Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، حجت الاسلام طوسی از وعاظ استان بزرگترین راهبرد اجتماعی برای برون رفت از چالشهای اجتماعیی را حفظ فریضه حجاب برشمرد .

طوسی به مسئله حجاب در آیات قرآن کریم اشاره کرد و حجاب و عفاف را از ضروریات دین اسلام و سرچشمه کمال دانست و در ادامه دیدگاه برخی از بزرگان و اندیشمندان جهان اسلام را در این زمینه بازگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این واعظ استان افزود: حجاب موجب کرامت و مصونیت زنان است .ترویج فرهنگ "حجاب و عفاف" در جامعه نیازمند کار فرهنگی است و می‌توان از خانواده به‌عنوان نخستین نهادی نام برد که باید فرهنگ‌سازی از درون آن آغاز شود.

وی بر لزوم پایبندی بانوان به خانواده تاکید کرد و گفت: حفظ حجاب و عفاف باعث تقویت بنیان خانواده‌ها و دوری از آن سبب فحشا و تزلل خانواده می‌شود.

سخنران اجتماع بانوان نکایی، رعایت پوشش اسلامی از سوی زنان در برابر مردان را یکی از مولفه‌های سامان‌دهنده روابط سالم زن و مرد در اجتماع توصیف کرد و افزود: حجاب همواره بخشی عمده از رسالت انبیاء و اولیاء ادیان و علما بوده به طوریکه یکی از وظایف علمای دین و جامعه مقوله عفاف است.

وی با اشاره به اینکه استحاله فرهنگی راهبرد اصلی دشمن است؛ حفظ حجاب راه مقابله با هجمه فرهنگی دشمنان دانست و گفت : حجاب و عفاف از انحلال کانون محکم خانواده و زناشویی جلوگیری و امنیت اجتماعی را فراهم می‌سازد.

این مراسم با همت شهرداری و ناحیه مقاومت بسیج شهرستان نکا، در قالب ستاد گرامیداشت هفته عفاف و حجاب در پارک مادر این شهرستان برگزار شد.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۴۵۱۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداختن به ۱۹۷۴ حادثه توسط هلال احمر در گلستان باعث امنیت شد

به گزارش خبرنگار مهر، سیدعلی مهاجر صبح چهارشنبه در دیدار با مدیرکل و کارکنان هلال احمر استان به مناسبت سال روز هلال احمر ضمن تبریک این روز، اظهار کرد: عمل‌کرد موفق و پر افتخار هلال احمر، نشان سرخ و سفید این سازمان را موجب دل گرمی و امید ساخته است.

وی افزود: ایثار، شجاعت، دل سوزی، صبوری و پای کار بودن، از ویژگی‌های ملموس و مشهود هلال احمر است و این خصوصیات در آخرین حادثه که تلاش برای یافتن و نجات یسنا دختر خردسال گلستانی بود بار دیگر به نمایش گذاشته شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان گفت: در این حادثه نشان داده شد در مقابل دنیایی که چشم خود را بر جنایات بی‌شرمانه و ددمنشانه رژیم صهیونیستی در غزه می‌بندد، مردم ما برای نجات جان یک کودک خردسال این‌گونه خود را به زحمت انداخته و به آب و آتش می‌زنند.

وی افزود: اخلاص در عمل، پویایی، کارآمدی و اقدامات جهادی هلال احمر، اعتماد عمومی را به‌دنبال داشته است و این اعتماد موجب افزایش داوطلبان شده که یک سرمایه ارزش‌مند برای هلال احمر است.

مهاجر اظهار کرد: کسب رتبه‌های برتر در عرصه‌های مختلف توسط هلال احمر گلستان، نشان از مدیریت درست این مجموعه و استفاده صحیح از منابع و ظرفیت‌ها است که جای تقدیر و تشکر دارد.

وی یادآور شد: قطعاً هزار و ۹۷۴ حادثه‌ای که در سال گذشته توسط هلال احمر استان با موفقیت پشتیبانی شد، اگر انجام نمی‌گرفت ممکن بود موجب ایجاد فضای حاد اجتماعی و یا امنیتی شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان گفت: هلال احمر استان گلستان در کارنامه درخشان هلال احمر ایران اسلامی، نقش پر رنگی دارد و هم واره در حوادث مختلف در سطح کشور پای کار بوده است و ثابت کرده که مرد میدان است.

کد خبر 6100098

دیگر خبرها

  • رویداد فرهنگی هنری باغ راه گفتگو برگزار می‌شود
  • پرداختن به ۱۹۷۴ حادثه توسط هلال احمر در گلستان باعث امنیت شد
  • عفاف و حجاب موضوع اجتماعی و فرهنگی است
  • سردار رادان: دشمن به دنبال کارزارهای خیابانی است
  • خانواده بافضیلت موجب تعالی جامعه می شود
  • یادداشت مهرداد خدیر / این مرد طراح لایحه عفاف و حجاب است /او در چه سمت‌هایی مشغول به کار بوده است؟ /آن اقبالی این اقبالی نیست!
  • این مرد طراح لایحه عفاف و حجاب است /او در چه سمت هایی مشغول به کار بوده است؟ /آن اقبالی این اقبالی نیست!
  • توجه به عفاف و حجاب ارزش نهادن به کرامت زن است
  • راهپیمایی حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب در بوشهر برگزار می‌شود
  • اعلام محدودیت‌های ترافیکیِ اجتماع طرح عفاف و حجاب