Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاد دانشگاه های اردبیل و پژوهشگر مسائل دینی، گفت: بانوان و فعالان کانون های مساجد به عنوان سفیران عفاف هستند و در حوزه نشر و گسترش آن نیز باشد کارهای اجرایی مهمی داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، نعیم راثی زاده، استاد دانشگاه های اردبیل و پژوهشگر مسائل دینی شامگاه (27 تیرماه) ویژه برنامه «حریم ریحانه» به مناسبت هفته حجاب و عفاف و دهه کرامت ویژه خواهران فعال کانون های مساجد شهرستان اردبیل در سالن اجتماع مجتمع فرهنگی تربیتی شهید رجایی گفت: حجاب و عفاف مختص به هفته و زمان نیست و باید این مسئله همیشه در جامعه ساری و جاری باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی، تصریح کرد: بانوان و فعالان کانون های مساجد به عنوان سفیران عفاف هستند و در حوزه نشر و گسترش آن نیز باشد کارهای اجرایی مهمی داشته باشند.

 

راثی زاده با اشاره به اینکه امر به معروف و نهی از منکر یکی از اصول دین مبین اسلام است، بیان کرد: هنر نهی از منکر در مسئله عفاف کار عملیاتی فعالان کانون های مساجد در حوزه عفاف برای جامعه است.

 

پژوهشگر مسائل دینی، اظهار داشت: کتاب های ارزشمندی در خصوص حجاب و عفاف نگارش شده که بانوان با مطالعه آن می توانند به صورت علمی در گسترش فرهنگ عفاف و حجاب بانوان جامعه را آگاه تر نسبت به این مسائل کنند.

 

استاد دانشگاه های اردبیل، ادامه داد: تسلط نسبت به احکام عفاف و حجاب می تواند در ترویج این فرهنگ برای جامعه با دلایل علمی و عملی بهتری صورت گیرد.

 

راثی زاده، خاطر نشان کرد: یکی از دلایل کم شدن عفاف در جامعه ناآگاهی زنان نسبت به جایگاه شخصیتی و دینی خودشان است زیرا خداوند متعال در آیات متعدد احکام و مسائل زنان را به صورت کامل تبیین کرده و حرکت در این مسیر موجب افزایش اعتقاد و اعتماد در زنان خواهد شد.

پایان پیام/365

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه کرامت جشن های دهه کرامت دولت مجلس روز دختر اعزام حجاج ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور ترامپ مساجد شیراز همایش حجاب و عفاف فرهنگ حجاب و عفاف اردبیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۴۳۸۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان: طرح نور باید تمام و کمال اجرا شود

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، علی اصغر حسینی در نشست علمی تخصصی «نقش عفاف و حجاب در تحکیم بنیان خانواده» که در معاونت فرهنگی و اجتماعی نیروی انتظامی استان کردستان برگزار شد، اظهار داشت: گاهی اوقات در حوزه حجاب و عفاف در کنار مبانی فرهنگی و تبیینی برخورد تحکمی هم لازم است.

وی افزود: مردم استان کردستان خواهان اجرای طرح نور در خصوص حجاب و عفاف هستند، البته شاید برخی از جوانان از روی هیجان با این مسئله کنار نیایند اما در نهایت این طرح یک قانون است و باید تمام و کمال اجرا شود.

حسینی ابراز داشت: مقام معظم رهبری در یک ماه اخیر، چندین مورد به مسئله حجاب و عفاف اشاره داشتند و این اهمیت موضوع را می رساند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان، گفت: متاسفانه خیلی از دستگاه های فرهنگی استان کردستان به وظایف خود در حوزه حجاب و عفاف در حد شعار عمل کردند و اقدام عملی نداشته اند.

وی ابراز داشت: متاسفانه ذهن و روان برخی از مردم کردستان متاثر از شبکه های ماهواره ای و فضای مجازی است و این در حالی است که همین شبکه ها و فضای مجازی کانون اصلی تربیت افراد شده اند و جای مدرسه و خانواده را گرفته اند.

حسینی عنوان کرد: استان کردستان جامعه دینداری است و خیلی از خانواده های کردستانی با برخورد قهری با بی حجاب ها موافق و راضی هستند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان، ادامه داد: در اجرای طرح نور اگر برخورد تحکمی ماموران نیروی انتظامی همراه با نرمی گفتار باشد اثرگذارتر است.

وی، عنوان کرد: کسانی هم که در برابر اجرای طرح نور مقاومت می کنند لازم است که شناسایی شوند و با دعوت از آنها به حضور در کارگاه های آموزشی تخصصی توجیه شوند.

حسینی تاکید کرد: ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان اساتید خوبی در اختیار دارد و می تواند در توجیه و تبیین حجاب و عفاف به افراد فریب خورده با برگزاری کارگاه های آموزشی موثر واقع شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1895885

دیگر خبرها

  • دستگاه‌های استان تهران در حوزه عفاف و حجاب از موازی کاری بپرهیزند
  • نقش ویژه مساجد در تحقق آرمان‌های فرهنگی در جامعه
  • همراهی خوب مردم همدان در طرح عفاف و حجاب
  • قدردانی فرماندهی انتظامی هرمزگان از همکاری خوب مردم در حوزه عفاف و حجاب
  • نشست ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان با رویکرد طرح نور
  • مردم کردستان خواهان اجرای طرح نور در خصوص حجاب و عفاف هستند
  • تولید محتوای مناسب و اثرگذار در حوزه عفاف و حجاب ضروری است
  • دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان: طرح نور باید تمام و کمال اجرا شود
  • قدردانی پلیس از بانوان مومن و متدین آذربایجان شرقی
  • نشست ستاد امر به معروف و نهی از منکر در آبادان