش بزرگ تولید خودرو/ تیراژ تولید روزانه ۵۰۰۰ دستگاه خودرو رسید

وزیر صمت با اشاره به برنامه‌های توسعه‌ای برای صنعت خودرو در سال جاری، از برنامه‌ریزی برای افزایش ۲۰ درصدی تولید خودرو برای امسال خبر داده و اعلام کرد که در حال حاضر تیراژ روزانه تولید خودرو به ۵۰۰۰ دستگاه رسیده است.

به گزارش ایسنا، عباس علی‌آبادی در گفت‌وگوی تلویزیونی با تاکید بر برنامه‌ریزی وزارت صمت بر توسعه صنعت خودرو در سال جاری، اظهار کرد: برنامه‌های گسترده ای برای صنعت خودرو در نظر گرفته‌ایم و در سال جاری تلاش خواهیم کرد تا ظرفیت تولید را افزایش دهیم. در حال حاضر به ظرفیت تولید ۵۰۰۰ خودرو در روز رسیده‌ایم و تلاش داریم که این میزان را حدود ۲۰ درصد افزایش دهیم که قطعا جهش بسیار بزرگی خواهد بود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در رابطه با بحث واردات خودرو نیز گفت: موضوع واردات خودرو را در دستور کار داریم تا به این وسیله، تعادل بهتری در تامینِ تقاضای بازار و بحث ناترازی به وجود آوریم؛ خوشبختانه اتفاقات خوبی در این زمینه رخ داده و در شرف وقوع است؛ خبرهای بسیار خوبی در این زمینه داریم.

وی افزود: در حال حاضر تاکسی‌های برقی نیز وارد کشور شده و مردم می‌توانند ثبت‌نام کرده و خریداری کنند. مردم می‌توانند ثبت‌نام و تاکسی برقی دریافت کنند؛ البته باید از ظرفیت‌های قانونی استفاده کنیم. لازم است به همه آن‌هایی که منتظر آن ظرفیت‌های قانونی هستند، عرض کنم که منتظر نمانید و بیایید از همین فرصت‌هایی که ایجاد شده استفاده کنید.

او با بیان اینکه باید به مردم گفت که هر کوتاهی در خدمت‌رسانی به مردم است، به ناتوانایی ما ببخشند، تصریح کرد: ما حداکثر تلاش خود را بسیج کرده‌ایم، همه باید کمک کنند تا موفق شویم. برنامه‌ریزی‌ها صورت گرفته و همکاران بنده، شبانه‌روز در تلاش برای تحقق اهداف و برنامه‌ریزی‌ها هستند. البته بخش خصوصی نیز به خوبی مشارکت داشته و کمک می‌کنند.

هفته گذشته، وزیر صنعت، معدن و تجارت با حضور در جلسه‌ی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی، در رابطه با برخی موضوعات خودرویی نظیر اسقاط خودروهای فرسوده، ارتقای ایمنی خودروهای تولیدی، واردات خودروهای دست دوم، ارزبری خودروهای مونتاژی و تامین ناوگان حمل و نقل عمومی، به ارائه پاسخ پراخت و در نهایت مقرر شد، ظرف یک ماه آینده، وزارت صنعت، معدن و تجارت برنامه‌های خود را در رابطه با این موضوعات به کمیسیون ارائه کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • موافقت با درخواست کوبا برای استفاده از کشتی‌های ایرانی
  • شرکت مگاموتور در تولید روزانه انواع پیشرانه رکورد زد
  • زخم کاری سیگارهای الکترونیک
  • خبر جدید وزیر صنعت برای متقاضیان خودرو/ علی‌آبادی: این خودرو‌ها را وارد کردیم؛ می‌توانید ثبت‌نام کنید و بخرید
  • برنامه امسال وزارت صمت برای جهش بزرگ تولید خودرو/ تیراژ تولید روزانه ۵۰۰۰ دستگاه خودرو رسید
  • ماجرای گاز «خنده» قلیان‌ها چیست؟/ جزییات طرح وزارت بهداشت درباره قلیان «اکسیژن»
  • جزییات طرح وزارت بهداشت درباره قلیان «اکسیژن» / ماجرای گاز «خنده» قلیان‌ها
  • درخواست بلینکن از رئیس جمهور چین درباره ایران
  • گزارش وزارت بهداشت درباره سرطان‌زایی سیگار‌های الکترونیک؛ زیر بار صدور مجوز نمی‌رویم
  • درخواست بلینکن از چین: با شرکت‌های آمریکایی عادلانه رفتار کنید