Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - زنجان - ايرنا - مشاور امور ايثارگران نهاد رياست جمهوري گفت: نااميد کردن مردم بزرگترين خيانت به خون شهدا، امام راحل و انقلاب اسلامي است.

به گزارش ايرنا، حجت الاسلام پرويز ولي زاده شامگاه چهارشنبه در شوراي ايثارگران استان زنجان افزود: هم اکنون کشور در شرايط خاص و جنگ اقتصادي قرار دارد که متاسفانه عده اي مي خواهند با ايجاد نااميدي موجبات نارضايتي مردم را فراهم کنند و در نهايت اعتراض هاي خياباني شکل دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي اظهار داشت: هم اکنون استمرار، عزت، عظمت، پيروزي نظام مقدس جمهوري اسلامي و خنثي سازي توطئه هاي گوناگون دشمنان، به برکت وجود مقام معظم رهبري و تبعيت از فرامين معظم له است.
مشاور رئيس جمهوري بيان کرد: مديران دستگاههاي اجرايي در اين برهه بايد ايثار کنند که يکي از نمودهاي عيني اين موضوع، استقرار ميز خدمت در اداره ها و بهره گيري از کارشناسان زبده براي پاسخگويي به مشکلات مردمي است.
مشاور امور ايثارگران نهاد رياست جمهوري ادامه داد: مديران بايد با رفتار صحيح خود به مشکلات مراجعه کنندگان و مردم پاسخگو باشند و از اين موضوع هيچ هراسي نداشته باشند.
وي خاطر نشان کرد: سياست دولت اين است که يادواره هاي شهدا پررنگ تر برگزار شود و اين حوزه جاي تسويه حساب سياسي نيست و عموم مردم در برگزاري هر چه باشکوه تر آن مشارکت داشته باشند.
ولي زاده افزود: اعتقاد به ايثار و شهادت به ترويج اين مهم در جامعه منجر مي شود و از طرفي خدمت به خانواده بزرگ جامعه ايثارگري يک افتخار محسوب شده و بايد به اين مهم باور داشت.
وي بيان کرد: رئيس جمهوري به جامعه ايثارگري و خانواده شهدا باور دارد و نمود عيني اين موضوع در 12 مرداد 92 و 2 ماه پس از حکم تنفيد ايشان توسط مقام معظم رهبري و اولين اقدام مهم ابلاغ قانون خدمات جامع ايثارگران بود.
مشاور امور ايثارگران نهاد رياست جمهوري ادامه داد: قانون جامع خدمات جامع ايثارگران در سال 90 تصويب و سپس در سال 91 ابلاغ شد که پس از آن اجرايي نشد که در دولت تدبير و اميد اين کار مهم به سرانجام رسيد.
اين مسئول اضافه کرد: دومين اقدام مهم دولت در ارتباط با جامعه ايثارگران ابلاغ سند راهبردي بود و اين سند در سال 94، توسط معاون اول رئيس جمهوري به ستاد کل نيروهاي مسلح ابلاغ که درآينده اي نزديک در هيات وزيران تصويب خواهد شد.
وي اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در سال 90 سياست هاي کلي ايثارگران را در 12 بند ابلاغ کردند که يکي از اين موارد موضوع شوراي ترويج فرهنگ ايثار و شهادت بود.
اين مسئول ادامه داد: اين سياست هاي ابلاغي در هيات وزيران دولت تدبير و اميد در قالب آئين نامه اجرايي تصويب و ابلاغ شد که شوراي ترويج فرهنگ ايثار و شهادت را شامل مي شود.
** معوقات خانواده هاي شهدا تا پايان سال پرداخت مي شود
وي ادامه داد: يکي از موضوعات مهم پرداخت معوقات خانواده هاي شهدا بود که دولت در فروردين سال گذشته 40 هزار ميليارد ريال را پرداخت کرد که اميدواريم باقيمانده نيز تا پايان امسال انجام شود.
ولي زاده افزود: مناسبت هاي مختلفي در طول سال برگزار مي شود که 22 اسفند روز شهيد از جمله ان بشمار مي رود، طبق نظر سنجي انجام گرفته در سال 92، فقط سه درصد به اين روز آگاهي داشتند که با فعاليت هاي انجام گرفته دولت اين رقم در سال 96، به 48 درصد رسيد.
وي اظهار داشت: بر اين اساس بايد در شرايط کنوني موضوع فرهنگ ايثار و شهادت در جامعه جدي تر نگريسته شود که شهداي مدافع حرم نيز به برکت ترويج ايثار الگو گيري از شهداي هشت سال دفاع مقدس است.
اين مسئول ادامه داد: براي زنده نگه داشتن اين فرهنگ بايد مديران نظام که خود را خادم ملت و شهدا مي دانند در اين موضوع پيشقدم باشند.
وي بيان کرد: در اين حوزه بايد تلاش مادي و معنوي انجام گيرد و مديران دستگاههاي اجرايي ،نهادها به خانواده هاي معظم شهدا توجه ويژه اي داشته باشند.
مشاورو امور ايثارگران نهاد رياست جمهوري ادامه داد : يکي از علت هاي بيکاري فرزندان ايثارگر اين بود که 2 ماه مانده به پايان دولت دهم 500 هزار استخدام در کشور انجام شد اما بايد 30 درصد ايثارگران اعمال مي شد که در صورت تحقق اين سهميه چيزي با عنوان بيکاري براي فرزندان شهدا و ايثار گر وجود نداشت.
ولي زاده افزود: انتظار دولت از مديران دستگاههاي اجرايي اين است که در جذب نيروي هاي شرکتي و غيره 30 درصد سهمه ايثارگران را اعمال کنند.
وي خاطر نشان کرد: 99 درصد وصيت نامه شهدا به دفاع و حمايت از رهبري و نظام تاکيد دارد که بايد اين مهم مورد توجه عموم قرار گيرد.
7320/8068
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۴۱۵۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای برنامه های متنوع فرهنگی بنیاد شهید در ایلام قابل تقدیر است

به گزارش خبرنگار مهر، ناصر نجفی ظهر سه شنبه در سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام با تقدیر از فعالیت‌های اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان به خصوص در حوزه فرهنگی، افزود: خدمت به خانواده‌های شهدا افتخار بزرگی برای مدیران است، بر همین اساس از تمامی فعالیت‌های اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان حمایت خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: هرآنچه پیشرفت و اقتدار در کشور داریم مرهون خون شهدا است، بر همین اساس خدمت به خانواده‌های شهدا جزو وظایف اصلی مدیران در استان است. معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری ایلام اضافه کرد: اتفاقات خوبی در استان ایلام در طول دولت سیزدهم مثل طرح تبدیل وضعیت ایثارگران رخ داده که نیاز است دستگاه‌های اجرایی این اقدامات را برای مردم تشریح و تبیین کنند.

نجفی افزود: از همه ادارات و دستگاه‌های اجرایی استان ایلام انتظار داریم در زمینه فرهنگ سازی در زمینه ازدواج و فرزندآوری اهتمام ویژه داشته باشند.

سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام نیز در این دیدار با اشاره به اینکه در طول دولت سیزدهم بیش از یک هزار میلیارد تومان تسهیلات در بخش‌های مختلف به جامعه ایثارگران استان پرداخت شده است، افزود: ۱۸ درصد جمعیت استان ایلام را ایثارگران تشکیل داده است.

محمد رحیمی اضافه کرد: بیش از چهار هزار و ۵۰۰ نفر از جامعه ایثارگران در استان ایلام تبدیل وضعیت شده، همچنین آزمون استخدامی خاص فرزندان شهدا و جانبازان ۷۰ درصد با ۴۹۵ نفر ظرفیت به زودی برگزار می‌شود که ظرفیت بزرگی برای حل مشکل بیکاری فرزندان شهدا و جانبازان ۷۰ درصد است.

وی تصریح کرد: پروژه‌های مختلف عمرانی در حوزه بنیاد شهید برای خدمات رسانی به جامعه ایثارگران در سال جاری تعریف شده است.

کد خبر 6086391

دیگر خبرها

  • ساماندهی وضعیت خانواده های شهدای اتباع خراسان رضوی
  • پیام تسلیت هیأت خانواده شهدا و ایثارگران به معاون شورای حل اختلاف و بسیج قوه قضائیه
  • قوانین مصوب با اعتبارات بنیاد شهید همخوانی ندارد
  • «وعده صادق» یاس و ناامیدی را بیش از پیش بر دل دشمنان افکند
  • اجرا شدن مصوبات سفر رئیس جمهور در ایلام در حوزه بنیاد شهید
  • اجرای برنامه های متنوع فرهنگی بنیاد شهید در ایلام قابل تقدیر است
  • خانواده های شهدا پاسداران واقعی ارزشهای انقلاب اسلامی هستند
  • خانواده‌های شهدا پاسداران واقعی ارزش‌های انقلاب اسلامی هستند
  • افزایش حقوق ایثارگران و خانواده شهدا
  • بسته کمکی جدید برای تل‌آویو؛ «خیانت و فاجعه» دولت بایدن از نگاه مسلمانان آمریکا