Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-26@10:54:11 GMT

عشاير مي توانند الگوي اقتصادي کشور باشند

تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۴۰۹۹۹

عشاير مي توانند الگوي اقتصادي کشور باشند

خبرگزاري آريا - قم - ايرنا- رئيس سازمان امور عشاير کشور گفت: عشاير با کمترين نرخ بيکاري، نداشتن معوقات بانکي و تکيه بر توانمندي بومي و توليدات داخلي مي توانند الگوي اقتصادي در کشورمان باشند.

به گزارش ايرنا، کرمعلي قندالي عصر چهارشنبه در نخستين جلسه شوراي عشايري استان قم افزود: در 3 سال گذشته بيش از 8 هزار ميليارد ريال تسهيلات به عشاير پرداخت شده است، اما آنان در بازپرداخت تسهيلات ،معوقات بانکي ندارند و اين يک سرمايه عظيم فرهنگي و اجتماعي است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي در ادامه گفت: امروز بيش از 213 هزار خانوار عشاير دردورترين نقاط کشور به صورت شبانه روز درحال تلاش بوده و بدون اينکه هزينه اي براي کشور ايجاد کنند کار خود را به خوبي انجام مي دهند و مي توان گفت بزرگترين امتياز عشاير، صداقت آنان مي باشد.
قندالي با اشاره به پايبندي عشاير به ارزش ها و هنجارهاي جامعه، تقديم 10 هزار شهيد را مورد توجه قرار داد و گفت: عشاير کمترين آسيب ها و تخريب را در مراتع و مناطق طبيعي داشته و انطباق پذيري آنها با شرايط زيست محيطي بي نظير است.
وي با بيان اينکه عشاير کارکردها و ظرفيت هاي بسيار ارزشمندي داشته و فقط 4 درصد بيکاري در جامعه عشايري وجود دارد، تصريح کرد: در استان قم هر خانوار عشايري، به طور ميانگين 100 رأس دام دارد که زندگي خود را با آن گذران مي کند.
قندالي با بيان اينکه دولت در سال هاي اخير به موضوع عشاير توجه ويژه اي داشته و خدمات گوناگوني از جمله در حوزه بهداشت و درمان به آنها ارائه کرده است، خاطرنشان کرد: ما آماده پرداخت تسهيلات به عشاير براي تأمين نهاده هاي دامي آنها هستيم.
وي همچنين بر ضرورت فراهم آوردن امکان لازم براي عرضه محصولات لبني و صنايع دستي عشاير تأکيد کرد و گفت: پروژه هاي عمراني از جمله احداث راه هاي مواصلاتي و بزرگراه ها نبايد بدون توجه به وضعيت زندگي و تردد عشاير انجام شود و پيش از آن بايد در رابطه با عشاير نيز استعلام هاي لازم اخذ شود.
** استاندار قم نيز در اين جلسه با بيان اينکه بايد توجه ويژه اي به عشاير و دغدغه هاي آنان داشته باشيم، اظهار داشت: عشاير همواره در تأمين امنيت در کشورمان در ابعاد گوناگون نقش بسزايي داشته اند که بايد مدنظر قرار بگيرد.
سيد مهدي صادقي با بيان اينکه عشاير افراد باصفا، صادق، صميمي و کم توقعي هستند، تصريح کرد: عشاير در هر منطقه اي که حضور دارند، منشأ برکات بسياري بوده اند و مسئولان امر بايد تلاش کنند تا وضعيت زندگي آنها بهبود يافته و موجب رضايتمندي آنان شود.
8146/ 6133/
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۴۰۹۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردبیل فردا میزبان دومین جشنواره بین‌المللی عشایر است

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل با اشاره به آغاز رسمی جشنواره بین المللی کوچ عشایر در روز جمعه گفت: ۴۱ طایفه عشایری کشور و عشایر سه کشور خارجی میهمان دومین جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر جعفرآباد مغان هستند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، حسن محمدی‌ادیب عصر پنجشنبه در مراسم آغازین جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر در جعفرآباد بیله‌سوار، گفت: برای دومین سال متوالی جشنواره کوچ عشایر در استان اردبیل به صورت بین‌المللی و با حضور عشایر غیور کشورمان و سه کشور خارجی در حال برگزاری است.

وی تصریح کرد: در این جشنواره شرکت‌کنندگان سعی می‌کنند تا آداب، رسوم و توانمندی‌های خود را در عرصه‌های مختلف به نمایش گذاشته و با برگزاری برنامه‌های نمادین عروسی عشایر، برپایی آلاچیق، تولید محصولات صنایع دستی و لبنی، بازی‌های بومی، محلی و سایر ظرفیت‌ها بتوانند قابلیت بی‌نظیر خودشان را در معرض نمایش بگذارند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: از 41 طایفه عشایری، 32 طایفه مختص استان اردبیل است و از هشت استان کشور نیز عشایر سعی کردند تا در این رویداد حاضر شده و توانمندی عشایر ساکن در مناطق خود را به نمایش بگذارند.

محمدی‌ادیب افزود: برای دومین سال متوالی از کشور عراق، ترکیه، مغولستان، نیجریه و افغانستان نیز طوایف عشایری حاضر شده تا در قالب برنامه‌های آیینی، موسیقی ظرفیت‌های عشایر اقوام و قبایل مختلف عشایری را در کنار زیباترین گنجینه‌های کوچ، زندگی و هویت عشایری و همچنین سواره شتر، اسب و جهاز به نمایش بگذارند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: این رویداد از ساعت 9 صبح فردا به صورت رسمی آغاز شده و تا 18 عصر ادامه خواهد داشت که امیدواریم میهمانان مختلف در این رویداد بتوانند با توجه به شرایط آب و هوایی مناسب و همچنین ظرفیت‌های بی‌نظیر عشایر شاهسون استان و سایر عشایر غیور و غیرتمند کشورمان، ساعات خوشی را در کنار عشایر سپری کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل اضافه کرد: مسئولان میراث فرهنگی، امور عشایری و دستگاه‌های دیگر تصمیم گرفتند تا در قالب جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر مغان از کوچ برتر، شتر و اسب برتر، جهاز و آلاچیق برتر نیز در پایان این مراسم تجلیل کرده و برترین‌ها را در این حوزه‌ها معرفی کنند.

محمدی‌ادیب بیان کرد: عشایر نماد هویت و غیرت ایرانیان هستند و امروز نیز به عنوان مرزبانان غیرتمند در مرزهای کشور و مناطق مختلف سعی می‌کنند تا حامی و مدافع انقلاب اسلامی باشند.

انتهای پیام/131

 

دیگر خبرها

  • از اکسپو ایران ۲۰۲۴ چه می دانید؟​
  • سمنان در تعریف پیوست فرهنگی الگوی کشور شود
  • اردبیل فردا میزبان دومین جشنواره بین‌المللی عشایر است
  • از اکسپو ایران ۲۰۲۴ چه می‌دانید؟
  • فرهاد قائمیان: تبعات منفی فرسودگی جمعیت برای جامعه مخرب است
  • قابل توجه فعالان اقتصادی
  • تبعات منفی فرسودگی جمعیت برای جامعه مخرب است
  • عدد ۶ برای پرسپولیس مقدس است/ از پتانسیل بانک ها استفاده می کنیم
  • اجرای طرح تولید قراردادی با هدف خودکفایی گوشت قرمز
  • رییس اتاق اصفهان خواستار توجه به مَضرات اقتصادی تعطیلی پنجشنبه‌ها شد