Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک مقام وزارت اقتصاد فرانسه روز چهارشنبه تاکید کرد که درخواست های این کشور، انگلیس و آلمان برای معافیت شرکت های خود از تحریم های ضدایرانی از سوی آمریکا رد شده است.
به گزارش صدای ایران مقام فرانسوی که خواست نامش فاش نشود، گفت: «نه مایک پمپئو وزیر امور خارجه و نه استیون منوچین وزیر خزانه‌داری آمریکا پاسخ مثبتی به نامه سه کشور اروپایی ندادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما انتظار داشتیم برخی شرکت ها از تحریم ها معاف شوند، اما متاسفانه چنین نشد»
دولت های فرانسه، انگلیس و آلمان یک ماه پیش در نامه ای مشترک خطاب به وزارت خانه های خارجه و خزانه داری آمریکا، خواستار معافیت شرکت‌های دارای رابطه با تهران از تحریم‌های ضدایرانی واشنگتن شده بودند.
آمریکا بلافاصله این درخواست را رد کرد و از آنها خواست با کاخ سفید همراهی کنند.
به نقل از نامه نیوز، پاسخ منفی آمریکا به اروپا در حالی است که فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز دوشنبه در واکنشی تند تاکید کرد که بروکسل و تهران موازین حقوقی را به کار می‌گیرند تا شرکت‌های اروپایی فعال در ایران از تحریم‌های آمریکا مصون بمانند.
وی ادامه داد که این اتحادیه مفاد حقوقی دور زدن تحریم‌های آمریکا را فعال کرده و همچنین تمام تلاش را خواهیم کرد تا ایران از منافع اقتصادی توافق هسته ای سال 2015 از جمله برداشتن تحریم‌ها منافع کاملی کسب کند.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: تحریم آمریکا اروپا ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۴۱۰۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر رئیسی حائز اهمیت است/تحریم‌های آمریکا اهمیتی ندارد

وزیر امور خارجه پاکستان سفر اخیر رئیس جمهوری اسلامی ایران به آن کشور را حائز اهمیت دانست و تاکید کرد: اسلام‌آباد اهمیتی به تحریم‌های آمریکا نمی‌دهد و هر آنچه که مطابق با منافع ملی باشد انجام خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از شبکه‌های خبری پاکستان، سناتور محمد اسحاق دار طی گفت‌وگو با خبرنگاران در پارلمان در اسلام‌آباد اظهار کرد: سفر سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران به پاکستان بسیار حائز اهمیت است و دولت به زودی رهبران جناح اپوزیسیون را در جریان کامل جزئیات و دستاوردهای این سفر قرار خواهد داد.

وی درباره طرح خط لوله انتقال گاز از ایران به پاکستان نیز افزود که ما نیازی به پنهان کاری نداریم و اگر سوء تفاهم‌های اخیر میان دو کشور حل نشده بود پس چرا رئیس جمهور ایران باید به پاکستان سفر کند.

وزیر امور خارجه پاکستان اظهار داشت: اینکه در بیانیه مشترک ایران و پاکستان در پایان سفر آیت‌الله رئیسی اشاره‌ای به مذاکرات خط لوله گاز نشده است، مساله‌ای نیست؛ بحث اصلی این است که ما اهمیتی به تحریم‌های آمریکا نمی دهیم.

وی تاکید کرد: پاکستان هر آنچه که مطابق با منافع ملی خود باشد را انجام خواهد داد و ما اهمیتی به تحریم‌های آمریکا نمی دهیم.

سناتور اسحاق درباره گزارش حقوق بشری وزارت امور خارجه آمریکا علیه پاکستان نیز گفت که ما این بیانیه را رد کرده و پاسخ مناسبی به آن داده‌ایم.‌

کد خبر 748170

دیگر خبرها

  • سفر رئیسی حائز اهمیت است/تحریم‌های آمریکا اهمیتی ندارد
  • تحریم مشترک سه کشور علیه ایران | از اشخاص تا هواپیما و کشتی!
  • تداوم تحریم‌های آمریکا علیه ایران به بهانه پهپادی
  • تداوم تحریم‌های آمریکا علیه ایران به بهانه پهپادی و جنگ روسیه و اوکراین
  • حملات پهپادی ویرانگر اوکراین به کارخانه های فولاد روسیه/ اعلام تحریم های جدید آمریکا علیه ایران به بهانه جنگ اوکراین
  • تحریم مشترک انگلیس، آمریکا و کانادا علیه ایران
  • غرب تحریم‌های مرتبط با ایران و روسیه وضع کرد
  • گفت و شنود/ به سه دلیل!
  • دست خالی غرب در برابر ایران | وقتی تیغ تحریم دیگر نمی‌بُرد!
  • آمریکا اتهامات جنایی و تحریمی علیه ۴ ایرانی را علنی کرد | جزئیات رویترز از اسامی افراد و شرکت های تحریم شده | تحریم ها در چه حوزه ای است؟