Web Analytics Made Easy - Statcounter

زنجان- ایرنا - مسوولان دستگاه های اجرایی مرتبط با امور ایثارگران در جلسه شورای ایثارگری استان به موضوعاتی از قبیل کند بودن عملیات اجرایی مرکز فرهنگی و پارک موزه دفاع مقدس زنجان و لزوم مشارکت آنها و تخصیص اعتبارات مناسب در این بخش تاکید کردند.

به گزارش ایرنا، طی سال های گذشته ایده احداث مرکز فرهنگی و باغ موزه های دفاع های مقدس با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و انتقال مفاهیم هشت سال دفاع مقدس در کشور شکل گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون عمرانی استاندار زنجان شامگاه چهارشنبه در جلسه شورای ایثارگران استان افزود: میزان توانایی مادی و لجستیکی، بهره مندی و بهره برداری دستگاه های اجرایی به ویژه شهرداری و در نهایت وظیفه عمومی در اجرای این پروژه مورد توجه قرار گیرد.
مهرداد سطانی افزود: تشکیل کمیته ای برای شتاب بخشی به اجرای این پروژه و لحاظ کردن منابع ملی، استانی و مشارکت دستگاه ها می تواند نتایج بهتری را به دنبال داشته باشد.
مدیر کل حفظ ارزش های دفاع مقدس زنجان نیز افزود: مرکز فرهنگی و باغ موزه دفاع مقدس زنجان از سال 89 کلنگ زنی شد که برای تکمیل این پروژه نیازمند حمایت مادی و معنوی هستیم.
سرهنگ پاسدار قاسم محمدی افزود: طبق برنامه ریزی انجام گرفته مرحله نخست مرکز فرهنگی و باغ موزه دفاع مقدس زنجان هم اکنون 45 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و سال آینده به بهره برداری می رسد.
وی اظهار داشت: برای تسریع در اجرای پروژه و تکمیل آن منابع مالی استانی تامین شده است و در این میان شهرداری مشارکت فعالانه ای داشته باشد.
مدیر کل حفظ ارزش های دفاع مقدس زنجان ادامه داد: سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان نیز اقدامات لازم مبنی بر اختصاص ردیف بودجه ای استانی را برای این پروژه از سوی سازمان برنامه وبودجه کشور و همچنین تامین منابع مالی از محل استانی را لحاظ کند.
سرهنگ محمدی افزود: طی دهه فجر سال گذشته 10 مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس بصورت همزمان توسط رئیس جمهوری افتتاح شد و امسال نیز پنج مرکز راه اندازی می شود.
به گفته وی تا کنون برای احداث مرکز فرهنگی و پارک موزه دفاع مقدس در زنجان 30 میلیارد ریال هزینه شده است.
فرمانده نیروی انتظامی استان زنجان ادامه داد: 40 درصد از جمعیت 80 میلیونی ایران وقایع دفاع مقدس را از نزدیک لمس نکرده اند و نمی دانند رزمندگان و شهدای اسلام برای حفظ کیان ایران اسلامی چه ایثارگری و جانفشانی هایی را انجام داده اند.
سرهنگ علی آزادی افزود: یکی از راه های معرفی الگو به جامعه، ایجاد و راه اندازی مراکز فرهنگی و باغ موزه های دفاع مقدس است و زیبنده این استان نیست که نزدیک به 9 سال از کلنگ زنی این پروژه گذشته اما هنوز تکمیل نشده است.
وی اظهار داشت: این مرکز می تواند برای جوانان الگویی اثر گذار باشد و در این میان هماهنگی دستگاه های اجرایی در افتتاح فاز نخست پروژه امری مهم تلقی می شود.
فرمانده نیروی انتظامی استان زنجان ادامه داد: مشارکت دستگاه های خدمات رسان مانند آب و برق و به ویژه شهرداری در تسریع اجرای این پروژه بسیار اثر گذار است و تحقق این کار ارزشمند بطور یقین به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت منجر خواهد شد.
جانشین سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان گفت: بازدید حضوری از این پروژه می تواند به ارزیابی بهتر پروژه و تخصیص اعتبارات لازم ازسوی دستگاه های اجرایی کمک کند.
ابوالفضل طهماسبی افزود: بر این اساس باید از ظرفیت به روز دستگاه های اجرایی برای احداث باغ موزه استفاده کرد.
فرماندار زنجان نیز در ادامه این جلسه گفت: راه اندازی باغ موزه دفاع مقدس در استانها فرصتی مناسب برای تبیین وقایع جنگ است و از این فرصت باید نهایت استفاده را داشت.
علی عسگری افزود: برای موضوع باغ موزه دفاع مقدس زنجان اعتباری در ردیف های ملی در قانون بودجه و سالهای مختلف پیش بینی شده بود که با توجه به محدودیت منابع اعتباری، امسال امکان تخصیص آن وجود نداشت.
وی بیان کرد: بازدید انجام گرفته نشان می دهد عملیات اجرایی این پروژه به کندی پیش می رود و حتی با تخصیص بودجه نیز در سال آینده امکان بهره برداری آن وجود ندارد.
این مسئول ادامه داد: نقش نمایندگان مجلس در اختصاص اعتبارات لازم برای سرعت بخشی عملیات اجرایی این پروژه، مهم است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان نیز گفت: اثر گذارترین موزه ها در جهان مربوط به وقایع جنگی است چرا که بیشترین تاثیر را در بین بازدید کنندگان ایجاد می کند.
یحیی رحمتی افزود: در تمامی دنیا چنین موزه هایی از شی محور بودن خارج شده و بیشتر بر محتوا و قصه محوری متمرکز شده است.
این مسئول ادامه داد: کمیته جهانی موزه ها وابسته به سازمان ملل متحد نیز از سال 2000 محور شعار روز جهانی موزه ها را آموزش قرار داده است.
وی بیان کرد: در کشورمان ارزش های دفاع مقدس در کشور وجود دارد و این اداره کل نیز 2 سال گذشته از مشاور پروژه مرکز فرهنگی و باغ موزه دفاع مقدس درخواست کرد که طرح محتوایی موزه را برای اعضای هیات امنا ارائه کند.
این مسئول ادامه داد: یکی از مشکلات موجود حساسیت نداشتن در ارائه محتوایی چنین موزه هایی بوده چرا که تلقی اعضا این است که در این مکان باید صرفا تجهیزات جنگی در معرض عموم گذاشته شود.
معاون خدمات شهری شهرداری زنجان نیز گفت: شهرداری در اجرای این پروژه با دادن لایحه ای به شورای شهر زنجان مشارکت فعالانه ای خواهد داشت.
غلامحسن احمدی افزود: مرکز فرهنگی و باغ موزه دفاع مقدس محل مناسبی برای بازدید شهروندان زنجانی و گردشگران خواهد بود و شهرداری نیز در حد توان نسبت به تخصیص اعتبارات اقدام خواهد کرد.
7320/6085

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي باغ موزه دفاع مقدس شوراي ايثارگري

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۴۳۳۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبرسانی به دهدشت غربی نیازمند ۱۰۰۰ میلیارد تومان

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد گفت: آبرسانی به اراضی دهدشت غربی نیازمند یک هزار میلیارد تومان اعتبار است. - اخبار استانها -

آرش مصلح در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در یاسوج، اظهار داشت: 17 سال پیش پروژه آبرسانی به اراضی دیم دهدشت غربی آغاز شد، ولی هنوز تکمیل و به بهره‌برداری نرسیده است، هرچند در دولت سیزدهم سرعت عملیات اجرایی تسریع داده شده است.

وی اعتبار مورد نیاز پروژه را یک‌هزار میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: پروژه ملی تأمین آب اراضی دهدشت غربی از طریق رودخانه مارون با هدف تأمین 49 میلیون متر مکعب آب مورد نیاز 5 هزار و 500 هکتار اراضی دهدشت غربی در محدوده شهر سوق، روستاهای لیربزرگ، لیرکوچک، چنگلوا و بوا در سال 87 کلنگ‌زنی و عملیات اجرایی آن در خرداد سال 90 شروع شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: این پروژه آب مورد نیاز 3 هزار و 322 هکتار به صورت تحت فشار و 2 هزار و 325 هکتار دیگر را به صورت ثقلی تأمین می‌کند و در صورت افتتاح و بهره‌برداری از آن، شاهد اشتغال 5 هزار نفر هستیم.

به گزارش تسنیم، دهدشت غربی با مساحت هفت هزار هکتار، از نظر زمین کشاورزی غنی و مساعد بوده، اما به علت مرتفع بودن آن نسبت به رودخانه‌های مجاور، با کمبود آب مواجه است و ماهیت تپه ماهوری این دشت نیز سبب بروز مشکل در امر آبیاری آن شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آبرسانی به دهدشت غربی نیازمند ۱۰۰۰ میلیارد تومان
  • برنامه اقدام مشترک برای رونق باغ‌موزه دفاع مقدس تبریز تدوین شود
  • مسئولان ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را تکلیف دینی خود بدانند
  • تکمیل طرح‌های آبی مشگین‌شهر نیازمند ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار است
  • مراسم سوگواری امام صادق در باغ موزه دفاع مقدس برگزارمی شود
  • برگزاری آیین سوگواری شهادت امام صادق‌(ع) در باغ موزه انقلاب
  • تخصیص اعتبار به بخش شیدا نیازمند نگاه ویژه‌ است
  • تخصیص ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای طرح تغذیه مصنوعی بندان
  • تخصیص اعتبار به بخش شیدا نیازمند نگاه ویژه‌ای است
  • برپایی کلاس درس دانشجویان دانشگاه آزاد در باغ موزه دفاع مقدس