Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@14:46:15 GMT

حاشیه نشینی و الحاق روستاها به زابل معضل این شهر

تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۴۴۵۰۴

حاشیه نشینی و الحاق روستاها به زابل معضل این شهر

رئیس شورای اسلامی شهر زابل گفت: یکی از معضلات ما در شهر زابل حاشیه نشینی است که باعث شده بار مضاعفی از حیث دادن خدمات و رفع مشکلات آنها بر دوش مجموعه شورای شهر و شهرداری تحمیل شود.

به گزارش ایسنا- ‌مهدی سرگلزایی که در نشست با خبرنگاران افزود: الحاق ۵ روستای حسن آباد، محمدآبادبنجار، سیاهمرد، سرحدی و فتح آباد به شهر زابل که مصوبه آن در دوره‌های قبل شورای شهر بوده نیز از دیگرمعضلات ما در مجموعه شورای شهر و شهرداری زابل محسوب می‌شود .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: روستاهایی که می‌بایست پارامترهای اولیه الحاق به شهر را داشته باشند ولی نداشته‌اند باید براساس اصول شهری تلاش شود تا به این پارامترها برسند، پلاک‌های ترمیم و جدول گذاری‌ها و سایر مواردی که برای شهر اجرا می‌شود نیز باید انجام شود .

وی اضافه کرد: رسیدگی به این امور و انجام این کارها قطعا باعث انجام هزینه و وقت بوده و از طرفی باعث شد که قسمت‌هایی که قبلا جزو شهر بوده دریافت خدمات به آنها به تاخیر بیفتد .

رئیس شورای شهر زابل ادامه داد: الحاق  ۵ روستایی که به شهر زابل اضافه شده کار غیر کارشناسی بوده که در دوره‌های قبل شورای شهر زابل صورت گرفته است، ولی در دوره جدید روستایی به شهر اضافه نشد .

سرگلزایی ادامه داد: یکی از مسایلی که اکنون در بحث روستاهای الحاقی وجود دارد، بحث پارک سیاهمرد است که ۱۹ هزار مترمربع بوده و بدون اینکه تحت تملک قرار گیرد، احداث شده و بعد از ۹ سال حکم نهایی را گرفته و براساس حکم دادگاه باید این پارک به ورثه ‌همانگونه که از ابتدا بوده‌ تحویل شود، یعنی کلیه درختان و ... باید از بین برود و کلا زمین خالی تحویل شود .

وی ادامه داد: انجام این کار که مصوبه‌ای هم در شورا نداشته، توسط شهردار وقت صورت گرفته و ورود به این قضیه باید توسط سازمان بازرسی صورت پذیرد .

‌وی اضافه کرد: بیش از ۱۰ جلسه بانماینده وراث برگزار شد اما پس از فوت وی، متاسفانه اکنون نیز مجددا وراث پیگیر این موضوع هستند.

وی با بیان اینکه تملک این مقدار زمین مبلغی معادل ۳ و نیم میلیارد تومان را در پی خواهد داشت و براساس نرخ روز واگذار می‌شود، افزود:‌ در همان زمان این تملک انجام  و رقمی که باید پرداخت می‌شد چیزی در حدود ۲۰۰ میلیون تومان بود که متاسفانه انجام نشد.

رئیس شورای شهر زابل ادامه داد: ما دربخش بیمه تامین اجتماعی در حال حاضر ۱۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بدهی‌های سنوات گذشته را داریم اما قرار بر این شده براساس جلساتی که گذاشته شده، ۴ میلیاردتومان بخشوده شود و فقط اصل بدهی بماند .

سرگلزایی افزود: مبلغ ۱۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان حق بیمه پرسنل بوده که پرداخت نشده و فقط حقوق پرداخت شده ولی کسورات پرداخت نشده که پیگیری‌های لازم دراین خصوص انجام شده است و این موارد مشکلاتی بوده که از سنوات قبل به بدنه شهرداری تحمیل شده و به تبع در ارایه خدمات مقداری تاثیرگذارخواهد بود.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام حاشيه نشيني منطقه سیستان و بلوچستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۴۴۵۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار هواشناسی درباره فعالیت سامانه بارشی در استان اردبیل

ایسنا/اردبیل اداره‌ کل هواشناسی استان اردبیل در خصوص فعالیت سامانه بارشی در همه مناطق استان از عصر امروز ۱۴ اردیبهشت تا اواخر فردا ۱۵ اردیبهشت، هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

بر این اساس، وزش تندبادهای موقتی، بارش متناوب باران گاهی به‌صورت رگبار باران همراه با رعدوبرق، رخداد تگرگ به‌ویژه در مناطق کوهستانی و دامنه کوه‌ها و بارش برف در ارتفاعات به‌ویژه در ارتفاعات سبلان، انتظار می‌رود.

آب‌گرفتگی معابر عمومی و روان‌آب درون‌شهری، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، برخورد صاعقه در دامنه کوه‌ها، لغزندگی جاده‌های مواصلاتی و اختلال در عملیات پروازی، از آثار این سامانه جوی پیش‌بینی می‌شود.

اجتناب از اتراق و تردد در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، اطلاع‌رسانی به عشایر برای جلوگیری از چرای احشام در دامنه کوه و عدم تردد در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، توجه به توصیه‌های کارشناسان جهاد کشاورزی برای پیشگیری از خسارت، انجام تمهیدات لازم در ارگان‌های امدادی و گردشگری و توصیه به اتخاذ تمهیدات به‌منظور آگاه‌سازی گردشگران، احتیاط در انجام پروژه‌های عمرانی و ساختمانی و اجتناب از صعود به ارتفاعات، از توصیه‌های هواشناسی در مدت فعالیت این سامانه جوی است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • هشدار هواشناسی درباره فعالیت سامانه بارشی در استان اردبیل
  • ‌آبگرفتگی معابر فولادشهر، معضل پس از باران
  • پیگیر رفع مشکل اینترنت در روستاها هستیم
  • پیگیری مشکل اینترنت در روستاها
  • اعتبار هزار میلیاردی برای طرح‌های عمرانی روستاها
  • تناسب جمعیت روستایی و شهری خراسان شمالی حفظ شود
  • پیش‌بینی هزینه ۴۰۰ میلیارد ریالی جهت توسعه مناطق حاشیه شهر
  • اجازه نمی‌دهیم حاشیه بر شهرداری و شورای شهر زنجان حاکم شود
  • اجازه حاشیه‌سازی در حریم شورا و شهرداری را نمی‌دهیم
  • کم‌توجهی به روستاها موجب حاشیه‌نشینی در شهرها می‌شود