Web Analytics Made Easy - Statcounter

واعظ کشوری با اشاره به اینکه امام رضا علیه السلام ولایت را از نظر کمی و کیفی رشد داد و معرفت شیعه را بالا آورد گفت: از اهل بیت سلام الله علیهم روایات متعددی داریم که ایرانیان در آخرالزمان زمینه ساز ظهور امام زمان علیه السلام هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، حجت الاسلام مسعود عالی، واعظ کشوری، چهارشنبه شب ( 27 تیر ) در جشن بزرگ زیر سایه خورشد ضمن تبریک ایام دهه کرامت، گفت: در زندگی معصومین سلام الله علیهم دو نقطه عطف وجود دارد؛ یکی در زمان امام حسین علیه السلام که واقعه عاشورا رخ داد که به موجب آن، اصل دین حفظ شود و دیگری در دوران امام رضا علیه السلام که هجرت آن حضرت به ایران تحولی را ایجاد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: شخصی از امام سجاد علیه السلام با طعنه پرسید که در واقعه عاشورا چه کسی پیروز شد؟ حضرت فرمود: صبر کن موقع اذان شود تا معلوم بشود چه کسی پیروز شده است که وقتی اذان شد اسم پیامبر صلی الله و علیه و آله گفته شد و پس از آن وجدان ها بیدار شد.

 

این واعظ کشوری با اشاره به اینکه بعد از عاشورا دل ها بیشتر متوجه امام حسین علیه السلام شد و سعی کنیم هر روز یک سلامی به امام حسین علیه السلام داشته باشیم زیرا اگر اسمی از دین و خدا است با خون سید الشهدا، خاندان و اصحاب آن حضرت ماندگار شده است، اظهار داشت: هجرت امام رضاعلیه السلام نقطه عطف دومی است که باعث گسترش تشیع شد.

 

وی با بیان اینکه امام رضا علیه السلام دو کار بزرگ انجام دادند، اظهار داشت: آن حضرت ولایت را از نظر کمی و کیفی رشد داد و معرفت شیعه را بالا آورد زیرا قبل از امام رضا علیه السلام، عوام شیعه بصیرت زیادی نسبت به ولایت نداشتند اما در زمان آن حضرت مباحث مختلف علمی توسط ایشان بیان و پس از حضرت بود که زیارت جامعه کبیره توسط امام هادی علیه السلام مطرح شد.

 

حجت الاسلام عالی با اشاره به اینکه پس از شهادت امام رضا علیه السلام اولین امتحان شیعه، این بود که یک کودک به عنوان امام مطرح شد و به دلیل اینکه مردم به رشد فکری رسیده بودند، امام جواد علیه السلام را پذیرفتند، خاطرنشان کرد: امام رضا علیه السلام در ایران یک پایگاه شیعی را ایجاد کرد و با ورود آن حضرت به ایران، 8 هزار امامزاده در نقاط مختلف ایران پراکنده شدند به خصوص دو کاروان خیلی مؤثر بود که یکی کاروان حضرت معصومه سلام الله علیها و دیگری یک کاروان از جنوب که توسط احمدابن موسی علیهماالسلام وارد شد و در تاریخ داریم که یک کاروان چند هزار نفری بوده است.

 

وی با اشاره به اینکه امام رضا علیه السلام یک کار بزرگ دیگر هم انجام داد که پاسخ به شبهاتی است که توسط وهابیت مطرح شده است، افزود: آن حضرت شاگردان مختلفی تربیت کرده و به کشورهای مختلف می فرستادند و هر کدام در شهرهای مختلف به عنوان مرجع به  مشکلات و مسائل دینی مردم رسیدگی می کردند لذا وکالت ائمه و مراجع تقلید از زمان اهل بیت سلام الله علیهم مطرح بوده است و محدود به دوران معاصر نیست.

 

این واعظ کشوری با بیان این مطلب که شاه عبدالعظیم حسنی وکیل امام هادی علیه السلام بوده است، اظهار داشت: شبکه وکلا از زمان ائمه علیهم السلام شروع شد که ریشه ایجاد مرجعیت بوده است.

 

وی با اشاره به اینکه امام رضا علیه السلام، تشیّع را از جهت کمی و کیفیت گسترش داد و شبکه وکالت را پخش کردند، ابراز داشت: آنقدر در زمان آن حضرت شیعه بزرگ شد که حکام بعدی اهل بیت سلام الله علیهم را تحت فشار زیادی قرار دادند و سه امام بعد از امام رضا علیه السلام بسیار مظلوم بودند.

 

حجت الاسلام عالی با بیان این مطلب که امام رضا علیه السلام ایران را پایگاه شیعه و پایتخت تشیع قرار داد، یادآور شد: از اهل بیت سلام الله علیهم روایات متعددی داریم که ایرانیان در آخرالزمان بستر ظهر حضرت امام عصر علیه السلام را فراهم می کنند لذا ایرانیان زمینه ساز ظهور امام زمان هستند در این زمینه امام باقر علیه السلام می فرماید: پرچمی در ایران بلند می شود که جزء به دست صاحبتان سپرده نمی شود.

 

 وی توصیه کرد: هیچ وقت سلام به امام حسین، امام رضا و امام زمان سلام الله علیهم را فراموش نکنید و همیشه به این 3 بزرگوار سلام بدهید.

 

 

 

پایان پیام/480

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه کرامت دولت جشن های دهه کرامت مجلس ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور مساجد ترامپ شیراز حج حجت الاسلام عالی ظهور امام زمان عج امام رضا ع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۴۲۹۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پذیرش سطح عالی و مقطع خارج مدرسه عالی فقه و اصول امام حسین(ع) قم

به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب، جزئیات پذیرش مقطع سطح عالی مدرسه عالی فقه و اصول امام حسین علیه السلام تحت اشراف آیت الله العظمی مکارم شیرازی در سال تحصیلی ۱۴۰۴_ ۱۴۰۳ بدین شرح است:

شرایط پذیرش:

اتمام پایه شش تا شهریور ۱۴۰۳

داشتن پرونده تحصیلی در مرکز مدیریت حوزه علمیه قم

حداقل معدل ۱۹ در دروس مقدمات

قبولی در مصاحبه علمی و عمومی

تعهد به اشتعال تحصیلی تمام وقت

برای ثبت نام می توانید از یکی از این دو راه ذیل اقدام نمایید:

۱. ثبت نام در سامانه نجاح جهت شرکت در آزمون جامع و انتخاب مدرسه عالی امام حسین علیه السلام به عنوان اولویت.

۲. ارسال ریز نمرات دوره مقدمات و مدارک سوابق آموزشی، پژوهشی، عضویت در مرکز نخبگان و... از طریق لینک:
https://formafzar.com/form/axvic


زمان ثبت نام: تا نیمه اردیبهشت ۱۴۰۳

پس از بررسی نتایج، در اولین فرصت با متقاضیانی که شرایط پذیرش را دارند جهت مصاحبه علمی و عمومی تماس گرفته خواهد شد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر می توانید در ساعات اداری با شماره های زیر تماس بگیرید.

شماره تلفن: ۰۲۵۳۷۷۴۲۶۲۶

شماره ۰۹۱۹۳۴۹۳۹۴۰ (حاج آقا دارابی نیا معاون محترم علمی مدرسه)

آیدی ایتا: @mfih_Amoozesh

لینک صوت معرفی مجموعه:

https://b۲n.ir/m۸۰۴۹۰

هدف و چشم انداز و شیوه پذیرش

برنامه آموزشی

آموزش تکمیلی

فقه های تخصصی

برنامه ی پژوهشی

فعالیت های فرهنگی

آدرس: قم خیابان شهداء (صفائیه)، کوچه ۲۲ (آمار) پلاک ۱۶، مدرسه عالی فقه و اصول امام حسین (علیه السلام)

برای آشنایی با سیاست های آموزشی، پژوهشی مدرسه عالی امام حسین علیه السلام به سایت مدرسه مراجعه کنید.

www.mfih.ir
انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ترمیم حرم‌ مطهر ائمه تعظیم شعائر اسلامی است
  • دلیل عظمت شاه عبدالعظیم حسنی (ع) چه بود؟
  • آیت‌الله العظمی دوزدوزانی تبریزی: روحانیت فقط به عبا و عمامه نیست/ اشتباه عالِم مانند اشتباه فرد عادی نیست، عده‌ای را منحرف می کند/ روحانی واقعی برای تربیت دینی و انسانی باید تلاش و تبلیغ کند‌
  • علل انتخاب حضرت عبد العظیم حسنی (ع) برای وکالت در ری
  • ویدیو کست| پیام امام رضا علیه‌السلام به محبینش در سفارش به عبدالعظیم حسنی
  • دعا برای زیاد شدن نور چشم | دستورالعمل برای زیاد شدن نور چشم
  • نشست تحلیل ریشه های دشمنی امویان با حضرت حمزه(س) برگزار می شود
  • جمع کردن کتب ضلال، گاهی اثر عکس دارد!
  • پذیرش سطح عالی و مقطع خارج مدرسه عالی فقه و اصول امام حسین(ع) قم
  • ببینید | سبب غائب شدن امام زمان(عج) کیست؟