Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما،​ حجت الاسلام و المسلمین خاتمی در همایشی که به مناسبت روز ملی تکریم و بزرگداشت امامزادگان در جوار بارگاه مقدس صالح بن موسی الکاظم برگزار شد در سخنان خود افزود: نامیدن روزی به نام روز امامزادگان در دهه کرامت اقدامی مناسب و ستودنی است و اصل این دهه را که با ولادت حضرت معصومه (س) آغاز و با بزرگداشت حضرت احمد بن موسی ، شاهچراغ (ع) به عنوان سومین حرم ولایت در کشور ما ادامه می یابد و با سالروز ولادت امام رضا (ع) به پایان می رسد به نام دهه کرامت ، حسن سلیقه دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی امام زادگان و مزار شریف آنها را پایگاه نور و معونیت توصیف کرد و گفت: امام زادگان این ویژگی را دارند که در جوار آنها و در حریم آنها دل ها متوجه خدا شود.


خطیب نماز جمعه تهران افزود: زیارت بارگاه امامزاده ها را مصداق تعظیم شعائر دینی دانست و افزود: ابراز عشق به فرزندان فاطمه (س) ادای اجر رسالت است و آن کس که به این فرزندان امامان ارادت ورزد یعنی به خود آن امامان گرانقدر ارادت دارد.


وی با اشاره به اینکه برخی معاندان و غیر دین ها مانند وهابی ها مفهوم زیارت را نمی فهمند گفت: آنها تکریم این بندگان صالح خداوند را به منزله پرستش تعبیر می کنند اما باید گفت شما که اموال خود را به فردی مانند ترامپ می بخشید آیا ترامپ پرستی نیست ما که بندگان صالح خدا را تکریم می کنیم انگ شرک به آن می زنند مشرک کسانی هستند که باج به دشمنان اسلام می دهند.


حجت الاسلام خاتمی افزود: امامزادگان و بقاع متبرکه کانون های یاد خدا هستند و در دنیایی که غفلت در آن موج میزند این بقاع های نورانی ذخایر و ثروت معنوی هستند و مردم در جوار آنان آرام می گیرند.


خطیب نماز جمعه تهران گفت: در جای جای کشور ما بقاع امامزاده های نورانی وجود دارد زیرا ایرانیان عاشق اهل بیت (ع) بودند چون امامزاده ها در وطن خود در فشار و خفگان به سر می بردند ایرانیان آنها را با آغوش باز استقبال می کردند و حتی برای دفاع از آنان حاضر بودند به شهادت برسند و این اوج ارادت ایرانیان به اهل بیت عصمت و طهارت است.


وی افزود: امامزاده ها حق حیات به گردن ما دارند و نمودی از عشق ما به ولایت و ولایت مداری اند زیرا این بزرگواران کانون نور و ابلاغ معرفت دینی بودند.


حجت الاسلام خاتمی امام زادگان را پناهگاه، ​ملجع و آرام بخش توصیف کرد و گفت: امامزادها مبلغان خاموشند آنها در زمان حیاتشان با بیان قلمشان به تبلیغ دین پرداختند و بعد از شهادت نیز مرقد و مزار آنها مبلغ پاکی و هر کدام از آنها فدای دین شدند واین به ما ارزش دین مداری و فدا شدن در راه دین را می آموزد.


در این مراسم از سه خانواده شهید تجلیل شد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: خاتمی خطیب نمازجمعه امامزادگان کانون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۴۰۵۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«وعده صادق» نشانه قدرت نیروهای نظامی و انتظامی ایران است

به گزارش خبرنگار مهر، حمید حیدری صبح امروز صبح چهارشنبه در آئین گرامیداشت روز ۲۹ فروردین و رژه مشترک نیروهای مسلح استان گلستان اظهار کرد: باتدبیر امام خمینی (ره) ۲۹ فروردین روز ارتش در تقویم جمهوری اسلامی نام گرفت که در دوران هشت سال جنگ تحمیلی شاهد رشادت‌های این قشر از جامعه بودیم.

وی افزود: ارتش زمانی که با انقلاب اسلامی همراه شد و به ندای امام خمینی (ره) لبیک گفت به یک ارتش انقلابی تبدیل شد و پیروزی انقلاب مرهون اطاعت پذیری بدنه ارتش از امام راحل بود.

جانشین تیپ ۲۳۰ شهید متاجی گرگان بدنه ارتش را انقلابی اعلام کرد و گفت: در تمام لحظات ارتش در کنار مردم بود و از ارزش‌های آنها دفاع کرد و در آخر توانست پیروزی‌های بزرگی را برای کشور به ارمغان بیاورد.

وی یادآور شد: در دوران هشت سال دفاع مقدس با اقتداری که نیروهای مسلح و بسیج داشتند اجازه ندادند حتی یک وجب از خاک ایران از دست برود و امروز به عنوان یک سرباز اعلام می‌کنم نیروهای مسلح یکی از قدرتمندترین نیروهای انتظامی و نظامی دنیا است و این در وعده صادق به نمایش گذاشته شد.

حیدری با اشاره به اینکه ما حرف نمی‌زنیم و عمل می‌کنیم، اظهار کرد: اگر کسی بخواهد گوشه چشمی به کشور داشته باشد و فکرهای آشفته ای نسبت به جمهوری اسلامی در سر خود بپروراند یقیناً سیلی محکمی خواهد خورد.

کد خبر 6080757

دیگر خبرها

  • برگزاری کنگره ملی امامزادگان محروق و ابراهیم (ع) درنیشابور
  • انجام عملیات وعده صادق در سایه ولایت مداری
  • رفسنجان، طولانی ترین مسیر کاروان پیاده روی صادقیه در کشور را اجرا می کند
  • برگزاری کنگره ملی امامزادگان محروق و ابراهیم(ع)نیشابور
  • نیشابور میزبان کنگره ملی امامزادگان محمد محروق و ابراهیم(ع) می شود
  • برگزاری کنگره ملی امامزادگان محمد محروق و ابراهیم در نیشابور
  • «وعده صادق» نشانه قدرت نیروهای نظامی و انتظامی ایران است
  • عرض ارادت شاعران کودک و نوجوان به ساحت مقدس امام رضا (ع)
  • آیین غبار روبی آستان مقدس امام زاده عبدالله بافق
  • آیین غبار رویی آستان مقدس امام زاده عبدالله بافق