Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@11:07:33 GMT

روسیه: با اقدام یونان مقابله به مثل می‌کنیم

تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۴۰۸۱۵

روسیه: با اقدام یونان مقابله به مثل می‌کنیم

وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که اقدام یونان به اخراج دیپلمات‌های روس را بی‌پاسخ نخواهد گذاشت.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دولت آتن در اوایل ژوئیه تصمیم گرفت که دو دیپلمات روس را از یونان اخراج کرده و اجازه ورود دو دیپلمات دیگر را به خاک یونان یونان ندهد.

این اقدام دولت آتن با این ادعا صورت گرفت که این افراد اقداماتی غیرقانونی انجام داده‌اند که امنیت ملی یونان را تهدید می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ماریا زاخاروا، سخنگوی دستگاه دیپلماسی روسیه در واکنش اعلام کرد: اقداماتی نظیر اخراج دیپلمات‌های روس از یونان بدون پاسخ باقی نخواهد ماند.

وی خاطرنشان کرد: ما این درک را داریم که مردم یونان با شرکای روسی خود ارتباط دارند و نباید به خاطر اقدامات تحریک‌آمیز کثیفی که متأسفانه آتن به عمل آورده، آسیب ببینند.

این مقام روسی گفت: ما درباره سیاست صحبت می‌کنیم و در چنین شرایطی اقداماتی از این دست عواقبی را در پی خواهد داشت.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت: به طور قطع چنین حرکتی باعث تیرتر شدن روابط دوجانبه می‌شود و مبتنی بر اصول سازنده نیست.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام روسيه يونان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۴۰۸۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشعل المپیک پاریس روشن شد

 در فاصله ۱۰۰ روز مانده به آغاز بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس، مشعل المپیک به صورت رسمی در یونان روشن شد.

به گزارش مهر، بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ فرانسه مرداد امسال به میزبانی شهر پاریس برگزار خواهد شد و مشعل المپیک ۲۰۲۴ امروز سه شنبه به صورت رسمی در یونان که مبدا مسابقات المپیک است روشن شد.

مری مینا هنرپیشه یونانی، شعله مشعل را با نور خورشید روشن کرد و آن را به اولین حمل‌کننده که قهرمان قایقرانی المپیک ۲۰۲۰ توکیو است رساند.

مانادو شناگر زن فرانسوی و دارنده ۳ مدال المپیک، به‌عنوان نخستین ورزشکار، مشعل المپیک را در خاک یونان حمل کرد. او مشعل المپیک را از استفانوس انتوسکوس یونانی، دارنده مدال طلای رقابت‌های قایقرانی المپیک ۲۰۲۰ توکیو، تحویل گرفت.

این مراسم در معبد ۲۶۰۰ ساله هرا برگزار شد و کاتِرینا ساکلاروپولو رئیس‌جمهوری یونان و توماس باخ رئیس کمیته بین‌المللی المپیک از جمله چهره‌های شاخص حاضر در این مراسم بودند. مشعل المپیک ۱۱ روز در خاک یونان توسط ۶۰۰ مشعل‌دار حمل و سپس ۷ اردیبهشت در مراسمی به برگزارکنندگان المپیک ۲۰۲۴ پاریس تحویل داده می‌شود.

مشعل بازی‌های المپیک ۸ اردیبهشت با کشتی «بلم» (کشتی که پس از بازی‌های ۱۸۹۶ آتن به آب انداخته شد) سفرش را به مقصد فرانسه و شهر پاریس، آغاز خواهد کرد. این مشعل ۱۹ اردیبهشت به بندر مارسی می‌رسد و ۱۰ هزار حمل‌کننده آن را در ۶۴ شهر فرانسه حمل خواهند کرد.

مشعل المپیک سفری ۱۲ هزار کیلومتری خواهد داشت و پنجم مرداد به مراسم افتتاحیه المپیک پاریس در رودخانه سن وارد می‌شود. این برای نخستین بار است که مراسم افتتاحیه المپیک در ورزشگاه اصلی کشور میزبان برگزار نمی‌شود.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: ابراز علاقه یونانی ها به توسعه روابط با ایران ناکامی رضا دهدار در تایلند؛ سهمیه المپیک از دست رفت

دیگر خبرها

  • چه اقداماتی قبل از پرواز و در فرودگاه باید انجام داد؟
  • بورکینافاسو ۳ دیپلمات فرانسوی را اخراج کرد
  • اعتصاب‌های گسترده یونان را فلج کرد
  • مشارکت برای مقابله بر دشمن مشترک
  • مدودف: آمریکا در اعتراضات گرجستان دست دارد
  • دیپلمات روس: بازرسان آژانس اتمی در ایران به کار خود بازگشتند
  • رییسی و پوتین درباره حمله سپاه به اسرائیل چه گفتند؟
  • هرگونه اقدام علیه منافع ایران را سهمگین‌تر از قبل پاسخ خواهیم داد
  • گفت‌وگوی تلفنی پوتین و رئیسی اقدام تلافی ‎جویانه ایران علیه اسرائیل
  • مشعل المپیک پاریس روشن شد