Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-19@00:13:31 GMT

کدام استان ها درگیر آلودگی آب هستند؟

تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۴۱۱۰۹

کدام استان ها درگیر آلودگی آب هستند؟

به گزارش جماران؛ معاون بهداشتی وزیر بهداشت گفت: طی چهار ماهه گذشته در چهار استان کشور شاهد اپیدمی‌های ناشی از آب آلوده در چهار استان کشور بودیم.

علیرضا رییسی اظهار داشت:در حال حاضر استان‌های خوزستان، هرمزگان، گیلان و قسمتی از مازندران درگیر با اپیدمی های ناشی از آب آلوده هستند.

وی ادامه داد: ریشه اغلب این اپیدمی‌ها در استفاده از آب ناسالم یا شکستگی لوله های آب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون بهداشتی وزیر بهداشت با اشاره به مسمومیت تعداد زیادی از اهالی روستای ابوالفارس رامهرمز در هفته های اخیر گفت: عامل این مساله در رامهرمز خاموش شدن پمپ انتقال آب بود که برای مدتی آب قطع شد و در این مدت مردم از جای دیگری که آب آلوده بود نسبت به تامین آب اقدام کردند که موجب مسمومیت آن‌ها شد.

وی بیان کرد: فرسودگی سیستم انتقال آب مشکلی مزمن و دیرینه است که با توجه به کمبود آب و استفاده مردم از پمپ‌هایی که روی کنتور آب منازل نصب می شود، هنگام کاهش یا قطعی آب دوباره آبی که از لوله های خارج می شود توسط پمپها به لوله بازمی گردد و مشکل ایجاد می‌کند. 

رییسی در خصوص چگونگی نظارت بر بهداشت شبکه آبرسانی توضیح داد: هشدارها و نامه‌های متعددی از طرف دانشگاه علوم پزشکی به شرکت‌های آب و فاضلاب شهری یا روستایی ارسال کرده ایم و در کنار این نامه نگاری ، آموزش و توانمندی سازی افراد، کلر سنجی، آزمایش‌های میکروبی که نتایج آن‌ها در اختیار مسئولان مربوطه قرار می گیرد انجام می شود.

وی ادامه داد: در کارگروه‌های سلامت امنیت غذایی استان‌ها به ریاست استاندار به صورت مستمر این نظارتها و توصیه ها انجام می‌شود و به صورت مصوبه در می آید که برخی استان ها مانند خوزستان مصوباتشان اجرایی نشده است.

معاون بهداشتی وزیر بهداشت با اشاره به این که کشور در یک دهه اخیر با کمبودهای بارشی رو به رو بوده است بیان کرد:در استان خوزستان 33.5 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش بارش داشته است.

وی تصریح کرد: برای زیرساخت‌های استان باید فکری اساسی شود چرا که آب فعلی و موجود نیز مدیریت نمی شود و به خاطر مشکل دار بودن شبکه هدر رفت آن بالا است.

رییسی ادامه داد: مخازن آب هم نیاز به بازنگری دارد و مدیریت توزیع و تامین آب باید بازنگری شوند.

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام جهانی 2018 نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 آلودگی آب بهداشت انتقال آب آب آلوده بهداشت آب جام جهانی 2018 نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۴۱۱۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کدام دستگاه‌های اداری پنج‌شنبه‌ها تعطیل شدند؟/ توضیح معاون سازمان اداری و استخدامی درباره تغییر تعداد تعطیلات آخر هفته

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مهدی یزدان‌پناه در یک برنامه تلویزیونی درباره تعطیلی پنج‌شنبه‌ها اظهار داشت: موضوعی مطرح شد مبنی بر این‌که دو روز تعطیلی در این لایحه پیش‌بینی شده؛ در حالی که به واقع این‌گونه نیست.

وی گفت: دولت دقیقا خدمت‌رسانی به مردم را هم در شهر تهران و هم در مراکز استان‌ها از شنبه تا چهارشنبه پیش‌بینی کرده و طبیعتا مراکز نظامی، امنیتی، بانک‌ها و مراکز خدمت‌رسانی به مردم در بیمارستان‌ها و دیگر دستگاه‌هایی که در حالت اضطراری و حوادث غیرمترقبه هستند، آنها ساعت کاری خودشان را دارند و پنج‌شنبه خدمت‌رسانی اداری به مردم نیست.

معاون حقوقی مجلس و استان‌های سازمان اداری و استخدامی افزود: بر این اساس، بازار، شرکت‌های خصوصی می‌توانند در روزهای پنج‌شنبه فعالیت داشته باشند.

یزدان‌پناه تصریح کرد: شما می‌دانید طبق قانون اساسی روز جمعه تعطیل رسمی کشور است.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896246

دیگر خبرها

  • ثبت آلودگی هوا در ۳ شهر خوزستان
  • افزایش حق‌الزحمه کار دانشجویی
  • افزایش ۵۰ درصدی حق‌الزحمه کار دانشجویی
  • افزایش ۵۰ درصدی حق‌الزحمه کار دانشجویان پرستاری
  • افتتاح بخش آی.سی.یو و سی.آرم بیمارستان طالقانی تبریز
  • تلاش وزارت بهداشت برای افتتاح ۱۰ هزار تخت بیمارستانی جدید در سال ۱۴۰۳
  • آلودگی هوا در ۲ شهر خوزستان
  • کدام دستگاه‌های اداری پنج‌شنبه‌ها تعطیل شدند؟/ توضیح معاون سازمان اداری و استخدامی درباره تغییر تعداد تعطیلات آخر هفته
  • جذب ۲۶ هزار نیروی ‌جدید در ‌وزارت بهداشت
  • سیل کدام مناطق را درگیر می‌کند؟ / چرا مسوولان چندین سال است فکری برای سیل‌های جنوب کشور نمی‌کنند؟ (فیلم)