Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-19@23:35:31 GMT

فلاحت‌پیشه: فرشچی تابعیت مضاعف ندارد

تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۴۱۱۵۴

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد که براساس استعلام‌های وزارت خارجه و وزارت اطلاعات، خانم فرشچی گزینه پیشنهادی ایران برای تصدی مسئولیت در سفارت ایران در فنلاند دوتابعیتی نیست.

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: بنده اخبار منتشر شده درباره دوتابعیتی بودن خانم فرشچی سفیر پیشنهادی ایران در فنلاند را تکذیب می‌کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی توضیح داد: بلافاصله بعد از شنیدن این خبر با مسئولان وزارت خارجه تماس گرفتم. آنها توضیح دادند که در این باره استعلام‌های چندگانه‌ای گرفته شده، یکی از این استعلام‌ها از وزارت اطلاعات بوده که این وزارتخانه استعلام مثبتی درباره خانم فرشچی داده است. این بدان معناست که ایشان تابعیتی مضاعف ندارد.

پروین فرشچی به عنوان گزینه پیشنهادی ایران برای تصدی مسئولیت سفارت ایران در فنلاند معرفی شده است که هنوز انتخابش در مراحل اداری است. در صورت نهایی شدن انتخاب او به عنوان سفیر جدید ایران در فنلاند، دومین سفیر زن ایران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی خواهد بود.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۴۱۱۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در پکن

  به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از پکن، همزمان با روز ارتش جمهوری اسلامی ایران مراسم ویژه‌ای با حضور سفرا، دیپلمات‌ها و وابستگان نظامی حدود یکصد کشور در پکن پایتخت چین برگزار شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

در این مراسم اهداف نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران با سرداران دیپلماسی که همانا صلح، امنیت، اقتدارمشروع، دفاع از منافع و حقوق ملی و کمک به مظلومان منطقه و مظلومان عالم است، برای شرکت کنندکان تبیین شد.

در این مراسم محسن بختیار سفیر جمهوری اسلامی ایران گفت امروز در شرایطی روز ارتش جمهوری اسلامی ایران را گرامی می‌داریم که نیرو‌های مسلح ما در اعمال حق ذاتی دفاع مشروع بر اساس ماده ۵۱ منشور سازمان ملل متحد و در پاسخ به تجاوزات نظامی مکرر رژیم صهیونیستی و به شهادت رساندن مستشاران رسمی نظامی ایران که به دعوت دولت سوریه در این کشور مشغول فعالیت بودند وبه ویژه حمله نظامی به اماکن دیپلماتیک در دمشق مجموعه‌ای از اقدامات دفاعی علیه پایگاه‌های نظامی این رژیم را به انجام رساندند.

همچنین سرهنگ مشتاقی وابسته نظامی کشورمان در سفارت جمهوری اسلامی ایران در چین گفت ارتش جمهوری اسلامی ایران ازطریق خلیج فارس تا خلیج عدن، از دریای عمان تا دریای مدیترانه، اب‌های ازاد واقیانوس‌ها وبا انجام سفر دریایی ۳۶۰ درجه به دور دنیا اقتدار و حضور خود را در دریا‌ها ثبت وامنیت کشتیرانی وابرا‌های دریایی را تامین می‌نماید.

در حاشیه این مراسم دریابد دوگانگ معاون فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری خلق چین با سفیر جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفتگو کرد.

اظهارات:
اول، محسن بختیار سفیر جمهوری اسلامی ایران در چین
دوم، سرهنگ مشتاقی وابسته نظامی ایران در چین

دیگر خبرها

  • فلاحت زاده: امیدوارم بگذارند استقلال قهرمان شود
  • مراسم روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در پکن
  • فقط 2 ماه فاصله بین این عکس ها وجود دارد!
  • دستیار پوتین در دیدار سفیر اسرائیل: همه طرف‌ها خویشتنداری کنند
  • سفیر ایران: اگر خطا کنید، زلزله متوقف نخواهد شد
  • ضرورت استعلام از شهرداری برای خرید و فروش املاک تجاری در پردیسان
  • فلاحت‌زاده: شمس‌آذر در خانه با انگیزه و زهردار نشان داده/ بسیاری از افراد باشگاه استقلال فوتبالی نیستند
  • کشف یک بدافزار روسی توسط شرکت امنیتی در فنلاند
  • 15 تصویر پیشنهادی برای تبلت نماینده اسرائیل در سازمان ملل
  • تظاهرات مردم فنلاند در حمایت از غزه+ فیلم