Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - خرم آباد - ايرنا - رئيس سازمان جهاد کشاورزي لرستان گفت: امسال طبق برنامه، 27 هزار تن انواع بذر گندم براي سال زراعي آينده کشاورزان لرستاني تأمين شده است.

به گزارش ايرنا عبدالرضا بازدار روز چهارشنبه در نشست شوراي تحقيقات، آموزش و ترويج استان لرستان افزود: به منظور تأمين بذر مورد نياز کشاورزان علاوه بر تامين بذر گندم و جو‌ 70 تن نخود توليد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي اظهار داشت: يک نوع شبدر به نام عطا توسط محققين مرکز تحقيقات در استان لرستان نيز تکثير شده است.
رئيس سازمان جهاد کشاورزي لرستان بر ادامه عمليات اجرايي باغ گياه شناسي زاگرس خرم آباد به منظور توليد، تکثير و جمع آوري کلکسيوني از انواع گياهان زراعي تاکيد کرد.
به گزارش ايرنا زمين هاي کشاورزي لرستان 783 هزار هکتار است که 185هزار هکتار آن آبي(23درصد) و 598 هزار هکتار ديگر به صورت ديم(77درصد) کشت مي شوند.
3210/3022
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۴۰۷۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید ۱۰ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: از دهه دوم فروردین تاکنون بیش‌از ۱۰ هزار ۱۲۶ تن گندم از کشاورزان شهرستان‌های جنوبی استان خریداری شده است. - اخبار استانها -

سیدمحمدرضا سیدحسینی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زاهدان اظهار داشت: از دهه دوم فروردین تاکنون بیش‌ از 10 هزار 126 تن گندم از کشاورزان شهرستان‌های جنوبی استان سیستان و بلوچستان خریداری شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه در سال زراعی جاری 35 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به زیر کشت گندم رفته است، افزود: کار برداشت 10 درصد از گندمزارهای سیستان و بلوچستان به اتمام رسیده است.

وی تصریح کرد: بیش از 150 دستگاه کمباین بومی و مهاجر و 600 دستگاه دروگر جهت برداشت محصول گندم و  16 مرکز خرید جهت تحویل گندم کشاورزان در سطح استان پیش‌بینی و آماده خدمت‌رسانی هستند.

سیدحسینی اظهار داشت: در سال زراعی گذشته 32 هزار هکتار در سیستان وبلوچستان گندم کشت و کشاورزان 70 هزار تن گندم آردی و بذری به مراکز خرید تحویل دادند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اختصاص ۹۸ میلیارد ریال برای طرح‌های آبرسانی کشاورزی گناباد
  • خرید ۱۰ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان
  • خرید تضمینی گندم از ۲۰ اردیبهشت آغاز می شود
  • آغاز خرید تضمینی گندم از ۲۰ اردیبهشت
  • پیش‌بینی تولید ۳۳۰ هزار تن گندم در شهرستان کرمانشاه
  • تولید انواع بذر در مراکز تحقیقات کشاورزی فارس
  • آفت سن وبیماری زنگ تولید گندم در کرمان را تهدید می کند
  • تکمیل کننده جشن شکرگزاری گندم پرداخت زکات است
  • جشن برداشت گندم در دهلران
  • افزایش تولید در واحد سطح با بذور اصلاح شده گندم