Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@08:41:40 GMT

حق آبه کشاورزان طارمی بصورت کامل تخصیص یافته است

تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۴۲۶۵۷

حق آبه کشاورزان طارمی بصورت کامل تخصیص یافته است

زنجان - ایرنا - مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان زنجان گفت: با توجه به میزان تعهدات این شرکت نسبت به اختصاص حق آبه زمین های کشاورزی طارم، تمامی این حق به متقاضیان تخصیص داده شده است.

یوسف رضاپور روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: درخواست تخصیص حق آبه اضافی از سد های میرزاخانلو به امور کشاورزی به هیچ وجه به صلاح مردم نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان زنجان اظهار داشت: همه یک میلیون مترمکعبی که از این سدها برای امور کشاورزی تخصیص یافته، رهاسازی شده و همواره اولویت با تامین آب آشامیدنی مردم طارم است.
رضاپور خاطرنشان ساخت: همین یک میلیون مترمکعب حق آبه تخصیص برای مصارف کشاورزی طبق قانون تا زمانی تخصیص می یابد که ما مشکلی برای تامین آب آشامیدنی شهرستان طارم نداشته باشیم.
این مسئول تصریح کرد: این موضوع طی نامه ای مکتوب به فرمانداری شهرستان طارم ابلاغ و پیشنهاد شده به خاطر مقابله با کمبود آب از روش های نوین آبیاری و روش های گلخانه ای برای کشاورزی استفاه شود.
وی در پاسخ به مطالبه عده ای از کشاورزان برای استفاده از آب سدهای میرزاخانلوی طارم تاکید کرد: نمی توان با تخصیص آبی که برای مصرف آشامیدنی است، حیات یک شهر را با مخاطرات جدی مواجه کرد.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان زنجان اظهار داشت: اگر این تخصیص صورت بگیرد، منبع جایگزینی برای تامین کسری آب آشامیدنی طارم وجود نخواهد داشت، مسئله ای که به هیچ عنوان منطقی نیست.
رضاپور افزود: اکثر کشاورزان چون از هدف احداث سد، همچنین نوع موافقت نامه امضا شده این شرکت و فرمانداری مطلع نیستند، چنین مطالبه هایی دارند.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان زنجان اضافه کرد: از مسئولان دولتی در طارم انتظار می رود، تا با برگزاری جلسات و نشست هایی با نمایندگان افراد متقاضی و کشاورزان، با استفاده از تریبون هایی که در اختیار دارند این مسئله مهم را تبیین و تشریح کنند.
به گزارش ایرنا، میزان حجم آب ذخیره شده در پشت این سدها حدود 3.5 میلیون مترمکعب است، که یک میلیون مترمکعب آن طبق تعهدات شرکت آب منطقه ای زنجان برای مصارف کشاورزی تخصیص یافته است.
شهرستان طارم با 47 هزار نفر جمعیت (حدود 5 درصد جمعیت و 10 درصد مساحت استان زنجان) در 90 کیلومتری شمال شرقی زنجان واقع شده است و با استانهای قزوین، اردبیل و گیلان همسایه است.
3216/8068

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي آب كشاورزي تخصيص حق آبه طارم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۴۲۶۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید نان کامل در ۱۵ واحد نانوایی در استان زنجان

به گزارش خبرگزاری مهر، ولی الله زمانی با بیان اینکه تاکنون ۶ واحد تولید نان کامل شروع کار کرده است، گفت: تولید نان کامل در ۸ واحد نانوایی سطح شهر زنجان و ۷ واحد دیگر در شهرستان‌های استان راه اندازی خواهد شد و به ۱۵ واحد نانوایی افزایش خواهد یافت.

وی با اشاره به اینکه قیمت نان کامل فعلاً همان قیمت اولیه نان می‌باشد و تغییری نیافته است، افزود: تولید نان‌های فعلی که بر اساس استانداردهای سازمان ملی استاندارد تهیه می‌شود به قوت خود باقی خواهد بود.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان گفت: تولید نان کامل برای همه افراد جامعه ب خصوص بیمارانی که دارای فشار خون، دیابت، مشکلات گواراشی، افراد مبتلا به چاقی و … هستند مفید است.

زمانی با اشاره به اینکه در آرد کامل نه سبوس و نه جوانه گندم حذف نخواهد شد، گفت: مزایای بالایی برای استفاده از آرد کامل و نان کامل وجود دارد چراکه جوانه گندم منبع غنی از انواع ویتامین‌ها از جمله B و E است و سبوس نیز منبع غنی از فیبر بوده و برای افراد با بیماری دیابت، گوارشی و مادران باردار توصیه می‌شود.

کد خبر 6091511

دیگر خبرها

  • ریالی از مطالبات گندمکاران پرداخت نشده است
  • کدهای انتخاباتی کاندیداهای راه یافته به مرحله دوم اعلام شد
  • کشاورزان هم پاداش می گیرند هم برق رایگان
  • تولید نان کامل در ۱۵ واحد نانوایی در استان زنجان
  • ۵۳۰ میلیارد ریال از حقوق دولتی معادن استان اختصاص یافت
  • پیش بینی مبارزه با ملخ در سطح ۵ هزار هکتار از مزارع کشاورزی قزوین
  • انتقاد از رفیق بازی مدیران ورزشی در اصفهان/ وزیر ورزش به این بازی مار و پله خاتمه دهد
  • ۷۸ مصوبه سفر دولت به مازندران کامل اجرا شده است
  • تکمیل سد مشمپا از اولویت‌های شرکت آب منطقه‌ای است
  • طارم، نگین سبز زنجان