Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر مدرسه استثنایی رحمت موفقیت دانش موزان استثنایی را در گرو مشارکت والدین و معلمان دانست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا مرضیه قره گوز در گفت و گو با خبرنگار اروم نیوز، با اشاره به بخشی از سوابق کاری خود، اظهار می کند: اکنون مدیر مدرسه استثنایی رحمت ارومیه دارای مدرک کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی هستم که در سال ۷۰ وارد دانشگاه تربیت معلم باهنر تهران در رشته آسیب دیدگی شنوایی شده و سپس از سال ۷۲ به مدت ۳ سال به عنوان معلم استثنایی، ۲ سال به عنوان سرپرست آموزشی مدرسه و از سال ۷۷ به عنوان مدیر مدرسه فعالیت خود را آغاز کردم، از سال ۷۷ تا سال ۸۲ در مدرسه آمادگی شکوفه مدیر مدرسه بودم اما پس از سال ۸۲ که مدیریت آموزش استثنایی با مدارس عادی تجمیع شد، همراه بادانش آموزان خود وارد مدرسه رحمت شدیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از دلیل انتخاب و فعالیت در این رشته می گوید: در آن سال ها دختر عمه من معلم استثنایی بود و با درک عشق او در تربیت دانش آموزان استثنایی با وجود قبولی همزمان در رشته ادبیات به این حوزه علاقه مند و آن را برای ادامه مسیرم برگزیدم.

مدیر مدرسه استثنایی رحمت ارومیه با اشاره به ۲۴ سال سابقه مدیریت مدارس استثنایی ابراز می کند: مدرسه استثنایی دخترانه رحمت از سال ۷۳ کار خود را به عنوان مدرسه دخترانه شروع و در سال تحصیلی ۹۷ ـ ۹۶ دارای ۲۱۱ دانش آموز است که شامل پایه های آمادگی و ابتدایی است.

قره گوز می افزاید: این مدرسه به ۶ گروه استثنایی ارائه خدمات می کند از جمله آسیب دیده شنوایی، بینایی و جسمی حرکتی با هوش بر عادی که این قشر از دانش آموزان در مدارس عادی نیز قادر به ادامه تحصیل هستند، گروه کم توان ذهنی، اختلال رفتاری یا اتیسم و چند معلولیتی که یکی از معلولیت های آن ها کم توان ذهنی است، در سال های گذشته گروه های مادر کودکی هم که شامل گروه سنی ۴ تا ۶ هستند وجود داشتند در گروه کم توان ذهنی، از ۱۸ ماهگی به بعد در گروه های آسیب دیده شنوایی که همراه مادر اشتغال به تحصیل دارند، از جمله این گروه ها است.

وی ابراز می کند: با توجه به اینکه از سال ۷۵ به بعد کم کم تعداد جذب معلمان استثنایی متخصص کمتر شدند، هم اکنون نیروی متخصص در این رشته کمتر هستند، اما در حال حاضر ۲۸ کلاس درسی در مدرسه رحمت دایر است که علاوه بر حضور ۲۸ معلم، ۱ نفر سرپرست آموزشی که هدایت تحصیلی این معلمان را بر عهدده دارد، ۱ نفر نیروی خدماتی، یک نفر معلم ورزش و من که مدیر هستم جمعا ۴۱ کادر آموزشی در این جا فعالیت دارند.

مدیر مدرسه استثنایی رحمت ارومیه عنوان می کند: معلمانی بیشتز در این حوزه موفق هستند که رشته استثنایی را در تربیت معلم طی کرده باشند، سایر معلمان باید قبل از ورود به این نوع مدارس باید حتما دوره های ضمن خدمت خاص کودکان استثنایی را طی کنند.

قره گوز می گوید: دانش آموزان استثنایی در مدارس استثنایی علاوه بر دریافت خدمات آموزشی خدمات توانبخشی را نیز دریافت می کنند.

وی با اشاره به بخشی از مشکلات معلمان استثنایی می افزاید: تفاوت معلمان استثنایی با معلمان دانش آموزان عادی بالابودن سعه صدر این گروه از معلمان است مثلا برخی از دانش آموزان اتیسم در برخی موارد به معلم خود آسیب وارد می کنند در حالی که از نظر دریافت حقوق و مزایا تفاوتی بین معلم استثنایی با عادی نیست بنابراین معلمان این مدارس برای پیشرفت در کار خود باید انگیزه برای تحمل مشکلات دانش آموزان استثنایی باشد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۴۴۷۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

البرز آماده بزرگداشت هفته معلم است/ تقدیر از معلمان نمونه

به گزارش خبرگزاری مهر، علی حجرگشت صبح چهارشنبه در نشست ستاد بزرگداشت مقام معلم استان البرز با اشاره به در پیش بودن هفته معلم گفت: آخرین هماهنگی‌ها برای گرامیداشت هفته معلم ۱۴۰۳ انجام شده و از جمله برنامه‌های این هفته می‌توان به دیدار معلمان برگزیده استان با مقام معظم رهبری، دیدار با رئیس جمهور، رؤسای مجلس و قوه قضائیه، نماینده ولی فقیه در استان و استاندار البرز اشاره کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز با اشاره به اهمیت تکریم معلمان مدارس استثنایی استان مطرح کرد: ابتکاری که امسال برای اولین بار به کار رفته این است که با توجه به اهمیت آموزش و پرورش استثنایی و جنس خاص زحمات این همکاران، دو معلم شاغل در مدارس استثنایی به صورت جداگانه تحت عنوان معلم نمونه مدارس استثنایی تقدیر خواهند شد.

وی استفاده از خدمات رفاهی، ورزشی و اقامتی را از دیگر برنامه‌های هفته معلم برشمرد و عنوان کرد: از دهم تا بیستم اردیبهشت ماه استفاده از تمامی فضاهای ورزشی، اقامتی و رفاهی استان برای همکاران به صورت رایگان است. همه مناطق آموزش و پرورش البرز مکلف شده اند تقدیر شایسته ای از همکاران به ویژه معلمان نمونه شهرستان‌ها داشته باشند.

حجرگشت در پایان تصریح کرد: تقدیر از مقام معلم در سطح استان البرز، استفاده از تبلیغات محیطی، تقدیر از مقام معلم در رسانه ملی استان و برگزاری نشست خبری با اصحاب رسانه در زمینه بزرگداشت مقام معلم از دیگر برنامه‌های آموزش و پرورش استان البرز در این هفته خواهد بود.

کد خبر 6087453

دیگر خبرها

  • شکایت معلمان آلمانی از تشدید خشونت‌ها در بین دانش آموزان
  • البرز آماده بزرگداشت هفته معلم است/ تقدیر از معلمان نمونه
  • تلاش برای ارتقای رتبه علمی آموزش در خوزستان
  • دانش‌آموزان مدارس استثنایی رفتارهای صحیح ترافیکی را فرامی‌گیرند
  • دانش‌آموزان مدارس استثنایی رفتارهای صحیح ترافیکی را فرا می‌گیرند
  • برخورد با عوامل خاطی در مدرسه شهرستان دلگان
  • سومین چمن مصنوعی مدارس استثنایی کردستان بهره‌برداری می‌شود
  • آموزش رفتار‌های صحیح ترافیکی به دانش آموزان مدارس استثنایی
  • هدیه ۲۰۰ میلیون ریالی معلم قزوینی برای بازسازی سالن اجتماعات مدرسه
  • ظلمی به نام تنبیه بدنی