Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-24@16:02:15 GMT

بیمه سلامت ۷ هزار میلیارد تومان بدهی دارد

تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۴۰۹۷۶

طاهر موهبتی عصر چهارشنبه در پایان سفر یک روزه خود به استان قزوین درجمع خبرنگاران استان حضور یافت و به سوالات آن‌ها پاسخ داد.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت در خصوص تعداد جمعیت بیمه شده و میزان بدهی گفت: در کشور بیش از ۳۴ میلیون نفر بیمه رایگان شده اند و ۶ میلیون نفر هم از افراد کمیته امداد هستند.

وی بیان کرد: زیان انباشته مربوط به سال ۹۵ این سازمان بالغ بر ۷ هزار میلیارد تومان است البته پیش بینی ما حدود ۹ هزار میلیارد تومان بود که با مدیریت هزینه از زیان‌ها کم کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مردم نگران نباشند، خدمات بیمه سلامت ادامه می‌یابد

موهبتی تصریح کرد: علیرغم مشکلات ایجاد شده همه تلاش خود را بکار خواهیم بست تا هیچ توقفی در روند خدمات بیمه سلامت ایجاد نشود و مردم نگران نباشند.

وی در پاسخ به سوال دیگری در مورد اعتبارات امسال اظهارداشت: در سال جاری ۱۰ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان از بودجه عمومی به سازمان اختصاص یافته که میزان هزینه‌های ما حدود ۱۴ هزار میلیارد تومان است و در این راستا بیش از ۳ هزار میلیارد تومان کسری بودجه داریم.

۵ میلیون نفر دفترچه بیمه ندارند

موهبتی یادآورشد: بررسی‌ها نشان می‌دهد حدود ۵ تا ۶ میلیون نفر در کشور فاقد هرگونه دفترچه بیمه‌ای هستند و شاید یک دلیل آن سرعت عمل در صدور دفترچه بیمه باشد و برخی هروقت نیاز داشتند بسرعت خود را بیمه می‌کنند که این روند منطقی نیست.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت تصریح کرد: با تشکیل معاونت آی تی در سازمان زمینه توسعه خدمات الکترونیک مهیا شده و امیدواریم بتوانیم با این کار مقدمات حذف دفترجه‌های بیمه و ارائه خدمات الکترونیک را فراهم کنیم.

وی اضافه کرد: با اجرای طرح احراز و شناسایی دقیق‌تر افراد بیمه شده در ۵۶۰ بیمارستان دولتی دفترچه بیمه سلامت را حذف کرده ایم و این کار بتدریج سراسری خواهد شد.

موهبتی گفت: بیمه سلامت ویژه کسانی است که درآمد مالی مناسبی ندارند، اما برخی از کسانی که خود را بیمه کرده اند وضعیت مناسبی دارند و از نظر قانونی نمی‌توانند تحت پوشش قرار گیرند که بتدریج همه آن‌ها را شناسایی و حذف خواهیم کرد.

پرداخت به داروخانه‌ها به روز شده است

وی از پرداخت مطالبات خود به مراکز درمانی، پزشکان و داروخانه‌ها نیز خبرداد و اظهارداشت: با همه تنگنا‌ها و مشکلات مالی بدهی داروخانه‌ها از ۱۳ ماه کاهش یافته و به روز شده و در بخش دولتی نیز از ۱۳ ماه به ۶ ماه کاهش یافته است.

موهبتی اظهارداشت: بخش خصوصی هم تا دو ماه گذشته طلب خود را دریافت کرده و مصمم هستیم تا بقیه مطالبات رانیز پرداخت کنیم.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: استان قزوین سلامت کمیته امداد مشکلات بودجه کسری بودجه آی تی الکترونیک بیمارستان درآمد پوشش مشکلات مالی بخش خصوصی مدیرعامل میلیارد بیمه سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۴۰۹۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۹۵ هزار نفر از جمعیت خراسان جنوبی زیرپوشش بیمه سلامت

 اربابی گفت: حدود ۴۹۵ هزار نفر از جمعیت خراسان جنوبی زیرپوشش بیمه سلامت هستند که حدود ۶۵ درصد جمعیت استان را شامل می‌شوند و از این تعداد حدود ۳۸۴ هزار نفر بیمه رایگان دریافت کرده اند.

مدیرکل بیمه سلامت استان با بیان اینکه پوشش بیمه همگانی در خراسان جنوبی تقریباً تکمیل شده ولی هنوز امکان دارد فرد فاقد پوشش بیمه‌ای وجود داشته باشد، افزود: تمامی افراد فاقد پوشش بیمه می‌توانند با مراجعه به دفاتر پیشخوان و همچنین سامانه خدمات شهروندی بیمه سلامت به آدرس:https://csp.ihio.gov.ir از پوشش بیمه سلامت بهره‌مند شوند.

به گفته وی هم استانی‌ها برای اطمینان از داشتن بیمه پایه خدمات درمانی خود می‌توانند کد دستوری #۱۶۶۶* را شماره گیری کنند.

وی به سامانه ۱۶۶۶ برای پاسخگویی به سوالات هم استانی‌ها اشاره کرد و افزود: مردم اگر بیمه نداشتند، نگران نباشند چراکه سازمان بیمه سلامت با تمهیداتی که اندیشیده، همه اقشار حتی اتباع خارجی را هم بیمه می‌کند.

مدیرکل بیمه سلامت از پوشش بیمه‌ای رایگان برای افراد دهک‌های یک تا پنج جامعه خبر داد و گفت: باتوجه به دریافت اطلاعات این افراد از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، افراد مشمول دهک‌های یک تا پنج به صورت متمرکز و سیستمی بیمه سلامت رایگان شده اند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • بهره مندی ۱۰ هزار و ۵۰۰ بیمار خاص از خدمات بیمه سلامت
  • مشکل بیمه کارگران شهرداری سنندج با وعده حل نخواهد شد
  • ۴۹۵ هزار نفر از جمعیت خراسان جنوبی زیرپوشش بیمه سلامت
  • بهره مندی ۱۰ هزار و ۵۰۰ سخت درمان از خدمات بیمه سلامت
  • نشان‌دار شدن ۱۳۹۱ زوج نابارور در سامانه بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد
  • پرداخت بیش از ۱۲ هزار و ۷۳۰ میلیارد ریال به مراکز درمانی
  • فعالیت سامانه نسخ الکترونیک بیمه سلامت پایدار شد
  • نشان‌دار شدن بیش از ۲ هزار زوج نابارور در استان کرمانشاه
  • اتصال بیمه‌های تکمیلی به سامانه‌های بیمه در راستای حذف کاغذبازی‌ها
  • تولد ۷۰ نوزاد در مرکز درمان ناباروری رویش بیرجند