Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-03-28@17:33:21 GMT

چرا پوتین سفرای روسیه را به مسکو فراخوانده است؟

تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۴۵۱۵۷

چرا پوتین سفرای روسیه را به مسکو فراخوانده است؟

در سایه تشدید رویارویی بین مسکو و واشنگتن، سفرا و نمایندگان دائم روسیه در خارج از کشور در مسکو گردهم جمع شده‌اند تا وظایف آتی برای تقویت مواضع مسکو در عرصه بین‌المللی را از زبان "ولادیمیر پوتین" بشنوند. ۲۸ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۷ بین الملل اروپا آمریکا نظرات

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم،روزنامه «نیزاویسیمایا گازیتا»، چاپ مسکو، نوشته است: کاخ کرملین اعلام کرد که "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه امروز پنجشنبه برای سفرای این کشور سخنرانی خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 سفرا و نمایندگان دائمی روسیه در خارج از کشور 19-20 جولای (28 و29 تیرماه) در مسکو گردهم جمع می شوند تا وظایف اصلی دیپلماسی روسیه و تعیین گام های آتی برای تحقق خط مشی سیاست خارجی این کشور را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهند.

گردهمایی سفرا و نمایندگان دائم روسیه در خارج از کشور، هر دو سال یکبار انجام می‌شود و این نهمین بار است که چنین گردهمایی صورت می گیرد. در این نشست وزرای کابینه و نمایندگان شورای فدراسیون و و نمایندگان جامعه کارشناسی و علمی روسیه نیز دعوت شده‌اند.

در جریان این نشست، اولویت‌های روسیه در عرصه اقدامات سیاست خارجی تجزیه و تحلیل شده و گام‌های آتی برای تحقق خط مشی سیاست خارجی روسیه، از جمله وظایف پیشروی نمایندگی‌های سیاسی این کشور در سراسر جهان مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

طبق اطلاعات کرملین، مهمترین وظایف پیش روی سفرا، ادامه تقویت نقش روسیه در عرصه بین المللی، دفاع از منافع ملی، ایجاد شرایط مناسب خارجی برای توسعه اقتصاد کشور و بالا بردن سطح زندگی شهروندان و همچنین تامین حقوق و آزادی شهروندان روسی در خارج از کشور می‌باشد.

مسکو خود را برای رویارویی با واشنگتن در عرصه بین المللی آماده می‌کند

یک مقام آگاه در وزارت خارجه روسیه به این روزنامه توضیح داده که سیاست خارجی در سه جهت‌گیری اصلی مبتنی بر تقویت استقلال، تامین امکانات دفاعی و تهاجمی و حمایت از منافع ملی در خارج از سرحدات روسیه است. به گفته وی، به همین دلیل اصلی ترین موضوعات مورد بررسی در نشست سفرا، اوضاع در سوریه، اوکراین، تامین امنیت ملی، مقابله با تروریسم بین المللی و حمایت از منافع اقتصادی کشور در جهان است.

به عقیده کارشناسان، باتوجه به رویارویی کنونی بین روسیه و آمریکا، اختلافات دو کشور به عرصه بین‌المللی کشیده شده است. روسیه بر دفاع از منافع ملی خود در سیاست خارجی تاکید دارد و این مسئله مغایر با نظام تک قطبی در جهان است که آمریکا به آن عادت کرده  و این مسئله پایه و اساس اختلافات بین دو کشور است.

ضمن اینکه سیاست اعمال تحریم‌ها از سوی واشنگتن، مسکو را بر آن داشته تا به دنبال شرکایی در خارج از غرب بگردد. بنابراین دیپلمات‌های روسیه باید انتظار داشته باشند که رئیس جمهوری روسیه امروز دستوراتی درباره حضور موثرتر در منطقه خاورمیانه، جنوب شرق آسیا، آفریقا و آمریکای لاتین دریافت کنند.

انتهای پیام/

R1445/P36446/S8,89,1128/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۴۵۱۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظر پوتین درباره حادثه هولناک مسکو/ باید بفهمیم دستور کار که بود

به گزارش خبرآنلاین پوتین اعلام کرد که آمریکا و متحدان در تلاش برای حفاظت از گروه‌های نیابتی خود در اوکراین بوده و می‌گویند که کی‌یف هیچ نقشی در این حملات تروریستی نداشته و داعش مسئول این حملات است.
رئیس‌جمهور روسیه با اشاره به اینکه تروریست‌ها بعد انجام عملیات به سوی اوکراین در حال حرکت بودند گفت: آنجا چه کسی انتظارشان را می‌کشید؟ مشخصا کسانی که حامی رژیم کی‌یف هستند نمی‌خواهند که هم‌دست و حامی تروریسم شناخته شوند اما همچنان سوالات زیادی باقی است.

پوتین ادامه داد: ما می‌خواهیم بدانیم که دستور را چه کسی داده است.

وی تصریح کرد که اوکراین با شکست در خط مقدم تلاش کرده تا از مرز روسیه عبور کند، غیرنظامیان در بلگراد را بمباران کرده و به سوی کریمه موشک‌هایی شلیک کرده است.

پوتین گفت که تمامی این اقدامات که مشخصا به حمله‌ای تروریستی منتهی می‌شوند که هدف آن ترساندن روسیه و افزایش روحیه خودشان است تا بتوانند به پیروی از دستورات واشنگتن ادامه داده و به نبرد بپردازند.

سرویس امنیت فدرال روسیه اعلام کرد، در حمله روز جمعه به سالن کنسرت در حومه مسکو دست‌کم ۶۰ نفر کشته و بیش از ۱۴۵ نفر زخمی شدند. این حمله که مقام‌های روس در حال بررسی تروریستی بودن آن هستند، مرگبارترین حمله در سال‌های اخیر در روسیه است.

گروه داعش مسئولیت حمله تروریستی مرگبار روز جمعه را برعهده گرفت و در بیانیه ای اعلام کرد، جنگجویان داعش به تجمع بزرگی در حومه مسکو، پایتخت روسیه حمله کردند. داعش همچنین تأکید کرد نیروهایش فرار کردند.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1888236

دیگر خبرها

  • چرا پوتین به صحنه حمله تروریستی مسکو نرفت؟
  • پوتین: ادعای برنامه ریزی ما برای جنگ با اروپا بی اساس است
  • پوتین: جنگنده‌های اف-۱۶ را خواهیم زد
  • کرملین مقام ارشد اطلاعاتی مسکو را راهی پیونگ‌یانگ کرد!
  • پوتین: به ناتو حمله نمی‌کنیم اما جنگنده‌های اف-۱۶ را خواهیم زد
  • رایزنی سفرای ایران و روسیه درباره همکاری‌های دو کشور در سازمان‌های بین‌المللی
  • وزیر تجارت خارجی کره شمالی وارد مسکو شد
  • نظر پوتین درباره حادثه هولناک مسکو/ باید بفهمیم دستور کار که بود
  • پوتین: سفارش دهنده جنایت مسکو کیست؟
  • ابراز تعجب پوتین از اصرار آمریکا برای تبرئه اوکراین در حمله تروریستی مسکو