Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-04-25@02:04:18 GMT

ادامه مذاکرات آستانه درباره حل بحران سوریه

تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۴۱۱۰۷

ادامه مذاکرات آستانه درباره حل بحران سوریه

به گزارش پارس نیوز، 

سفیر روسیه در سوریه بر ادامه مذاکرات آستانه درباره حل بحران سوریه تاکید کرد.

"الکساندر کینچاک"، سفیر روسیه در سوریه گفت که روسیه و آمریکا می‌توانند کارهای زیادی برای بازسازی در سوریه انجام دهند.

 

وی افزود: بازگرداندن زندگی طبیعی به سوریه نیاز به بازسازی فراگیر در زمینه‌های اقتصادی و اجتماعی دارد و این کاری است که دولت سوریه در حال انجام آن است، اما این تلاش‌ها همچون قطره‌ای در دریا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سفیر روسیه در سوریه با بیان اینکه "ساز و کار آستانه برای حل بحران سوریه ادامه خواهد یافت"، افزود: سوریه نیاز به کمک‌های خارجی دارد و اگر روسیه و آمریکا درباره این مسئله توافق کنند، می‌توانیم کارهای زیادی انجام دهیم.

در تاریخ 24-23 ژانویه سال 2017 میلادی (4 و 5 بهمن 1395) در پایتخت قزاقستان برای نخستین بار، مذاکرات مستقیمی بین گروه‌های مسلح مخالف در سوریه و نمایندگان دولت سوریه با میانجیگری روسیه، ایران و ترکیه (سه کشور ضامن صلح در سوریه) برگزار شد که به امضای بیانیه پایانی در مورد حل و فصل مسالمت‌آمیز بحران سوریه و توافق طرفین برای ادامه مذاکرات در این راستا و ایجاد چندین منطقه کاهش تنش در سوریه انجامید و تاکنون 9 دور از مذاکرات آستانه برگزار شده است.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: روسیه سوریه اقتصادی و اجتماعی دولت سوریه قزاقستان دولت ایران و ترکیه ایران و ترکیه بحران سوریه پایتخت روسیه سوریه پارس پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۴۱۱۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلژیک: اروپا در آستانه توافق بر سر دارایی های خارجی روسیه است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، وزیر دارایی بلژیک از تلاش اروپا برای بهره گیری از دارایی های بلوکه شده روسیه خبر داد.

«وینسنت ون پتگم» وزیر دارایی بلژیک روز دوشنبه اعلام کرد که اتحادیه اروپا به توافق سیاسی برای مصادره سود حاصل از ذخایر بانک مرکزی روسیه نزدیک شده است.

وزیر دارایی بلژیک یادآور شد که این دارایی ها در راستای تحریم های بروکسل علیه مسکو مسدود شده است.

همزمان مقامات اتحادیه اروپا در حال بررسی طرحی برای اعمال مالیات بر سود حاصل از دارایی های خارجی روسیه هستند.

«جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا چندی پیش پیشنهاد داد که ۹۰ درصد از سود حاصل از دارایی های خراجی روسیه، به صندوق صلح اروپا واگذار شود تا برای تهیه تسلیحات نظامی برای اوکراین صرف شود و بقیه آن نیز به بودجه اتحادیه اروپا برای حمایت از صنعت دفاعی کی یف منتقل می شود.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری روسیه امروز دوشنبه اعلام کرد که مسکو با ابتکار غیرقانونی آمریکا برای مصادره دارایی‌های روسیه مقابله خواهد کرد.

پسکوف افزود که این کار غیرقانونی است و در نتیجه مشمول اقدامات تلافی جویانه و اقدامات قانونی خواهد شد.

کد خبر 6085812

دیگر خبرها

  • آماده‌باش ستاد مدیریت بحران در آستانه برگزاری کنکور در جیرفت
  • واکنش سفیر روسیه در آمریکا به کمک‌های جدید به اوکراین
  • حماس : تصمیمی برای انتقال به سوریه نداریم
  • سرمربی علیرضا جهانبخش در آستانه هدایت لیورپول؛ جانشین یورگن کلوپ کیست؟
  • رزمایش دریایی مشترک سوریه و روسیه آغاز شد
  • هواپیما‌های ائتلاف آمریکایی ۱۴ بار در روز حریم هوایی سوریه را نقض کردند
  • بلژیک: اروپا در آستانه توافق بر سر دارایی های خارجی روسیه است
  • گاهی دیدارهایی با آمریکایی‌ها داریم اما...
  • لاوروف: غرب در آستانه درگیری نظامی بین قدرت‌های هسته‌ای است
  • شروع کار سفارت در هتل و مذاکرات سفیر برای خرید جنگنده از اتیوپی