Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، پلیس انگلیس افراد مظنون به دست داشتن در حمله با گاز اعصاب به جاسوس سابق روس‌تبار درخاک انگلیس را شناسایی کرده‌ است.

به نوشته روزنامه ایندیپندنت، افسران پلیس انگلیس بر این باورند که چندین فرد روسی در اقدام به قتل جاسوس سابق دوجانبه روس‌تبار و دختر در سالزبری مشارکت داشته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبعی به نقل از بازرسان به روزنامه «پرس آسوشیِیشِن» گفته‌ است، از طریق دوربین‌های مداربسته و تصاویر ثبت شده از افرادی که حوالی همان زمان حمله به انگلیس وارد شدند، توانسته‌اند افراد مظنون را شناسایی کنند و مطمئن هستند این افراد تابعیت روسی دارند.

«سرگئی اسکریپال» جاسوس سابق روس‌تبار که سال‌ها پیش پناهنده انگلیس شده بود،‌ ماه مارس سال جاری به همراه دخترش در مقابل یک مرکز خرید در شهر سالزبری ناگهان بیهوش شدند و بعد از انتقال به بیمارستان و انجام آزمایش‌های متعدد اعلام شد این دو نفر  با گاز اعصاب روسی به نام نوویچوک مورد حمله قرار گرفته‌اند. 

انگلیس فورا انگشت اتهام را به سوی روسیه نشانه برد و تنش در روابط سیاسی دو کشور ایجاد که در ادامه آن چندین دیپلمات روسیه به دلیل این اتفاق از انگلیس اخراج شدند. 

اخیرا نیز یک زن و مرد انگلیسی به دلیل استنشاق گاز مشابه در نزدیکی سالزبری مسموم شده بودند که یکی از این دو جان خود را از دست داد. گمانه‌زنی پلیس حاکی از آن است که این دو نفر عطری را که آغشته به گاز نوویچوک بود، اشتباها استفاده کرده‌ بودند. 

روسیه بارها اتهام دست داشتن در حادثه رو رد کرده و به لندن پیشنهاد داده بود کمیته تحقیق مشترکی برای بررسی این مسئله تشکیل شود اما انگلیس این درخواست را رد کرده و حاضر نشده است نمونه ماده شیمیایی را که مدعی شده بود در این حوادث مورد استفاده قرار گرفته، در اختیار روسیه قرار  دهد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۴۵۱۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در حمله با چاقو در لندن ۴ نفر زخمی شدند

شبکه اسکای نیوز انگلیس گزارش داد که چهار نفر در نزدیکی ایستگاه مترو در شمال شرق لندن با چاقو زخمی شدند. پلیس انگلیس نیز از دستگیری یک مرد ۳۶ ساله خبر داده و از مردم محلی خواست تا از دستورات افسران پلیس در محل را اجرا کنند.

براساس گزارش النشره، فیلم منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی مردی را نشان می‌دهد که قمه‌ای را در لینگ کلوز در نزدیکی ایستگاه MRT حمل می‌کند. سازمان حمل و نقل لندن گفت که این ایستگاه متروی لندن به دلیل تحقیقات پلیس در منطقه بسته شده است و پلیس، آمبولانس و آتش نشانی به محل حادثه اعزام شدند.

روزنامه تلگراف انگلیس در همین راستا گزارش داد: پلیس گفت که اندکی قبل از ساعت ۷ صبح با آنها تماس گرفته شد تا گزارش شود که یک وسیله نقلیه به داخل خانه ای وارد شده است و افرادی در همین محل چاقو خورده اند.

تلگراف گفت که دو تن از این افرادی که چاقو خوردند افسر پلیس لندن هستند که با قمه مورد حمله قرار گرفتند. با این وجود پلیس لندن می گوید به نظر نمی‌رسد این حادثه مرتبط با تروریسم باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • عوامل کشتار نمازگزاران در هرات شناسایی و مجازات شوند
  • در حمله با چاقو در لندن ۴ نفر زخمی شدند
  • لندن و تجهیز اوکراین برای جنگ بهاره پیش از انتخابات انگلیس
  • مدافع سابق اینتر: طارمی کار تورام را انجام نمی‌دهد
  • برخورد پلیس با عوامل خرید و فروش سلاح گرم و اراذل و اوباش در فضای مجازی و دستگیری ۳۰۰۰ نفر
  • طرح ادامه جنگ علیه غزه در ارتش رژیم صهیونیستی تصویب شد
  • تردید مقامات امنیتی صهیونیست در اثربخشی حمله به رفح
  • عاملین نزاع و درگیری خیابانی در میاندوآب دستگیر شدند
  • کرملین: انگلیس مانع توافق آتش‌بس اوکراین شد
  • مسکو: انگلیس مذاکرات صلح اوکراین را خراب کرد